Volkswagen pregătește șampania: Passat împlinește 50 de ani

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 05.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen va marca aniversarea de 50 de ani a modelului Passat la evenimentul Techno Classica din Essen, Germania. Aici, marca din Wolfsburg va expune, printre altele, cel mai vechi Passat din lume.

Techno Classica este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate mașinilor clasice. După o pauză de 3 ani, Volkswagen revine la evenimentul din Essen, Germania, acolo unde va marca cei 50 de ani împliniți de celebrul model Passat.

Cu această ocazie, Volkswagen va expune 5 exemplare speciale Passat, inclusiv cel mai vechi Passat din lume.

Volkswagen Passat a debutat în 1973 și era considerat a fi nava amiral a mărcii germane. Bazat pe Audi 80, primul Passat a fost oferit ca sedan, break și liftback, avea roți motrice față și motor cu injecție.

La acea vreme era una dintre cele mai moderne mașini de familie din Europa.

A doua generație Passat a fost prezentată în octombrie 1980. Încă era înrudit cu Audi 80, era ceva mai mare decât vechea iterație, iar versiunile de top erau echipate cu motorul cu 5 cilindri de la Audi și cu tracțiune integrală (sau Syncro, în limbaj Volkswagen).

Passat B2 a fost produs în China, Mexic, America de Sud și Africa de Sud, și a fost comercializat pe 6 continente.

Pentru a treia iterație Passat, Volkswagen a trecut la o platformă pe care o împărțea cu Golf.

În 1993, Passat B3 a primit un facelift.

În prezent, Volkswagen Passat a ajuns la a 8-a generație (lansată în 2014). Recent, modelul a fost retras de pe piața din SUA, iar producția versiunii sedan a fost oprită.

Din 2024, Passat va fi comercializat doar cu o caroserie break, iar versiunea sedan va fi înlocuită de un model cu zero emisii.

via Volkswagen

Comentarii (7)

  • "În 1993, Passat B3 a primit un facelift.
    În prezent, Volkswagen Passat a ajuns la a 8-a generație."
    A venit cumva sampania de la Volkswagen sau de ce autorul a sarit peste Passat B4, B5, B6 si B7?
    PS: Passat-ul nu a ajuns "in prezent" la a 8-a generatie, ci in trecut, in 2014. Acum se afla, cel mult, la a 8-a generatie.
    "Din 2024, Passat va fi comercializat doar cu o caroserie break (pe platformă Skoda)."
    Nu stiam ca MQB este "platforma Skoda". Inca un lucru nou pe care l-am invatat de pe acest site.
    Dupa cum ziceam, hai odata cu precizarea aia: "Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din materialele publicate de propriii redactori."
    29 1
  • Un model de succes, pacat ca e pe cale de disparitie. Am condus peste 400,000 de km modele Passat (B5, B6, B7, B8) si nu am decat cuvinte de lauda !
    15 0
  • Seriff
    @nume daca era vorba de o masina electrica scriau 10 pagini, asa despre una care a facut istorie si a fost una dintre cele mai fiabile masini din lume cu un consum incredibil nu scriu mare lucru fiindca nu e la moda.
    La moda sunt masinile cu baterii de 60000 euro cu ''zero emisii'' care au autonomii de 300 km asta daca bata vantul din spate si mergi cu 70 pe autostrada.
    21 7
  • Super slăbuț articolul, pe lângă faptul că ați sarit peste câteva generații, prea pe repede înainte la un model cu o istorie de jumătate de secol, știm că există Wikipedia pentru detalii, dar nici chiar așa.
    20 3
  • Utati-va la poze. Ce nevoie aveai de suv/crossover, daca aveai o asemenea garda la sol la dispozitie ? Asa erau mai toate marcile de volum pana in anii 2000 , puteai intra fara probleme pe un drum desfundat sau forestier sau sa urci o bordura la nevoie , etc. Acum toate zici ca sunt preparate sa intre pe circuit . Toate cunostintele ce si-au luat suv-uri in ultimii ani mi-au spus ca acesta a fost principalul motiv- garda la sol , aproape fara exceptie. Inca nu sunt lamurit daca producatorii si-au dorit asta sau doar au facut-o din prostie.
    14 1
  • E foarte cumparat dar si hulit modelul asta in Romania, cred ca o perioada lunga de timp a oferit foarte multe calitati la un pret deent.

    Eu il apreciez cel mai mult pentru faptul ca, incepand cu modelul B5, a crescut foarte mult calitatea interioarelor si a fortat si concurenta sa tina pasul, altfel aveam si in ziua de azi interioare cu plastice horror ca pe Mondeo 2 de exemplu. Pacat ca odata cu faceliftul la B8, au facut cost cutting la greu: sigla passat pe bord in loc de ceas, lipsa butoane clima, sonorizare audio mult mai slaba decat pe modelul fara facelift, etc.
    13 1
  • Banditos
    "Cu această ocazie, Volkswagen va expune 5 exemplare speciale Passat, inclusiv cel mai vechi Passat din lume."

    articolul este DESPRE cele 5 exemplare si nu abordeaza istoria Passat

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/techno-classica-2023-volkswagen-celebrates-50-years-of-the-passat-15686
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru