Volkswagen sărbătoreşte luna aceasta împlinirea a 40 de ani de la naşterea celebrului Passat. Modelul de segment D a fost prezentat pentru prima dată în mai 1973 şi a ajuns pe piaţă în luna iulie a acelui an. Desenat de Giorgio Giugiaro, Passat a devenit rapid unul dintre cele mai bine vândute modele din Germania. Până la finalul carierei, în 1980, prima generaţie reuşise deja să adune 2.5 milioane de clienţi.
A doua generaţie a fost gândită ca un model global, aşa că a ajuns să se vândă în aproape toate colţurile lumii şi să fie produsă în cadrul unor uzine din Belgia, Spania, Brazilia, Mexic, Africa de Sud şi Japonia. Nu e de mirare că Volkswagen a reuşit să vândă 5.5 milioane de exemplare, cea de-a doua generaţie devenind astfel şi cea mai populară din istoria modelului. A doua generaţie a mizat şi pe tehnologii noi, cum ar fi motoarele turbodiesel şi tracţiunea integrală.
Generaţiile trei şi patru au venit cu motoare TDI, dar şi cu o unitate în şase cilindri. Al treilea urmaş a reuşit să adune 1.6 milioane de unităţi, în vreme ce al patrulea s-a mulţumit doar cu 700.000 de clienţi.Generaţia cu numărul cinci, produsă între 1996 şi 2005 a fost, de asemenea, foarte populară. Îmbunătăţirile aduse caroseriei, gama largă de motoare diesel, precum şi debutul pe piaţa din China, unde a fost produs până în 2009, au făcut ca modelul german să strângă aproape 4 milioane de comenzi de-a lungul carierei.
Ce-a de-a şase reiterare a modelului de segment mediu a venit în 2006. Debutul său a adus şi o nouă variantă de caroserie, Passat CC, dar şi o primă introducere a cutiei cu dublu ambreiaj DSG. Maşina a adunat 1.7 milioane de comenzi de-a lungul vieţii.
Actuala generaţie, a şaptea la număr, a mizat, de asemenea, pe mai multe inovaţii. A fost lasnată şi o nouă variantă de caroserie, modelul Alltrack, destinat ieşirilor în teren accidentat.
De la mijlocul anului 1973 şi până în prezent, Volkswagen a reuşit să vândă, la nivel global, socotind toate unităţile vândute direct, dar şi derivatele, nu mai puţin de 20 de milioane de exemplare Passat.
Nu este nivelul de succes de care s-a bucurat fratele mai mic Golf, dar este, fără îndoială, unul dintre cele mai populare modele ale lumii.
Aviz celor ce vor sh-uri cu acest tip de motor. Verificati.
AA si ca su nu uit, mi se pare mie sau vopseaua de pe acul din zona turometrului are vopseaua sarita ? Si la BMW-ul meu mai sare, de fapt la mine nu sare tzopaie vopseaua de pe acul de turometru. E da nu-i nimic ca ii dai putin cu '' BIDINEAUA '' si se rezolva.
Cat despre Passat, o masina de clasa medie care si-a pastrat denumirea de-a lungul generatiilor. Passat nu a venit cu lucruri inovatoare in acest segment, insa a fost dat exemplu de masina robusta si fiabila. Aceste doua lucruri si acel "W" argintiu de pe capota au facut ca mai mereu vanzarile sa fie unele dintre cele mai mari din clasa.
Cum spunea LauCalin, nu este o masina revolutinoara, dar se face remarcata prin calitate, imbinata perfect cu fiabilitatea!
Daca ai și pricepe sensul cuvintelor ai știi ca cel mai puțin fiabil, nu e acelasi lucru cu ,,cel mai prost ,, .
Acum nu am timp, însă poate am sa iți explic cu altă ocazie, diferenta dintre fiabilitatea scazuta si ceva prost făcut.