Succesul înregistrat de Dacia în Europa şi nu numai a stârnit invidia mai multor branduri auto cu renume. Mai mult decât atât, Dacia pare să impulsioneze şi alte branduri cu renume, cum este Volkswagen.
Potrivit cotidianului german Der Spiegel, constructorul german intenţionează să lanseze un brand low-cost, capabil să rivalizeze cu Dacia. Faptul că Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Volkswagen, a vizitat standul Dacia la Paris şi chiar a urcat în noul Sandero pare să întărească acest zvon.
Ideea de a avea un brand low-cost eficient alături de cele premium sau de volum deja existente a fost des vehiculată în interiorul grupului Volkswagen. O confirmă şi purtătorul de cuvânt al brandului, care susţine ”Ideea înfiinţării unui brand low-cost a fost de mult timp pe agenda de lucru Volkswagen. Nu a fost însă luată o decizie în acest sens.”Mai multe surse din interiorul constructorului german susţin că la Wolfsburg se doreşte un brand accesibil care să extindă prezenţa VW pe pieţele din Asia, India, America Latină, Africa, Ţările Baltice şi estul Europei.
Aceleaşi surse afirmă că Volkswagen ar putea folosi modele dezvoltate pentru piaţa chineză, inclusiv viitorul Santana. Modelul are la bază o platformă low-cost, cu tracţiune faţă şi are o structură similară cu cea a proaspetelor Seat Toledo şi Skoda Rapid.
Speculaţiile privind un nou brand sub umbrela VAG au fost alimentate şi de Bernd Osterloh, şeful sindicatelor VW, care a declarat că ”se simte nevoie unui model mai ieftin, poziţionat sub UP1. destinat pieţelor sin lumea a treia.”
via autocar
2. daca ar reusi sa cumpere Alfa Romeor cred ca ar face un down-grade pt Seat
3. inventeaza o noua marca
Pai cam la fel ca si Golf.
Se observa clar cum au scazut la calitate de la Octavia la Rapid, si inca vor mai scadea. Urmeaza sa vedem ce soarta va avea Superbul.
Deja devin ...
Cat despre Dacia, orice s-ar spune despre ea, felul in care s-a reorganizat a inuit fantastic vreumurile pe care le traim si le vom trai.