Volkswagen Passat facelift: modificări minore de design și tehnologii moderne de asistență

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Passat facelift primește câteva de noutăți minore de design și tehnologii moderne care permit un condus parțial autonom până la viteze de 210 km/h. Versiunea plug-in hybrid are o autonomie electrică de 55 de kilometri.

Volkswagen a prezentat primele imagini și detalii tehnice despre versiunea europeană a lui Passat facelift, modelul de segment D care va avea premiera cu public cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.

Dacă din punct de vedere vizual diferențele comparativ cu predecesorul său sunt greu de sesizat, Passat facelift punctează din plin la capitolul tehnologie.

Volkswagen Passat facelift: date esențiale:

Passat facelift beneficiază de mici revizuiri la grila frontală, barele de protecție, faruri și stopuri;

Farurile matrix LED cunoscute sub numele oficial IQ Light sunt împrumutate de la noua generație Touareg și înglobează în blocul optic frontal toate luminile de care ai nevoie: cele de zi LED, faza scurtă, fază lungă și indicatoarele de direcție;

La interior există de asemenea retușuri minore, în special la nivelul materialelor și culorilor disponibile;

Sistemul de infotainment Modular Infotainment Matrix a ajuns la cea de-a treia generație (MIB3) și este disponibil în trei versiuni: Composition Media (6.5 inch, fără navigație), Discover Media (8 inch) și Discover Pro (9.2 inch), ultimele două fiind echipate și cu sistem de navigație;

Cea mai importantă noutate a sistemului de infotainment este conectarea permanentă la internet prin intermediul unui card SIM integrat, ceea ce va permite accesarea rapidă a numeroase servicii online;

Numeroase funcții pentru navigație, telefonie și radio pot fi accesate și prin comenzi vocale, care se activează prin comanda "Hello Volkswagen";

De asemenea, sistemul Digital Cockpit a fost îmbunătățit la nivelul graficii, iar acest lucru este vizibil în special pe versiunea de 11.7 inch; Șoferul și pasagerii vor putea asculta muzică la sistemul audio Dynaudio care generează în total 700 W.

Gamă variată de motorizări

Sub capotă, Volkswagen Passat facelift este disponibil cu 3 motoare pe benzină, 4 unități diesel și o versiune plug-in hybrid:

Fanii propulsiei pe benzină pot alege între 1.5 TSI de 150 CP și unitatea 2.0 TSI disponibilă în versiuni de 190 CP și 272 CP;

Dacă preferi diesel ai la dispoziție unitatea 1.6 TDI de 120 CP sau unitatea 2.0 TDI în versiuni de 150 CP, 190 CP sau 240 CP.

Unitatea 12.0 TDI de 150 CP a primit sufixul Evo ca urmare a faptului că are emisii de dioxid de carbon cu 10 g/km mai mici decât ale generației anterioare;

Toate motoarele diesel și pe benzină includ filtru de particule.

Versiunea plug-in hybrid, comercializată sub numele Passat GTE, are un motor pe benzină 1.4 TSI de 156 CP și un motor electric de 115 CP. În total, sistemul generează 218 CP;

Autonomia electrică a versiunii PHEV ajunge la 55 km (WLTP) datorită unei baterii de 13 kWh, mai mare decât cea de 9.9 kWh disponibilă anterior;

Sisteme de asistență IQ Drive

Volkswagen a reunit toate sistemele de asistență sub numele IQ Drive. Cea mai importantă noutate la acest capitol este sistemul Travel Assist, disponibil în premieră pe un model Volkswagen, care permite condus parțial autonom Level 2 până la viteze de 210 km/h.

Sistemul Adaptive Cruise Control face parte din noul Travel Assist și permite adaptarea automată la viteză în funcție de limitele de viteză, de banda de circulație sau sensuri giratorii;

Alte sisteme de asistenta incluse pe noul Passat facelift sunt Emergency Steering Assist, Side Assist, Rear Traffic Alert, Lane Assist, Front Assist cu funcție de monitorizare pentru pietoni,Trailer Assist, Park Assist sau sistemul de frânare de urgență Emergency Assist;

Toate noutățile sunt disponibile și pe versiunea break comercializată sub numele Passat Variant, în timp ce versiunea Passat Alltrack cu tracțiune integrală include o serie de modificări la barele de protecție adaptate pentru condus în off-road și o selecție de 3 motoare (2.0 TSI de 272 CP și 2.0 TDI de 190 CP sau 240 CP).

