Volkswagen a prezentat primele imagini și detalii tehnice despre versiunea europeană a lui Passat facelift, modelul de segment D care va avea premiera cu public cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.
Dacă din punct de vedere vizual diferențele comparativ cu predecesorul său sunt greu de sesizat, Passat facelift punctează din plin la capitolul tehnologie.
Volkswagen Passat facelift: date esențiale:
● Passat facelift beneficiază de mici revizuiri la grila frontală, barele de protecție, faruri și stopuri;
● Farurile matrix LED cunoscute sub numele oficial IQ Light sunt împrumutate de la noua generație Touareg și înglobează în blocul optic frontal toate luminile de care ai nevoie: cele de zi LED, faza scurtă, fază lungă și indicatoarele de direcție;
● La interior există de asemenea retușuri minore, în special la nivelul materialelor și culorilor disponibile;
● Sistemul de infotainment Modular Infotainment Matrix a ajuns la cea de-a treia generație (MIB3) și este disponibil în trei versiuni: Composition Media (6.5 inch, fără navigație), Discover Media (8 inch) și Discover Pro (9.2 inch), ultimele două fiind echipate și cu sistem de navigație;
● Cea mai importantă noutate a sistemului de infotainment este conectarea permanentă la internet prin intermediul unui card SIM integrat, ceea ce va permite accesarea rapidă a numeroase servicii online;
● Numeroase funcții pentru navigație, telefonie și radio pot fi accesate și prin comenzi vocale, care se activează prin comanda "Hello Volkswagen";
● De asemenea, sistemul Digital Cockpit a fost îmbunătățit la nivelul graficii, iar acest lucru este vizibil în special pe versiunea de 11.7 inch; Șoferul și pasagerii vor putea asculta muzică la sistemul audio Dynaudio care generează în total 700 W.
Gamă variată de motorizări
Sub capotă, Volkswagen Passat facelift este disponibil cu 3 motoare pe benzină, 4 unități diesel și o versiune plug-in hybrid:
● Fanii propulsiei pe benzină pot alege între 1.5 TSI de 150 CP și unitatea 2.0 TSI disponibilă în versiuni de 190 CP și 272 CP;
● Dacă preferi diesel ai la dispoziție unitatea 1.6 TDI de 120 CP sau unitatea 2.0 TDI în versiuni de 150 CP, 190 CP sau 240 CP.
Unitatea 12.0 TDI de 150 CP a primit sufixul Evo ca urmare a faptului că are emisii de dioxid de carbon cu 10 g/km mai mici decât ale generației anterioare;● Toate motoarele diesel și pe benzină includ filtru de particule.
● Versiunea plug-in hybrid, comercializată sub numele Passat GTE, are un motor pe benzină 1.4 TSI de 156 CP și un motor electric de 115 CP. În total, sistemul generează 218 CP;
● Autonomia electrică a versiunii PHEV ajunge la 55 km (WLTP) datorită unei baterii de 13 kWh, mai mare decât cea de 9.9 kWh disponibilă anterior;
Sisteme de asistență IQ Drive
● Volkswagen a reunit toate sistemele de asistență sub numele IQ Drive. Cea mai importantă noutate la acest capitol este sistemul Travel Assist, disponibil în premieră pe un model Volkswagen, care permite condus parțial autonom Level 2 până la viteze de 210 km/h.
● Sistemul Adaptive Cruise Control face parte din noul Travel Assist și permite adaptarea automată la viteză în funcție de limitele de viteză, de banda de circulație sau sensuri giratorii;
● Alte sisteme de asistenta incluse pe noul Passat facelift sunt Emergency Steering Assist, Side Assist, Rear Traffic Alert, Lane Assist, Front Assist cu funcție de monitorizare pentru pietoni,Trailer Assist, Park Assist sau sistemul de frânare de urgență Emergency Assist;
Toate noutățile sunt disponibile și pe versiunea break comercializată sub numele Passat Variant, în timp ce versiunea Passat Alltrack cu tracțiune integrală include o serie de modificări la barele de protecție adaptate pentru condus în off-road și o selecție de 3 motoare (2.0 TSI de 272 CP și 2.0 TDI de 190 CP sau 240 CP).
