Volkswagen Phaeton, nava amiral a mărcii din Wolfsburg, va primi un înlocuitor. Modelul va împărţi platforma cu viitoarele Bentley Continental şi Porsche Panamera. Veştile vin de la Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare al mărcii germane, infirmând zvonurile care anunţau sfârşitul limuzinei de la Volkswagen. Actuala generaţie a lui Phaeton nu a fost niciodată un succes în materie de vânzări, iar acest lucru a dus la apariţia unor zvonuri care sugerau eliminarea sa din gama Volkswagen în viitorul apropiat.
Noul Phaeton va folosi platforma MLB, o platformă modulară implementată pentru modelele mai mari din gama Volkswagen. Această platformă va permite atât configuraţii cu tracţiune integrală, cât şi configuraţii cu tracţiune spate, iar motoarele vor fi montate longitudinal. Noua generaţie a lui Phaeton ar putea să fie oferită şi cu un tren de propulsie hibrid. În comparaţie cu generaţia actuală, Phaeton va fi actualizat dramatic şi din punct de vedere tehnologic, dar Ulrich Hackenberg nu a detaliat care vor fi principalele noutăţi.
Potrivit informaţiilor prezentate la Paris, Volkswagen vrea să păstreze poziţionarea ciudată a modelului Phaeton pe piaţa berlinelor de lux. Astfel, Phaeton le este destinat celor care vor un automobil luxos, dar nu vor să fie remarcaţi. Noul Phaeton va folosi o caroserie fabricată din aluminiu şi magneziu, deci va fi mult mai uşor ca actuala generaţie. În ultima vreme, Phaeton a avut parte de vânzări bune pe piaţa chineză, în timp ce europenii par să fi uitat de acest model.Via Autocar
off-topic: De ce se sterg atatea comentarii de pe site?
Unele comentarii sunt acceptabile, nu ofenseaza pe nimeni, nu folosesc limbaj licentios si sunt la subiect dar tot dispar.
Nu imi dau seama daca se incearca protejarea articolelor de comentarii anti-imagine de marca sau se incearca sa se creeze o imagine la unele marci. Exista un ghid al utilizatorului in care sa se explice ce anume poate cauza un comentariu sa fie sters?
Va multumesc.
in china poate ca-l vor vinde .... dar in america de nord, in urma cu ceva vreme (vreo 2-3 ani) a fost concediat un sef mare al vw pt ca a spus presei ca Phaeton e un esec comercial si ca nu intelege de ce nemtii se incapatineaza sa il mai produca .... deci a fost si in state/canada un mare esec .... m-as mira sa aiba acum succes .... la banii aia mai bine te aranjeaza un audi a8 .... asta e parerea mea ..... pe a ta o respect chiar de nu-s de acord cu ea .... sper sa nu te superi pe mine .... o zi buna tuturor !
Am observat si eu tiparul asta, lasa injuraturi, certuri si sterg comentarii aiurea. Par actiuni sub impulsul "taierii motului" in loc de analiza succinta si logica a discutiilor.
Cat despre Paheton, eu banuiesc ca e strict legat de impartirea platformei pentru reducerea cheltuielilor. Exista un segment de clienti, redus ce-i drept, care vor confort de lux fara sa epateze cu sigla, iar pe ei nu-i costa mare lucru sa schimbe linia unor caroserii. De fapt, asta mi se pare a fi secretul din spatele succesului grupului VAG, cat mai mule modele pe o platforma ca sa poata atinge fiecare segment, oricat de mic, si sa-si reduca costurile.
Daca pentru Passat e cat de cat ok sa semene cu Jetta, la Phaeton ai pretentii mai mari de imagine. Sa fim seriosi, cine isi cumpara un Phaeton vrea ca lumea sa stie de la distanta ca nu e un Passat.
Tehnic vorbind sunt sigur ca e extraordinara.