FILMUL EVENIMENTELOR
18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.
22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute de Volkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.
REVIEW: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
22 septembrie: Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
22 septembrie: Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".
23 septembrie: Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
23 septembrie: Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, vorbește despre scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an.
23 septembrie: Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Group, își anunță oficial demisia din funcția de conducere.
24 septembrie: Ipocrizia din spatele scandalului Volkswagen.
24 septembrie: Consiliul de conducere Volkswagen apreciază demisia lui Winterkorn și susține că acesta nu știa despre manipularea tstelor.
24 septembrie: Ministrul german al transporturilor anunță că motoarele Volswagen cu probleme există și în Europa. Apare pe lista neagră și 1.6 TDI.
***
Deși Martin Winterkorn și-a prezentat demisia de onoare, consiliul de conducere al Grupului Volkswagen vrea să obțină și demiterea altor nume importante din organigrama grupului. Membrii consiliului se vor întâlni mâine, într-o ședință extraordinară, în cadrul căreia vor anunța înlocuitorul lui Winterkorn, dar și noile capete răpuse de criza motoarelor mincinoase.Mai multe surse din interiorul companiei vorbesc despre nume grele din managementul Grupului. Primul pe listă ar urma să fie Ulrich Hackenberg, șeful departamentului de dezvoltare la nivelul întregului grup. Hackenberg are mulți ani petrecuți în interiorul companiei, trecutul său fiind strâns legat de evoluția brandului Audi. În cei 30 de ani de activitate, Hackenberg a supervizat debutul unor modele extrem de importante: Audi 80, A4, A3 și TT. După o scurtă incursiune la Rolls Royce, germanul s-a întors la Audi în 2002.
Un alt candidat pentru o eventuală demisie este și Wolfgang Hatz, actualmente director al departamentului de motoare și transmisii în cadrul Grupului Volkswagen. El este totodată și șeful departamentului de dezvoltare în cadrul Porsche. Speculațiile nu îl ocolesc nici pe Christian Klinger, șeful departamentului de vânzări și marketing Volkswagen, care s-ar putea urca și el în barca celor care părăsesc Volkswagen pe ușa din spate.În tot acest tumult, Volkswagen pănuiește să înființeze un nou loc în consiliul de conducere, dedicat unui om care să răspundă pentru piața din Statele Unite. Acesta ar urma să fie Winfried Vahland, președintele executiv Skoda.
Comentarii (5)