În cadrul unei conferințe oficiale, Grupul Volkswagen a dezvăluit un nou plan de reducere a costurilor prin care speră să fie mulțumitor pentru muncitorii din uzine. Totodată, cu acest plan nou, Grupul Volkswagen încearcă să evite situațiile de închidere a uzinelor din Germania. Este pentru prima dată în cei 87 de ani de existență când Volkswagen își pune problema de a închide uzine în această țară.
Așadar, în ce constă noul plan? Potrivit lui Arne Meiswinkel, negociatorul-șef al mărcii germane, noul plan prevede o reducere salarială de 10% pentru muncitorii din uzinele germane. În schimb, aceștia vor beneficia de un sistem revizuit de acordare a bonusurilor, despre care nu sunt disponibile mai multe detalii.
Totuși, în ciuda acestui plan, atât oficialii de la conducerea Grupului, cât și liderii sindicatelor avertizează că închiderea uzinelor rămâne o posibilitate dacă nu se ajunge la un acord de reducere a costurilor.
„Suntem deschiși oricărei discuții de atingere a obiectivelor noastre financiare”, a declarat Meiswinkel.
„Doar dacă vom găsi soluții împreună de a atinge obiectivele noastre financiare ne putem imagina perspective concrete pentru locațiile germane și pentru posibila siguranță a locurilor de muncă”, a mai adăugat negociatorul Volkswagen.Noul plan de reducere a costurilor a fost primit cu un optimism temperat de către muncitori și reprezentanții acestora. Daniela Cavallo, reprezentanta muncitorilor Volkswagen din uzinele germane, a declarat că acest plan nou reprezintă „primul semnal mic” de progres. În schimb, ea avertizează asupra faptului că închiderea fabricilor rămâne o opțiune pe masa celor de la Volkswagen și că muncitorii sunt în continuare „alarmați”.
De asemenea, Thorsten Groeger, negociatorul-șef al IG Metall, sindicatul muncitorilor Volkswagen din Germania, a declarat: „Astăzi, compania și-a declarat public disponibilitatea de a intra într-un proces cu noi, legat de țintele sale de costuri și de profitabilitate, care includ și perspective pentru toate locațiile și pentru siguranța locurilor de muncă.”
Anunțarea noului plan de reducere a costurilor apare la câteva ore după ce Grupul Volkswagen a înregistrat o scădere de 42% a profiturilor la nivelul trimestrului al treilea.
Aceasta este cea mai mare scădere înregistrată în ultimii 4 ani. Profiturile au scăzut din cauza vânzărilor slabe pe piața din China, dar și din cauza unei concurențe mult mai mari în Europa.La final, în cadrul aceleiași conferințe de anunțare a noului plan de reducere a costurilor, Arno Antlitz, directorul financiar al Grupului Volkswagen, a recunoscut faptul că grupul german se confruntă cu costuri de producție prea mari.
„Nu am uitat cum să construim mașini grozave, dar costurile noastre de producție sunt departe de a fi competitive”, a declarat Antlitz.
Noul plan de reducere a costurilor va da startul unei noi runde de negocieri, care este programată să aibă loc în 21 noiembrie. La finalul lunii viitoare va expira perioada de grație, ceea ce înseamnă că există posibilitatea ca muncitorii Volkswagen să intre în grevă din 1 decembrie.
Germania este prea scumpă și nu doar pentru VW.
Este practic aroganța să pretinzi ca reducerea salariilor va rezolva situația.
Asta așa ca să nu spună ca nu au încercat.
Pe primele 9 luni VW a avut profit de peste 12 miliarde euro, comparativ cu aceeași perioadă 2023, a scăzut cu 20%, dar VW scoate în evidență doar trimestrul trei, cu peste 40% scadere a profitului. Vânzările în Europa sunt pe plus, în SUA la fel, doar China este pe minus, încasările au crescut, DAR profitul a scăzut pentru ca bonusurile și avantajele angajaților din Germania costă miliarde, plus ca departamentul cel mai costisitor care n-a adus rezultate este cel de IT și dezvoltări de soft, a papat câteva miliarde și rezultatul este ca vor mai arunca 5 miliarde către Rivian sa le facă softuri corespunzatoare .