Esential
170 | de cai va avea sub capota Golf 6 GTD, versiunea diesel a cunoscutului GTI. |
Dupa ce a inceput acum doi ani sa domine competitiile din motorsport in care odinioara nu avea nici macar acces, cum este Cursa de 24h de la Le Mans, dieselul incepe sa se infiltreze usor si pe versiunile sportive ale hatch-urilor prezente pe piata. Astfel, dupa prezentarea versiunii GTI a lui Golf 6, Volkswagen a anuntat ca versiunea de top a modelului german va dispune si de o varianta GTD, adica, pe limba noastra, de un GTI dotat cu motor diesel TDI.
Miscarea Volkswagen nu este o premiera, primele patru generatii ale lui Golf beneficiind de aportul de putere al unei versiuni GTD. Ultima aparitie din aceasta gama a avut loc o data cu lansarea lui Golf 4, versiunea GTD a acestuia fiind insa limitata la 150 de cai putere.
Noul Golf 6 GTD va dispune de un motor TDi de 2.0 litri care va ajunge la 170 de cai putere si va putea fi cuplat cu o transmisie DSG. Acceleratia 0-100 va avea loc in 8.2 secunde, iar viteza maxima se va situa in jurul valorii de 220 km/h. In plus, look-ul va fi identic cu cel al variantei GTi, deci premisele sunt pozitive.
Un mare avantaj ala versiunii GTD versiuni in comparatie cu cea GTI este reprezentat de faptul ca motorul diesel nu are un corespondent pe Scirocco, asa cum are propulsorul de 2.0 litri si 210 cai de pe Golf 6 GTI.
Altfel spus, fanii dieselului nu vor fi nevoiti sa aleaga intre doua modele cu performante si dimensiuni aproape identice, asa cum se intampla cu cei ai benzinei, care ar putea avea dileme mari la alegerea unui model din gama recenta a compactelor VW.Noul Golf 6 GTD va fi lansat la Leipzig, in acest weekend.
via | Autoweek
ce rupt!
Un Golf GTI este ceva deosebit si ar trebui sa ramana asa.Ultimele decizii ale VW urmaresc doar profitul si nicidecum progresul.Pacat.
Va salut.
"Viata Satului" in varianta dizel de mare pute re.
exista un motor mai mic, de 140 de cai, GT simplu, si GT Sport, de 170 de cai...care venind vorba, merge super...are un cuplu foarte bun, reprize excelente, si...consum redus!
in comparatie cu R32-ul pe care l-am avut pana acum o luna, consumul este de vis...intre 6 si 7, indiferent cum mergi...si scade chiar si mult sub 6, la drum lung, daca nu mergi prea tare (in jur de 120 km/h)
am facut romania-germania cu 3 plinuri, consum de 6,8, mergand pe autostrada constant intre 140 si 180...
cu R32-ul, ca o comparatie, am mers pana in austria, numai intre 100 si 120 km/h, si am scos consum de 8...la peste 160 sarea de 15 la suta...la 250 consuma in mur de 25-30 la suta...bine, nici sunetul si performantele (mai ales acceleratia) nu se compara)...
dar ideea e ca motoarele pe motorina sunt din ce in ce mai performante, dar la un consum mult mai mic! viteza maxima la GT-ul diesel, e de 220, dar la 220 nu e in zona rosie, de fapt merge in jur de 240...
intr-adevar si R32 merge mai tare de 250...
dar sincer, in ziua de azi nu mai ai unde sa mergi asa tare...si autostrazile in germania sunt pline, foarte rar se poate merge la limita (eventual in weekend)...
eu sunt fan benzina, si sper ca intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat sa imi iau tot o masina pe benzina...dar nu sunt de acord cu cei care critica motoarele diesel, si mai ales cele VW (TENDINTA GENERALA), doar pentru ca nu le place lor ideea de VW, si argumenteaza cu tot felul de tampenii gen "VW e masina de manelisti" (sau Mercedes, sau Audi, sau BMW)...
ce vina au masinile ca sunt conduse de anumiti indivizi?!
eu unul sunt multumit de masina din toate punctele de vedere...consum, performante, stabilitate si tinuta de drum, nu mai zic de echipare (in versiunea cu toate optiunile nu lipseste practic nimic, are dotari la nivel de e-klasse/seria5...ce-i drept, foarte scumpa luata de noua)...
va rog nu mai criticati din auzite, mergeti si voi sa vedeti pe viu ce si cum...si poate, cine stie, o sa va schimbati un pic parerile...
numai bine
sI VAI STEAUA EI !
Motorul de 170 Cp nu e o noutate ci e primul motor common-rail la vw si pe langa Golf a mai echipat Skoda Octavia RS si VW Passat.
Daca ne gandim ca la BMW pe seria 1 si 3 20d-177 Cp e ceva uzual nu ramane decat sa recunoastem ca Golf completeaza golul din gama.
Ar trebui sa te bata tactu bine ca prafu o sa se aleaga de tine
...la o metoda de a-ti spune in mod deosebit de elegant ca esti foarte, foarte prost...nu am gasit nimic deocamdata...o sa revin cand dau peste vreo formula potrivita...