Esential
142 | de cai putere dezvoltă versiunea hibridă a Passat-ului. |
Volkswagen va mai zăbovi câţiva ani până se va decide să lanseze o versiune hibrid a Passat-ului, însă o colaborare americano-britanică i-a luat-o înainte constructorului german. Englezii de la Controlled Power Technologies şi americanii de la Advanced Lead-Acid Battery Consortium au dezvoltat un sistem de propulsie alternativă pentru sedanul de clasă medie al germanilor.
Rezultatul colaborării lor va fi expus săptămâna viitoare la Geneva, scopul principal fiind acela de a demonstra că un motor pe benzină, ajutat de unul electric, poate oferi consumul şi emisiile unui diesel, fără a investi foarte mult în modificare şi producţie.
Ansamblul de propulsie cântăreşte în plus cu 79 de kilograme, însă este echipat şi cu instrumente de măsurare, ceea ce înseamnă că o versiune de serie ar putea fi şi mai uşoară.
Hibridul dispune de motorul TSI de 1.4 litri, asistat de o unitate electrică pentru a oferi 142 de cai putere şi 275de Nm, o îmbunătăţire clară a performanţelor versiunii convenţionale: 122 de cai şi 200 de Nm. În plus, emisiile scad de la 140 la 130 de g/km.
Cele două companii mizează pe o nouă baterie plumb-carbon, mult mai eficientă decât actualele unităţi cu litiu-ion folosite la scară largă. În plus, această tehnologie ar putea fi mai puţin costisitoare decât sistemele hibride actuale.
via | carscoop
Dar pe cine duce ...... face.
Sa nu uitam ca 80% din componentele VW sunt Made in China si asamblate in Mexic.