Prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris, în toamna anului trecut, noul Volksagen Passat GTE, versiunea hibridă alimentată la priză a popularului model de clasă medie, se pregătește de lansarea europeană.
Volkswagen Passat GTE - varianta hybrid plug-in a noului model din Wolfsburg
Pe anumite piețe din Vest, modelul este deja disponibil pentru precomandă, iar odată cu prețurile acestor zone au fost dezvăluite și datele tehnice finale.
După cum anunțam și în toamnă, ansamblul hibrid este alcătuit dintr-un motor pe benzină TSI de 1.4 litri, modificat pentru a livra 156 CP, secondat de un motor electric de 115 CP (85 kW) și 400 Nm. Puterea combinată este de 218 CP și este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze automată cu două ambreiaje și șase rapoarte.
Nu lipsește bateria litiu-ion cu 12 celule și o capacitate de 9.9 kWh. Ea poate oferi o autonomie totală de 50 de kilometri în modul pur electric și poate garanta un consum extrem de redus.
Volkswagen susține că noul Passat GTE va putea consuma în medie doar 1.6 litri/100 de kilometri. Aceeași promisiune vine și de la fratele său cu portbagaj mai mare, Passat Variant GTE, declinat în aceeași versiune hibridă și așteptat să consume la fel, chiar dacă vine cu dimensiuni ceva mai generoase.
Emisiile se află și ele la un nivel foarte redus, de numai 37 g/km. Chiar și în aceste condiții, Passat GTE va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în 8 secunde și poate atinge o viteză maximă de 220 km/h. Viteza maximă în modul electric este de numai 130 km/h.
Numai sa nu le pice injectoarele.
... când ai făcut mai mult de 100km in 5 zile consecutiv ? (exceptam aici pe cei care fac naveta sau activități de transport, ca pentru ei avem alte "oferte")
Ar cam fi cazul să ne obișnuim cu asemenea știri. În acest moment este posibil tehnic și economic să avem oferte ale producătorilor de mașini hibride cu un astfel de consum.
Este îmbucurător sa vezi că, în mai puțin de 2 ani, mai toți marii producătorii au pus sisteme hibride pe modele clasice. "Trendul" va continua și, în câțiva ani o sa avem mai multe modele, poate mai multe versiuni pentru același model (versiuni diferite de putere/autonomie și echipare). Pe măsură ce aceste mașini se vând o sa înceapă sa apară presiune pe sistemele de transport și distribuție a energiei electrice si, poate, o sa avem si o reacție a statelor in direcția unor investiții majore in infrastructura energetica .. speram si la noi, unde zace degeaba potențialul de vânt din Dobrogea pentru ca "nu mai duc firele".
Cat despre glumele cu injectoarele cazute, despre consumul de 1,5 numai pentru prima suta de km sa le lasam mai moale. Un constructor de automobile cand stabileste consumul are in vedere toate aceste aspecte. Pe masura ce functioneaza motorul termic are loc o reincarcare a bateriilor motorului electric. In plus, niciodata cifrele fabricantului nu se potrivesc cu cifrele reale.