Precomenzile pentru Volkswagen Passat facelift încep în luna mai, în timp ce livrările vor demara la sfârșitul lunii august.
Via Volkswagen
despre motoare ,doar ii stiut faptul ca nu mai ii nevoie de nicio prezentare, anduranta si performantele lor (tdi) is arhicunoscute peste tot in lume
Imi place foarte mult masina asta.
Diferența de preț este de aproximativ 10.000 euro, pentru tine înseamnă foarte puțini bani în plus ?
Cine are bani de Passat nou are si 10 mii in plus pt. Arteon. Si da...e putin ! 10 mii euro e pensia speciala a unui procuror.
de ce ii semn de exclamare dupa putin? is toti procurori in tara aceasta?
o fii clar la tine dar nu is si altii de aceeasi parere cu tine iar arteon ii offtopic la subiect passat ,ii nevoie sa fi mai atent pe viitor
nu is de acord ,t-roc nu ii porcarie ,ii perfect pentru oricare jungla urbana iar pasat tdi 150 ii cea mai faina alegere pentru romania
Passatul ramane o masina faina, dar impresia mea dupa faceliftul asta e ca pur si simplu o pedepsesc. Parca vor s-o faca mai neatragatoare decat era. Mai anosta si mai neinteresanta. Asta e impresia mea uitandu-ma la interior, in special la scoaterea ceasului din bord care era o chestie misto si o vezi pe modele de lux, si la bordul cu lateralele alea din plastic care te face sa te gandesti la low-cost.
Ce imi place f mult e ca au pus motorul pe benzina care cel mai probabil va fi pe viitorul GTI "normal" si ca poti lua Diesel de 240 CP. Asta recunosc ca-mi place. Si mi se pare ca Variant-ul e mai fain decat berlina.
is de acord cu tine ca passat variant ii cel putin la fel de fain estetic ca varianta trei volume doar ca in romania ii posibil sa nu aiba parte de atentia care ii este cuvenita cum is in alte tari apreciate modelele break fiindca cultura auto ii mai mult decat discutabila in tara aceasta
Buna recomandarea, chiar mi-am facut timp sa vad filmul, are o ora si 10 minute, fantastic realizat. Pacat ca vom ramane cu Costel&co in frunte sa ne explice care e treaba cu tehnologia de ultima ora... Nu inteleg de ce ai luat atatea manute rosii... De fapt, daca stam sa ne gandim, probabil de la cei care nu au vazut documentarul. Probabil si comentariul meu o sa aiba aceeasi soarta, dar ma impac deja cu ideea.
Cand o sa traiti ca in Beijing, cu masti de gaze in casa, atunci sa vina cineva si sa va puna sigla Vw pe masa si sa spuna: ,,Votati-i! Indrazniti sa credeti in Volksvaginismele noastre (am preluat termenul)" Asa ca, draga Costel, ia o pauza si asculta: https://www.dailymotion.com/video/x6ds7hg
Acum, DUPA CE ATI VAZUT DOCUMENTARUL, va rog votati: manuta rosie, normal, nu asta e culoarea nationala?
Vârsta medie a parcului auto din România este cu trei, patru ani peste cea europeană, este o exagerare că avem milioane de rable, în stirile zilnice din media, rabla înseamnă orice mașină care nu este nou nouță.
Ce vreau eu sa spun este ca mai devreme sau mai tarziu, consecintele actiunilor noastre se vor face vazute. ,,Interesul'' nostru pentru mediu va produce niste rezultate catastrofale. Sigur, nu e doar vina Vw, insa noi, oamenii simpli, asteptam de la liderii industriei auto sa inoveze, sa impinga limitele tehnologiei mai departe, sa faca imposibilul posibil. Nu sunt nici fan-atic Toyota, Mazda sau mai stiu eu ce marca. Sustin corectitudinea si sinceritatea. Iar cei care fraudeaza si mint trebuie sanctionati.
SUA s-au retras, dar au avut an de an cele mai mari scaderi de emisii poluante in atmosfera. Anul trecut au depasit toata planeta in ce priveste rata de scadere a poluarii.
@ Ceilalticare au apasat pe "manuta rosie": bine ar fi daca ati argumenta, intr-un limbaj decent, ce nu va place la comentariul respectiv astfel incat sa putem avea o discutie.