Volkswagen își conturează deja un plan ambițios pentru extinderea gamei de modele electrice sub noul brand ID. Potrivit unor informații dezvăluite de oficialii Volkswagen pentru publicația britanică Autocar, producătorul german a stabilit deja reperele pentru încă două modele electrice care urmează să fie prezentate în următorii patru ani.
Astfel, Volkswagen ID.1 va fi o subcompactă electrică care va fi disponibla pe piață începând din 2023. Practic, noul model ar urma să fie o versiune electrică pentru actualul Volkswagen Polo.
Între timp, Volkswagen ID.2 va lua forma unui SUV electric de oraș, urmând să reprezinte versiunea electrică a unui Volkswagen T-Roc. Prezentarea oficială ar urma să aibă loc în 2023, în timp ce vânzările vor începe un an mai târziu.
Constructorul de la Wolsfburg intenționează să comercializeze ambele modele cu prețuri mai mici de 20.000 de euro, însă îndeplinirea acestui obiectiv va depinde și de scăderea prețurilor la baterii în următorii ani.
Informații despre un SUV electric de oraș sub brandul ID care să coste mai puțin de 20.000 de euro au apărut încă de la începutul acestui an. Ambele modele ar urma să fie produse la uzina de la Emden din Germania, care trece printr-o serie de modificări pentru a se adapta la producția de mașini electrice.
Primul model din noua gama ID va fi Volkswagen ID.3, un hatchback electric pentru care livrările vor începe în vara anului viitor. De asemenea, Volkswagen va prezenta în luna februarie și SUV-ul electric ID.4 (foto).
Cât despre pseudo-SUV-ul ID.4-Crozz, deşi anunţat că va fi mai mare ca pseudo-vanul ID.3, îmi pare tras la xerox... şi ăsta nu-i un compliment.
În fine, nişte voci vecine de gard cu Băse şuşoteau că are informaţii şi despre un e-VW ID.13-Matrozz (amfibiiu), dar cine să-l mai creadă pe Petrov... :=)
- va fi capabila sa acopere o distanta de 1.000.000 de mile (cca. 1.600.000 km);
- va avea un ciclu de viata de circa 20 de ani;
- va dura de doua sau trei ori mai mult decat cele Li-ion actuale ce echipeaza masinile TESLA. Acestea sunt produse acum de PANASONIC....
Noile baterii de acumulatoare se vor preta la un set mare de incarcari/descarcari astfel incat se vor putea utiliza si la camionete, camioane etc..
Ultimele bariere in vederea extinderii utilizarii masinilor electrificate vor fi demontate in curand.
Vezi:
https://insideevs.com/news/371993/tesla-jeff-dahn-million-mile-ev-battery/
Apropos de intrebarea unui fan AM:
Am condus si un vehicul EV (RENAULT Zoe) care mi-a lasat o impresie de masina ce deschide unele drumuri si, chiar daca nu m-a dat pe spate - LA PROPRIU - aidoma altor masini cu motor termic, m-a facut sa inteleg foarte clar ca, G. Buhnici care are acasa un TESLA Model 3 (cu o baterie de 75 kWh) este UN MARE NOROCOS.
Din panourile pe care le are instalate acasa (putere totala 20 kW), poate sa-si incarce full bateria masinii in DOAR 4 ORE, sa mearga fara intrerupere 500 km si sa faca acest lucru GRATIS timp de minim 10-15 ani....(aici ma refer in principal la durata de viata a panourilor fotovoltaice - unii producatori indica si o garantie de 10 sau 12 ani pentru acestea....OARE MAI EXISTA PE PIATA UN PRODUS care sa ofere o asemenea garantie de utilizare.....?!).
Apropos de RENAULT Zoe, la lansarea din 2013 avea o baterie de 22 kWh, de un an dispune si de o varianta cu baterie de acumulatoare de 41 kWh (acesta ofera o autonomie REALA de circa 250 km) iar de la anul va avea, in varianta modernizata Zoe II 2020, o baterie de 52 kWh....
EVOLUTIE sau REVOLUTIE, (chiar mai conteaza?!), in practic, ACEEASI carcasa cu cea actuala.....?!
Astept cu nerabdare sa fac un test drive cu NISSAN Leaf II care inca nu este disponibil in Craiova decat pentru ...vizionare....Leaf II poate oferi o repriza 0-100 km/h in doar 7,5 secunde.....
Interesant este ca, la NISSAN Leaf II, bateria cea mai puternica (60 kWh) ciupeste din GARDA la sol cca. 1,5 cm fata de varianta cu bateria de 40 kWh).....Mai concret 13 cm versus 15,5 cm....ceea ce, la "gropitele" noastre neaos romanesti inseamna totusi ceva.....
Volumul portbagajului, pentru ambele varianta de putere, (435 litri) este insa foarte OK pentru cei mai multi dintre noi....
O ZI SUPERBA SA AVETI !!!!!
dar din nou sant oferite doar planuri cincinale, fara niste date concrete despre baterie, autonomie, motor.
Este ca o deschidere la şah, bună.
Succes VW.
https://www.electrive.com/2019/09/13/renault-hits-on-china-with-ultra-low-price-electric-car/
...adică c-un preț de bază de 7900 € pentru un K-ZE urban simpatic (max. 9.140 € binișor echipat) -- OK, cu *doar* 44 CP și Vmax. 105 km/h (limitată, că la puterea dată ar trebui să bage cât o Dacie 1100, adică 135 km/h.)
Bateria e totuși de 26,8 kWH și autonomia -- de cca. 250 km.
Zoe nu mă dă pe spate, sincer (mai ales la prețul umflat peste e-Corsa și e-208 care pot încărca și la 100 kW, nu doar la 50 max.), iar Leaf nici atât, cu termo-managementul bateriilor lipsă.
@someone: Punct ochit.
@Buhnici: :-) Bună auto-parodia -- de care-s convins că *adevăratul* sfertodoct Buhnici nu-i capabil.
Chiar dacă pare priceput la toate... și de fapt la nimic.
Așa și trebuie să fie însă #the influencers. Idioți utili (puțini știu și cui...)