Volkswagen a anunțat o actualizare majoră pentru Arteon, care primește numeroase noutăți cu ocazia unui facelift. Sedanul coupe de segment mediu va fi disponibil acum și într-o versiune break comercializată sub numele Arteon Shooting Brake.
În plus, Arteon primește în premieră și o versiune plug-in hybrid, în timp ce noile versiuni de performanță Arteon R și Arteon Shooting Brake R vor avea 320 de cai putere.
Dezvoltate pe platforma MQB a Grupului Volkswagen, Arteon facelift și Arteon Shooting Brake au o lungime de 4.866 mm, o lățime de 1.871 mm și un ampatament de 2.840 mm.
Varianta Fastback are o înălțime de 1.428 mm, în timp ce versiunea Shooting Brake este ușor mai înaltă, de 1.447 mm. La exterior, modificările primite de Arteon sunt mai degrabă minore, cu excepția unor elemente mai angulare.
În premieră, Arteon poate fi comandat cu lumini LED de zi integrate sub farurile standard LED și, opțional, în centrul grilei radiatorului, care poate fi astfel iluminat. De asemenea, printr-o serie de retușuri au trecut și stopurile.
În plus, varianta Shooting Brake are design specific în partea din spate, începând din zona montantului B. Versiunea de performanță Arteon R utilizează jante de 20 inch și un sistem de evacuare dezvoltat special cu patru ieșiri trapezoidale.
Arteon Shooting Brake oferă ca avantaj un spațiu mai mare pentru portbagaj, în special cu scaunele spate rabatate: 1.632 de litri, comparativ cu cei 1.557 litri ai lui Arteon facelift.
Totuși, cu scaunele scaune poziționate în mod obișnuit, break-ul are o capacitate de 565 litri, cu numai 2 litri mai mare.
La interior, Volkswagen a introdus de asemenea o serie de noutăți și a redesenat planșa de bord, inclusiv la nivelul consolei centrale, a gurilor de ventilație și a controalelor pentru aerul condiționat, iar modificări au fost aplicate inclusiv pentru pielea tapițeriei.
Standard, ambele modele Arteon au primit instrumentar de bord digital, și anume Digital Cockpit Pro, cu ecran de 10.25 inch.
Șoferul are posibilitatea de a schimba între trei layout-uri prin intermediul butonului View de pe volanul multifuncțional.Sistemul de infotainment MIB3 a fost integrat imediat deasupra controalelor pentru sistemul de aer condiționat și este disponibil în versiuni de 8 inch și 9.2 inch, iar cea superioară include standard și sistem de navigație. Noutățile la acest capitol sunt controlul vocal și utilizarea smartphone-ului pe post de cheie.
Sistemul include aplicația App-Connect Wireless pentru compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto. Nu lipsesc nici controalele touch de pe volan, iar sistemul audio Harman/Kardon are 12 boxe și oferă o putere totală de 700 W.
Volkswagen Arteon facelift și Arteon Shooting Brake vor fi disponibile cu o gamă diversificată de motorizări. Versiunile pe benzină utilizează un motor turbo TSI de 2.0 litri în versiuni de 190 CP (tracțiune față) și 280 CP (tratiune integrală).
Fanii motoarelor diesel vor avea la dispoziție un motor TDI de 2.0 litri, disponibil la rândul său în versiuni de 150 CP și 200 CP. Varianta de 150 CP este disponibilă doar în versiune cu tracțiune față, în timp ce varianta de 200 CP poate fi achiziționată și cu tracțiune integrală. Indiferent de motorizarea aleasă, cutia de viteze este DSG cu 7 trepte.
Principala noutate la acest capitol este reprezentată însă de versiunea plug-in hybrid, care utilizează un motor pe benzină TSI de 156 CP și un motor electric de 115 CP. Împreună, acestea generează echivalentul a 218 CP.
Versiunea plug-in hybrid oferă tracțiune față și este singura care utilizează o cutie de viteze DSG cu 6 trepte.
Versiunea de performanță R mizează pe un TSI de 2.0 litri care atinge 320 CP între 5.350 - 6.500 rpm, în timp ce cuplul maxim de 420 Nm este atins de la 2.000 rpm.Volkswagen Arteon facelift și Arteon Shooting Brake primesc de asemenea și o serie de îmbunătățiri în privința sistemelor de asistență. Primul pe listă este Travel Assist, care permite un condus parțial autonom la viteze de până la 210 km/h, însă germanii propun și opțional și sistemul Active Lighting System.