Precomenzile pentru Volkswagen Passat facelift încep în luna mai, în timp ce livrările vor demara la sfârșitul lunii august.

Via Volkswagen

Comentarii (23)

  • Acest model de Passat e mai frumos din partea laterala decvat din fata
    8 12
  • Anonim
    O masina buna ! Oricat de carcotasi sunt unii nu putem spune ca acest Passat nu arata elegant, probabil se va vinde la fel de bine ca pana acuma . Ca un minus lipsa unui Hybrid clasic nu plug in tot ce este de bagat in priza in Romania este un non sens .
    18 28
  • Valeu mama...hai bre las-o 'reacu cai urat tare ,ce eleganta !? O fi bun, le-o avea pe toate, dar nu pe design ,aceasta generatie duce prea la extrem politica "boxy design" a marcii.
    16 14
  • Va sugerez sa vizionati primul episod, "Hard NOx", din serialul Dirty Money de pe Netflix. Cu toate ca la vremea respectiva am citit foarte multe articole cu referire la Dieselgate, doar dupa ce am vazut episodul mentionat mai sus am reusit sa inteleg "valoarea" nemtilor.
    18 12
  • Corocsenie Adrian
    Nu arata rau dar nici nu e ceva deosebit. Dar pt foarte putini bani in plus, de ce sa cumperi Passat si nu Arteon ? Macar Arteon e un Passat nejustificat de scump dar arata de 10 ori mai bine !
    8 15
  • Costel
    ii mai frumoasa ca niciodata ,or gasit nemtii echilibru perfect intre partea frontala si posteriorul masinii ca sa devina fara cusur dupa facelift
    despre motoare ,doar ii stiut faptul ca nu mai ii nevoie de nicio prezentare, anduranta si performantele lor (tdi) is arhicunoscute peste tot in lume
    9 14
  • Octavian
    Pacat ca tipul acesta de caroserie se duce in jos in favoarea SUV.
    Imi place foarte mult masina asta.
    9 2
  • @Corocsenie

    Diferența de preț este de aproximativ 10.000 euro, pentru tine înseamnă foarte puțini bani în plus ?
    15 3
  • Puteau sa mai umble un pic la design dar oricum arata ok-ish. Iar varianta hybrid ma surprinde total, mai ales autonomia. Sa mergi 50 de km cu zero emisii si zero consum dupa care sa treci pe un benzinar de 1.5 mi se pare mai mult decat acceptabil. Daca nu era plug in era si mai bine dar oricum e mai mult decat rezonabil. Bravo VW.
    15 4
  • Corocsenie Adrian
    @dan_grc
    Cine are bani de Passat nou are si 10 mii in plus pt. Arteon. Si da...e putin ! 10 mii euro e pensia speciala a unui procuror.
    8 21
  • Costel
    @corocsenie
    de ce ii semn de exclamare dupa putin? is toti procurori in tara aceasta?
    o fii clar la tine dar nu is si altii de aceeasi parere cu tine iar arteon ii offtopic la subiect passat ,ii nevoie sa fi mai atent pe viitor
    11 9
  • Un mare minus pentru interior, acum am observat, cum să elimini ceasul analogic din mijloc și să pui inscripția " PASSAT " ? Au ajuns cu economiile la acest nivel ? Păcat, de altfel interiorul este de calitate.
    14 3
  • Pacat ca VW insista cu SUVuri care mai de care mai ciudate si mai inutile. In afara de Tiguan si eventual Tuareg (daca banii ii furi de la Stat), restul sunt niste porcarii totale. E mare pacat ca Passatul a ajuns sa fie practic neglijat. Asta e un facelift insignifiant dupa parerea mea. Merita sa profite omul de ultimele bucati din modelul actual daca vrea sa-si ia. Nu are rost sa ia modelul nou mai scump, dupa parerea mea.
    7 3
  • Costel
    @pmc
    nu is de acord ,t-roc nu ii porcarie ,ii perfect pentru oricare jungla urbana iar pasat tdi 150 ii cea mai faina alegere pentru romania
    4 14
  • @Costel: e dreptul tau sa nu fii de acord. Dupa parerea mea it's an overpriced BS si cu bord sub cele de la Skoda.

