Volkswagen plănuieşte un brand low-cost, rival pentru Dacia

de Bogdan Mirică
Vineri, 12.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consiliul Volkswagen are de mai mult timp pe masă ideea unui brand low-cost. marca ar ruma să concureze Dacia în Europa de Est, în America Latină şi în Africa.

Succesul înregistrat de Dacia în Europa şi nu numai a stârnit invidia mai multor branduri auto cu renume. Mai mult decât atât, Dacia pare să impulsioneze şi alte branduri cu renume, cum este Volkswagen.

Potrivit cotidianului german Der Spiegel, constructorul german intenţionează să lanseze un brand low-cost, capabil să rivalizeze cu Dacia. Faptul că Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Volkswagen, a vizitat standul Dacia la Paris şi chiar a urcat în noul Sandero pare să întărească acest zvon.

”Ideea înfiinţării unui brand low-cost a fost de mult timp pe agenda de lucru Volkswagen.”

Eric Felber
purtator de cuvant Volkswagen Group
Ideea de a avea un brand low-cost eficient alături de cele premium sau de volum deja existente a fost des vehiculată în interiorul grupului Volkswagen. O confirmă şi purtătorul de cuvânt al brandului, care susţine ”Ideea înfiinţării unui brand low-cost a fost de mult timp pe agenda de lucru Volkswagen.
Nu a fost însă luată o decizie în acest sens.”

Mai multe surse din interiorul constructorului german susţin că la Wolfsburg se doreşte un brand accesibil care să extindă prezenţa VW pe pieţele din Asia, India, America Latină, Africa, Ţările Baltice şi estul Europei.

Urmareste Automarket
Aceleaşi surse afirmă că Volkswagen ar putea folosi modele dezvoltate pentru piaţa chineză, inclusiv viitorul Santana.
Modelul are la bază o platformă low-cost, cu tracţiune faţă şi are o structură similară cu cea a proaspetelor Seat Toledo şi Skoda Rapid.

Speculaţiile privind un nou brand sub umbrela VAG au fost alimentate şi de Bernd Osterloh, şeful sindicatelor VW, care a declarat că ”se simte nevoie unui model mai ieftin, poziţionat sub UP1. destinat pieţelor sin lumea a treia.”

via autocar

Comentarii (7)

  • VW este low cost by default ca si calitate. Doar pretul este sus. Ar trebui sa se reinventeze ca marca si concurent Dacia.
    29 22
  • antonny
    de cand zic oamenii de la VAG ca vor scoate un concurent pentru dacia au inceput sa viseze .....care e brand-ul low-cost ????ceva chinezesc ....
    23 16
  • 1. incep sa se adevereasca zvonurile preluarii Proton?
    2. daca ar reusi sa cumpere Alfa Romeor cred ca ar face un down-grade pt Seat
    3. inventeaza o noua marca
    6 6
  • AndreiRN
    Adica vor lua o masina chinezeasca si ii vor pune emblema VW pe ea si o vor vinde acolo unde cred ca au succes.
    Pai cam la fel ca si Golf.
    33 15
  • Au deja pe Skoda.
    Se observa clar cum au scazut la calitate de la Octavia la Rapid, si inca vor mai scadea. Urmeaza sa vedem ce soarta va avea Superbul.
    Deja devin ...
    7 3
  • Vasilica
    Exista ceva mai LOW decat dacia?Adica sa faci Low in ziua de azi cat de low sa fie?Ca loganu este jalnic mai ales cel de peste 12000EU
    4 14
  • Astia planuiesc rival pt Dacia de o gramada de ani si doar la stadiu de vorbe au ramas. Intr-adevar, prin definitie VW ar trebui sa fie un low cost, nu degeaba se traduce si numele prin "masina poporului", pe cand Skoda a fost pana la cosmarul comunist o marca de lux.
    Cat despre Dacia, orice s-ar spune despre ea, felul in care s-a reorganizat a inuit fantastic vreumurile pe care le traim si le vom trai.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru