Grupul Volkswagen este cel mai mare constructor auto din lume, cu vânzări de peste 10 milioane de unități pe an, însă o parte dintre contractele de vânzare nu sunt conforme cu realitatea. Cel puțin așa susține publicația germană Der Spiegel, care citează auditori interni ai brandului.
Potrivit sursei citate, divizia din Franța a Grupului Volkswagen a raportat aproape 800.000 de unități vândute în mod incorect. Auditorii interni afirmă că aceste mașini au fost înregistrate către proprietari la "câteva luni sau chiar ani" după înregistrarea livrărilor, deși în mod normal această procedură durează doar câteva săptămâni.
Această tactică a început în 2010 și a vizat vânzările din Franța ale unor modele Volkswagen, Soda, Audi și Seat. Oficialii germani au aflat despre aceasta probema în aprilie, iar o lună mai târziu constructorul anunța plecarea lui Jacques Rivoal, directorul Volkswagen Franta, din cauza unor "diferențe de strategie", fără să ofere amănunte suplimentare.
Cel puțin pentru moment, oficialii Volkswagen s-au limitat să afirme că "nu comentează asupra unor documente interne".
Cazul seamănă cu cel prin care a trecut și Fiat-Crysler în Statele Unite și care a vizat înregistrarea fictivă de către dealeri a circa 5.000 de unități comercializate în Statele Unite.
Totuși, cazul Volkswagen este unul semnificativ mai grav, întrucât vizează un număr mai mare de înregistrări false.Via Motor1
Astept cu maxim interes retorica fanatica a alora suficient de inteligenti incat sa-i considere rasa superioara!
Toata povestea asta îmi aduce aminte de expresia noastră ''Vacs Albina''
De unde vine:„Fabrica de producţiuni chimice şi ambalagiu de tinichea «Albina» Max Fischer & C-ie, Galaţi“. Produsele sale sunt pentru lustruirea încălţămintei după ce spune producătorul, după unii autori îți acoperi în fiecare dimineață cu Vax Albina crăpăturile încălțărilor rudimentare“
După mine, chiar nu contează
in alta ordine de idei, capitalismul se bazeaza pe profit, iar o ecuatie simplista a profitului se traduce in raportul cost/pret iar din punctul meu de vedere este mai ieftin sa mananci rahat decat sa faci un produs de calitate superioara, sau, marketingul e mai important de cat investitia in produsul finit, si nu ma refer doar la vw, ei doar au au pierdut simtul masurii (specific nemtilor, lucru dovedit in ultima suta de ani de istorie)