Techno Classica este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate mașinilor clasice. După o pauză de 3 ani, Volkswagen revine la evenimentul din Essen, Germania, acolo unde va marca cei 50 de ani împliniți de celebrul model Passat.
Cu această ocazie, Volkswagen va expune 5 exemplare speciale Passat, inclusiv cel mai vechi Passat din lume.
Volkswagen Passat a debutat în 1973 și era considerat a fi nava amiral a mărcii germane. Bazat pe Audi 80, primul Passat a fost oferit ca sedan, break și liftback, avea roți motrice față și motor cu injecție.
La acea vreme era una dintre cele mai moderne mașini de familie din Europa.
A doua generație Passat a fost prezentată în octombrie 1980. Încă era înrudit cu Audi 80, era ceva mai mare decât vechea iterație, iar versiunile de top erau echipate cu motorul cu 5 cilindri de la Audi și cu tracțiune integrală (sau Syncro, în limbaj Volkswagen).
Passat B2 a fost produs în China, Mexic, America de Sud și Africa de Sud, și a fost comercializat pe 6 continente.
Pentru a treia iterație Passat, Volkswagen a trecut la o platformă pe care o împărțea cu Golf.
În 1993, Passat B3 a primit un facelift.În prezent, Volkswagen Passat a ajuns la a 8-a generație (lansată în 2014). Recent, modelul a fost retras de pe piața din SUA, iar producția versiunii sedan a fost oprită.
Din 2024, Passat va fi comercializat doar cu o caroserie break, iar versiunea sedan va fi înlocuită de un model cu zero emisii.
via Volkswagen
În prezent, Volkswagen Passat a ajuns la a 8-a generație."
A venit cumva sampania de la Volkswagen sau de ce autorul a sarit peste Passat B4, B5, B6 si B7?
PS: Passat-ul nu a ajuns "in prezent" la a 8-a generatie, ci in trecut, in 2014. Acum se afla, cel mult, la a 8-a generatie.
"Din 2024, Passat va fi comercializat doar cu o caroserie break (pe platformă Skoda)."
Nu stiam ca MQB este "platforma Skoda". Inca un lucru nou pe care l-am invatat de pe acest site.
Dupa cum ziceam, hai odata cu precizarea aia: "Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din materialele publicate de propriii redactori."
La moda sunt masinile cu baterii de 60000 euro cu ''zero emisii'' care au autonomii de 300 km asta daca bata vantul din spate si mergi cu 70 pe autostrada.
Eu il apreciez cel mai mult pentru faptul ca, incepand cu modelul B5, a crescut foarte mult calitatea interioarelor si a fortat si concurenta sa tina pasul, altfel aveam si in ziua de azi interioare cu plastice horror ca pe Mondeo 2 de exemplu. Pacat ca odata cu faceliftul la B8, au facut cost cutting la greu: sigla passat pe bord in loc de ceas, lipsa butoane clima, sonorizare audio mult mai slaba decat pe modelul fara facelift, etc.
articolul este DESPRE cele 5 exemplare si nu abordeaza istoria Passat
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/techno-classica-2023-volkswagen-celebrates-50-years-of-the-passat-15686