Volkswagen Polo BlueMotion promite 3.3 litri/100 km

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 26.10.2009
Cel mai nou membru al gamei BlueMotion este micul Polo, care promite un consum mediu de numai 3.3 litri/100 de km si o autonomie de 1363 de kilometri.

Piata europeana ureaza astazi bun venit noului membru al familiei Volkswagen BlueMotion, regasit in persoana actualului Polo. Versiunea ecologica a modelului de clasa mica a fost modificata pentru a putea inregistra valori record in materie de consum si emisii.

Inginerii germani au aplicat acelasi tratament ca si in cazul fratilor mai mari din gama BlueMotion: au modificat transmisia, care a primit rapoarte mai lungi, au recalibrat sistemul ECU, au instalat un sistem Start-Stop si unul de recuperare a energiei irosite la franare si au inlocuit pneurile standard cu unele cu rezistenta redusa la rulare.

Sub capota se afla un motor diesel cu trei cilindri de 1.2 litri, derivat din cel de 1.6 litri si patru cilindri. Puterea noului motor ajunge la 75 de cai putere, disponibili la 4200 de rotatii, iar cuplul motor insumeaza 180 de Nm la 2000 de rotatii.

Performantele hatchback-ului sunt relativ modeste, acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 13.6 secunde iar viteza maxima se opreste la 173 km/h.

Cu toate acestea, adevaratele calitati ale noului polo BlueMotion se observa la capitolul consum si emisii. Dieselul eficient promite un consum mediu de numai 3.3 litri/100 de km si un nivel al emisiilor de 87 g/km. Un plin al rezervorului de 45 de litri ii poate asigura modelului o autonomie de pana la 1363 de kilometri.

Noua versiune ecologica se va individualiza cu ajutorul unor elemente aerodinamice specifice si a unor logo-uri regasite pe caroserie si in interior. Noul Polo BlueMotion va fi disponibil in doua variante de caroserie, cu trei si cinci usi.

Comentarii (7)

  • Marius_New
    Un raspuns va rog
    Pentru redactorii Automarket - spuneti-mi si mie daca noile motoare de la VW (1.2TDI si 1.6TDI) au distributia pe lant, ca la modelele premium. Stiti ceva in sensul asta?
    4 1
  • la mai...mic
    masina mica, greutate redusa ~1000 kg, motor mic, consuma mic => pret mare; undeva trebuia sa se compenseze.
    Nu-i nimic, speram in viitor un motor de 0,8L cu 2 cilindrii si consum de 1,5%, poate o sa-l cumpere cineva!
    Performante asemanatoare sunt deja pe piata la ora actuala, fiesta, corsa, yaris.
    @Marius_New
    Ar trebui sa fie pe lant, toate masinile din clasa mica diesel au distributie pe lant (fiesta/corsa au si se schimba la 200k /240k km), daca asta micu nu ar avea ar fi o povara...
    3 2
  • 330d
    nimic interesant....
    4 7
  • :D
    mad poate pe o autostrada cu inclinatie 10 %
    0 4
  • sandu@yahoo.com
    f misto masina. abia astept sa apara in romania. se va vinde bine. nu cred ca v-ar strica o masina care sa consume maxim 6 in oras, nu?
    3 0
  • mie personal nu mi-ar strica sa pot sa ma sui intr-un autobuz civilizat ;) ... dar pana se intampla asta merem cu masinutza personala ... care cum poate

    motoarele astea ( si transmisiile ) sunt "tunate" spre a obtine un consum foarte bun in detrimentul performantelor ... dar nu cred ca-i mare diferenta intre un SLR si un Polo pe cei 20 de metri pe care ii parcurgi "pe verde"
    4 0
  • !
    Asa este!
    :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru