Volkswagen a abordat într-un mod complet diferit scandalul Dieselgate în Europa şi Statele Unite. Pentru piaţa americană, grupul german a oferit vouchere de 1.000 de dolari clienţilor cu motoare diesel TDI de 2.0 litri pentru un număr de cel mult 482.000 de clienţi, pe lângă răscumpărarea unui număr de 115.000 de maşini.
În schimb, constructorul a decis ulterior că în Europa nu va aplica aceeaşi politică, sub pretextul că pe Bătrânul Continent maşinile diesel se vând mai bine decât cele pe benzină. Uniunea Europeană nu pare însă impresionată de aceste afirmaţii, care solicită ca cetăţenii din cadrul UE să beneficieze de acelaşi tratament din partea Volkswagen.
"Vă solicit să reconsideraţi poziţia cu privire la compensaţii şi să reflectaţi la modul în care să oferiţi compensaţii pentru clienţii europeni. Problema compensaţiilor merge mai departe de diferenţa dintre disputele legale dintre SUA şi UE şi joacă un rol fundamental pentru a vedea VW ca o companie responsabilă de încredere", este mesajul transmis de Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie, către Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Dacă Volkswagen ar accepta un program similar cu cel din SUA pentru cei 8.5 milioane de clienţi europeni afectaţi de Dieselgate, suma totală ar ajunge practic la 8.5 miliarde de euro în cazul unor vouchere de 1.000 de euro pentru fiecare client.În plus, UE solicită de la Volkswagen un raport cu privire la cantitatea suplimentară de emisii generată de modele grupului german în fiecare stat din blocul comunitar, dar şi modul în care vor fi efectuate chemările în service pentru maşinile care vor primi o nouă versiune software.
Nu în ultimul rând, UE vrea să capete autoritatea de a gestiona chemările în service efectuate de constructori, în detrimentul autorităţii fiecărui stat membru în parte.Volkswagen riscă deja o amendă de ordinul zecilor de miliarde de dolari după ce a fost dată în judecată de Departamentul de Justiţie al SUA.
Via Automotive News
Si ce daca dieselurile se vand mai bine ca-n SUA? Care-i vina mea ca si client european? Ah, va ustura pe voi mai tare la buzunar? Inca odata, nu sunteti corecti.
Totusi, o femeie v-a pus la punct: "Vă solicit să reconsideraţi poziţia cu privire la compensaţii şi să reflectaţi la modul în care să oferiţi compensaţii pentru clienţii europeni. Problema compensaţiilor merge mai departe de diferenţa dintre disputele legale dintre SUA şi UE şi joacă un rol fundamental pentru a vedea VW ca o companie responsabilă de încredere"
Moment in care Matthias Mueller inghitind in sec, cu mana tremuranda si capul plecat a intins banii suplimentari pentru EGALITATE IN DREPTURI
am sa fac o statistica intr-o saptamana sa vad cate civ-uri eliberam pt tdi-uri de la f...vag(audi,skoda,vw si seat)
azi am intrebat pe unul cu un passat din 2006,la care cam atarnau tapiteriile -de ce l-ai luat totusi,ca mereu pica la ele cate ceva?
raspus: pica ,dar sunt multe si de aia...
comentariile sunt de prisos...
Adevaru' ca asiaticele sunt urate ca porcu'!
Georgian e cam naiv, dar nici tu nu esti prea departe. Cum sa generalizezi in felul asta asiaticele? Iti dau o mie si una de exemple in care designul japonez pune in fund designul masinilor nemtesti.
Oricum, cu un VAG erodat de sine ȋnsuși și cu un pseudo-GM care ȋși pune singur piedică, neștiind ce vrea, cert este că ținta sufocantei adorații mădălinesciene (Toyota Group, ce altceva?) va țopăi pe miriște (termen nu ales la ȋntâmplare: au rămas niște “cioturi” ale automobilismului epopeic și acestea sunt…amintirile) până la saturație. Apropo, japii (de la TG) chiar mi-ar fi putut stârni simpatia, dacă n-aș fi auzit că vor investi un miliard de dolari pentru dezvoltarea “autonomelor”. Mare păcat…Ȋn atare condiții, cum să-i mai laud pentru cutiile lor manuale de excepție? Cine să le mai simtă eficiența??
PS: Dacă tot vorbim despre “sublimul” prezent, mi-a plăcut o fază de pe contul de FB al lui “General Motors Company”. Cineva a pus o poză, sub titlul “My GM family”. Admin-ul a reacționat ȋncântat: “What a great looking line up!” (nota mea: s-o fi referit și la Pontiacul care apărea ȋn imagine?). What's your favorite GM vehicle?”. Răspunsul: “The Buick Regal Grand National GNX. I've never owned one but I adore them! If I can't find one I'd go for the Pontiac G8 with the 6.2L and supercharge it”. Cât despre replica admin-ului…pauză. Se va lăsa așteptată mult și bine…