    Passatul ramane o masina faina, dar impresia mea dupa faceliftul asta e ca pur si simplu o pedepsesc. Parca vor s-o faca mai neatragatoare decat era. Mai anosta si mai neinteresanta. Asta e impresia mea uitandu-ma la interior, in special la scoaterea ceasului din bord care era o chestie misto si o vezi pe modele de lux, si la bordul cu lateralele alea din plastic care te face sa te gandesti la low-cost.

    Ce imi place f mult e ca au pus motorul pe benzina care cel mai probabil va fi pe viitorul GTI "normal" si ca poti lua Diesel de 240 CP. Asta recunosc ca-mi place. Si mi se pare ca Variant-ul e mai fain decat berlina.
    9 2
  • Costel
    @pmc
    is de acord cu tine ca passat variant ii cel putin la fel de fain estetic ca varianta trei volume doar ca in romania ii posibil sa nu aiba parte de atentia care ii este cuvenita cum is in alte tari apreciate modelele break fiindca cultura auto ii mai mult decat discutabila in tara aceasta
    10 8
  • este pe YT un review "Ce merită să cumperi: VW Passat sau VW Arteon?" a lui Bratu si Giurgea....mi s-a parut chiar interesant
    0 0
  • @MFrank
    Buna recomandarea, chiar mi-am facut timp sa vad filmul, are o ora si 10 minute, fantastic realizat. Pacat ca vom ramane cu Costel&co in frunte sa ne explice care e treaba cu tehnologia de ultima ora... Nu inteleg de ce ai luat atatea manute rosii... De fapt, daca stam sa ne gandim, probabil de la cei care nu au vazut documentarul. Probabil si comentariul meu o sa aiba aceeasi soarta, dar ma impac deja cu ideea.
    Cand o sa traiti ca in Beijing, cu masti de gaze in casa, atunci sa vina cineva si sa va puna sigla Vw pe masa si sa spuna: ,,Votati-i! Indrazniti sa credeti in Volksvaginismele noastre (am preluat termenul)" Asa ca, draga Costel, ia o pauza si asculta: https://www.dailymotion.com/video/x6ds7hg
    Acum, DUPA CE ATI VAZUT DOCUMENTARUL, va rog votati: manuta rosie, normal, nu asta e culoarea nationala?
    16 7
  • @Robotzelu: n-o sa traim ca in China cu mastile pe fatza decat daca le iese pasentza comunistilor care conduc acum Europa. Atunci poti sa te astepti ;)
    8 7
  • Șansele ca și românii să trăiască cu măști pe față sunt minime, ca să nu spun inexistente, China are sute de milioane de mașini și milioane de fabrici de toate felurile.

    Vârsta medie a parcului auto din România este cu trei, patru ani peste cea europeană, este o exagerare că avem milioane de rable, în stirile zilnice din media, rabla înseamnă orice mașină care nu este nou nouță.
    12 2
  • @dan
    Ce vreau eu sa spun este ca mai devreme sau mai tarziu, consecintele actiunilor noastre se vor face vazute. ,,Interesul'' nostru pentru mediu va produce niste rezultate catastrofale. Sigur, nu e doar vina Vw, insa noi, oamenii simpli, asteptam de la liderii industriei auto sa inoveze, sa impinga limitele tehnologiei mai departe, sa faca imposibilul posibil. Nu sunt nici fan-atic Toyota, Mazda sau mai stiu eu ce marca. Sustin corectitudinea si sinceritatea. Iar cei care fraudeaza si mint trebuie sanctionati.
    10 3
  • @dan_grc: perfect de acord. In china, poluarea masiva e data de productia masiva. Au si circulatie, normal, dar fabricile si sutele de centrale electrice pe carbune. In 2017 s-au pus pe construit 700. Si ei sunt semnatari ai acordului de la Paris. :)

    SUA s-au retras, dar au avut an de an cele mai mari scaderi de emisii poluante in atmosfera. Anul trecut au depasit toata planeta in ce priveste rata de scadere a poluarii.
    5 0
  • @Robotzelu: Multumesc;
    @ Ceilalticare au apasat pe "manuta rosie": bine ar fi daca ati argumenta, intr-un limbaj decent, ce nu va place la comentariul respectiv astfel incat sa putem avea o discutie.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru