Lupta pentru supremaţie dintre Grupul Volkswagen şi Toyota este în continuare foarte echilibrată, chiar şi după publicarea datelor pentru primele 9 luni ale anului.
Constructorul german rămâne pe prima poziţie după o creştere a vânzărilor cu 2.4% la 7.61 milioane de unităţi, în timp ce Toyota a raportat o creştere de numai 0.4%, la 7.53 milioane de unităţi. Astfel, diferenţa dintre cei doi constructori este de numai 80.000 de unităţi.
Grupul Volkswagen este lider în special datorită vânzărilor foarte bune înregistrate în China, acolo unde a ajuns la 2.58 de milioane de unităţi, în creştere cu 11%. În schimb, Toyota înregistrează de trei ori mai puţine vânzări în ţara asiatică, iar principala sa piaţă este Statele Unite, acolo unde vânzările sale au scăzut cu 2.4% la 1.82 milioane de unităţi. De altfel, preturile mici la carburanţi au afectat vânzările hibridului Toyota Prius.
Toyota a fost liderul vânzărilor în 2015, însă Volkswagen a reuşit în acest an să preia conducerea, în special după ce japonezii au redus producţia cu 17% în primul trimestru ca urmare a unor incendii şi explozii la fabricile unor furnizori de componente.
Ulterior, producţia Toyota a fost afectată şi de o explozie la o fabrică şi de un cutremur.Via Automotive News
Oricum pentru VAG provocarea este sa se sustina financiar nu sa continue sa vanda pe rupte si aici bataia incepe in urmatorii 3-4 ani.
Poate ca in anii urmatori va mai scadea in cota dar o sa creasca peste Toyota tocmai pe masini hybrid si full electric, sa vezi atunci durere
Si faptul ca japonezii au tot fost afectati de cutremure, inundatii si explozii conteaza.
Nu in ultimul rand numarati cate marci detine Toyota si cate VW. Cand se spune vanzarile grupului, se iau in considerare si Skoda, Seat, Audi + alte marci cu vanzari mai micute, asa ca nu confundati.
Motorizarile lor atat diesel cat si cele pe benzina nu sunt fortate, putini CP raportat la cilindree, de unde rezulta si fiabilitatea crescuta, in cazul VAG lucrurile stau diferit,
depinde cine ce prefera fiabilitate sau dinamica, pentru ca o toyota diesel 2.0 cu 240CP biturbo nu cred ca o sa vad vreodata.......
Ți-am explicat și altădată: dacă vrei să fii propagandist (mai ales ȋn favoarea “celui mai valoros brand auto din lume”) sau să critici (dar una este să critici și alta să beștelești), atunci, ȋn mod indiscutabil, trebuie să stâpânești fără cusur arta comunicării (iar de când omenirea a pierdut-o pe drumul “evoluției”, de atunci s-a și ȋmpotmolit, fără șanse de scăpare, ȋn păienjenișul “socializării”). Iar dacă nu vrei, atunci, firește, primești libertatea de a săvârși…greșeli (inclusiv de exprimare), dar, fiind pironit ȋntr-o asemenea postură, nu te mai – pardon – cufuri toată ziua cum că ai netezi tu (un “nobody” din spațiul carpato-danubiano-cioloșic) calea ascendentă a Toyotei. De fapt, ești doar o firimitură de fan, ca mine și ca oricare altul. Poftim, “ai mei” (ngmco inc.) sigur și categoric nu vor constitui niciodată “cea mai / cel mai / cei mai…” (d.p.d.v. calitativ), fiind doar niște cârnați obosiți de ambele sexe, care habar n-au de vreo abilitate a scrutării universului auto (eu, dacă aș avea post și rost ȋn RC, aș crăpa nonstop de rușine știind că Ford F-150 rămâne indetronabil de decenii – “America’s best-selling vehicle” – tocmai fiindcă noi nu facem nimic ȋn acest sens și că un musclecar veritabil ca Ford Mustang este cea mai vândută mașină sport ȋn patria care a inventat automobilul), dar, presupunând că, prin absurdul cel mai absurd al absurdului, ei ar deveni vreodată obiectul / subiectul unor superlative oficiale, n-aș ridica orbește ȋn slăvi compania mea suflet nici dacă alde Rothschild s-ar țicni cu toții și, ȋn consecință, mi-ar dona mie toată averea lor (adică Globul cu totul).
Disclaimer: sunt fan in egala masura al celor doua brand-uri
Pentru @mishapulitzev: VW Este cel mai mare investitor in R&D din lume in perioada 2012-2016. Toyota a fost cel mai mare investitor in R&D din lume in perioada 2007-2009 (surse publice). Deci nu vad unde sunt cei 50 de ani diferenta intre tehnologiile celor 2 firme. Daca este sa ne raportam ca valoare a investitiilor in R&D, diferenta este de 4.5 miliarde de $ in favoarea VW.
Dar inainte sa spuneti ca ala e mai bun, ala e mai bun, veniti cu argumente pertinente. Nu va mai luati dupa articole care au headline-ul "Socant! Nu o sa iti vina sa crezi cine este cel valoros brand din lume".
Nu am vazut pe nimeni sa spuna despre Toyota ca investes 1 miliard $ in perioada 2016-2021 in Toyota Research Institute pentru dezvoltarea sistemelor Artificial Intelligence pentru masini. Sau despre investitiile strategice in zona de HAD maps. Sau de VW si de ecosystemul pe care il creeza pentru dezvoltarea masinilor autonome si a oilor sisteme de infotainment impreuna cu nVidia, sau de parteneriatul cu LG, ce isi propune sincronizarea sistemelor autonome ale masinii cu sistemele autonome ale casei.
Nu va rezumati doar la argumente subiective. Mi-ar placea sa vad discutii obiective si contructive din care sa avem cu totii de invatat.
Nu stiu ce te-a inflamat asa? Simpatia mea pentru Vladimir Putin, cea pentru VW, sau faptul ca, la alegerile ce urmeaza sa aiba loc la tine in tara, este favorit Igor Dodon ? -::::))))))
Nu, nu se afla pe centura Bucurestiului.... Nici nu ar avea cum! Nu-i permite articolul ala vestimentar fara maneci care-l imobilizeaza in unitatea medicala specializata in tratarea bolilor de nervi de peste Prut, in care este consemnat!
@inexorabil
Multumesc pentru solidaritate!
Cu consideratie,
Doar firmele să primească discounturi mari pentru flote. Altfel ar da faliment.
Este părerea ta dar trebuie să ai în vedere că există foarte multe persoane care au altă viziune și probabil opțiune decât tine.
Și dacă analizăm cifrele în realitate cumpărătorii și iubitorii mărcii nu prea au ținut cont de scandalul declanșat în SUA.
Referitor la faliment... să fim serioși și să uităm de această dorință a unora. E drept vor fi 3-4 ani de reclădirea financiară și probabil o nouă politică de piață dar grupul VAG este solid și are provizioane care îi permit să se redreseze.
Iar spălării pe creier, cum zici tu, vor aprecia în continuare mașinile lor pentru că au și părți foarte bune.