La jumătatea acestui an, Volkswagen a lansat pe piață noul wallbox ID.Charger, care permite proprietarilor să încarce acasă mașinile electrice cu curent alternativ (AC) cu până la 11 kW. Încărcarea se face prin intermediul cablului pentru curent alternativ disponibil pe cele mai multe mașini, însă unele modele suportă o viteză de numai 7.4 kW.
Volkswagen a anunțat însă acum startul unor teste cu un nou tip de wallbox. Principala caracteristică a acestuia este că permite încărcare cu curent continuu (DC) cu până la 22 kW prin intermediul portului CCS al mașinii.
Astfel, viteza de încărcare nu mai depinde de specificațiile cablului pentru curent alternativ care vine de regulă cu mașina. În plus, viteza superioară de încărcare va scurta timpul necesar pentru încărcarea completă.
"Spre deosebire de sistemele bazate pe curent alternativ, mașina este încărcată independent de încărcătorul on-board care limitează capacitatea de încărcare. Pe de altă parte, încărcarea cu curent continuu poate determina o scădere semnificativă a timpului de încărcare", menționează oficialii Volkswagen.
Pentru început, noile wallbox-uri vor fi testate la câteva uzine Volkswagen.
De regulă, încărcarea rapidă cu curent continuu este disponibilă doar în cazul stațiilor de încărcare, iar în acest caz vitezele de încărcare încep de la 50 kW.
Noul wallbox oferă practic un compromis între încărcarea AC și încărcarea DC.Volkswagen nu este primul producător care explorează astfel de idei, în contextul în care modelul electric Dacia Spring va putea fi încărcat la stații rapide cu curent continuu cu viteze de până la 30 kW.
Via Volkswagen
Ar trebui cineva sa se gandeasca la o solutie sa aduca cate o priza de 2-3kW la fiecare loc de parcare rezidentiala din zonele de blocuri.