Pe lista sistemelor de asistență se mai regăsesc și Adaptive Cruise Control predictiv, Adaptive Chassis Control, Dynamic Light Assist, Lane Assist, Light Assist, Automatic Post-Collision Braking System sau Park Assist.
Noua gamă Arteon va fi disponibilă pe piața europeană începând din a doua jumătate a anului viitor.
Via Volkswagen
Interiorul, tipic VW. Trebuie vazut in viata reala. Aici nu tin minte sa fi vazut vreo una. Pasat CC da, generatiile vechi, dar Arteon, parca nu.
Tragand linie, bine ai venit noule Passat!
Cool:)
@andrei... chiar asa, in afara de a epata nu-i vad rostul de a o folosi intr-un oras precum Bucurestiul sau intr-o tara in care faci 60 de kilometri intr-o ora.
Va place tona aia de plastic de pe grila? Superba
Daca asa e design superb atunci Alfa cum mai e?
Ce nu imi place deloc este evacuarea falsa, si nu e valabil doar la VAG, ci la toti producatorii. E ca atunci cand cineva pune sigle M3 pe un 316d fara pachet M si cu jante de tabla.
@hazard: din marmura :)))
@noname00: cat de adevarat :))), am vazut mai ieri un logan din prima generatie cu niste jante uriase gen 18-19'' si cu cerculete de audi, atat in fata cat si in spate. nu stiu daca erau furate de pe vreun audi sau erau bricolate chiar de soferul loganului
Inapoi la Arteon , e clar ca e cel mai aratos VW , iar mie personal interiorul imi place foarte mult , dar e cam scump pt. VW totusi. Estate-ul imi pare penibil , ala nu poti sa-l numesti "shooting brake" si nici ca simplu Estate nu imi pare reusit , dar aici e greu sa fii obiectiv.
Bordul e frumos, mai putin ecranul ala micut din bord, in totala contradictie cu dimensiunile cu care toti am fost obisnuiti pana acum.
Cat priveste pretul, sunt convins ca se va duce catre un Audi A5, deci nu va merita balciu, decat daca esti fan impatimit VW.
Cel mai reusit design de pana acum de la VW ramane noul Touareg. E singura masina din toata gama lor pe care daca n-ai sti-o, n-ai zice ca poate fi VW. In rest, niciuna nu rupe traditia.
De fapt, dacă urmărim suita de evenimente din ultimii 40 de ani, ar fi de constatat că Audi ori şi-a pierdut rolul aparte în cadrul concernului, ori a suferit un “recul”…Cert este că nu-mi place ce-a ajuns din ce-a fost (campioană mondială la raliuri). Başca i s-a “disipat” personalitatea…Am rămas (şi voi rămâne pe viaţă) cu nostalgia siluetei şi alurii modelelor emblematice Quattro, 200, V8 şi 80 (versiunile Coupé, S2 şi RS2). Consolarea cu “specialităţile” diviziei Audi Sport este palidă. Probabil că de aici rezultă drama. Şi, oricum, în acest secol, nu pot avea încredere decât într-un motor mare, fiindcă faimosul 2.2 i5 T se odihneşte demult în filele istoriei. Momentan, va trebui să mă mulţumesc cu ceva din afara diviziei de înaltă performanţă, recte cu A6 C6 allroad quattro 3.0 V6 TFSI. Iată un motor cu referinţe excelente, dar…ocolit de rromanika cea subjugată de TDI (fără să se înţeleagă că aş condamna această tendinţă).
Pe de altă parte, VW parcă nu mai echivalează cu acea plictiseală de zi cu zi, căreia nu-i puteai răspunde decât cu placiditate (sau cu un zâmbet amar).
La urma urmei, nu putem şti ce politici se învârt la nivelul managerial al lui VAG, dar nu mi pare normal ca o marcă teoretic de volum să stârnească mai mult interes unui estet decât cea teoretic de lux! – nu este nevoie să apelăm la comparaţia valorilor financiare ale materialelor folosite, in extenso la costurile de producţie (cel mai probabil: reduse în ambele cazuri :D). Şi mă îndoiesc că aş fi unicul pe planetă care să gândească astfel.