După 40 de ani de producție la uzina de la Pamplona, Volkswagen pune capăt producției lui Polo în Europa. Asta pentru că fabrica spaniolă va fi acum readaptată pentru a produce viitoare mașini electrice accesibile. Începând din 2026, la această uzină vor fi produse două SUV-uri electrice noi. Dintre acestea unul va avea siglă Volkswagen, iar celălalt va purta sigla Skoda.
Cât despre Polo, producția modelului subcompact va fi acum mutată în Africa de Sud, la uzina de la Kariega. În ultimii ani, vânzările lui Polo au scăzut după ce clienții mărcii au început să cumpere mai multe SUV-uri de dimensiuni mici, cum ar fi modelele T-Roc și T-Cross.
De la începutul anului și până la finalul lui august, Volkswagen Polo s-a vândut în 90.107 exemplare. Potrivit Dataforce, Polo este al 8-lea cel mai vândut model de dimensiuni mici în Europa. Ca o comparație, în urmă cu 10 ani, vânzările lui Polo erau aproape duble față de cele din prezent, iar acesta era al 4-lea cel mai vândut model de dimensiuni mici în Europa.
Volkswagen a produs 8.4 milioane de exemplare Polo la uzina de la Pamplona, începând din 1984. cai putere.
Ultimul exemplar a fost produs în iulie. Acest exemplar a fost vopsit în albastru și a primit motorul de 1.0 litri TSI de 95 de
Pe segmentele compact si subcompact VW arenu mai putin de 5 modele: Polo, T-cros, Golf, T-roc si Taigo. Cred ca n-am uitat nici una. In vremurile bune erau doar Polo si Golf fiecare cu vanzari de 2-300k bucati pe an. Acum sunt 5 modele, fiecare cu costurile aferente pentru ca inafara de platforma, motoare si cateva piese marunte pe la interior, restul sunt piese dedicate.
@alex
Piesele dedicate sunt mai putine decat cele comune, problema apare cand scad vanzarile la acele 5 modele, dar skoda sta binisor, se vinde pt ca e mai ieftina
Mai degraba e un cumul de factori: scandalul, suprafagmentarea, VW si-a cam pierdut din relevanta ca si companie, oferta e seaca, searbada, concurenta e din ce in ce mai pe felie, etc
Ceva pute, mai rau ca motoarele diesel cu softuri mincinoase.
Segmentul de clasă mică a fost lovit de mania SUV-urilor de oraș, apoi obsesia electrificarii forțate, nu în ultimul rând de creșterea prețurilor, Polo are preț de pornire de peste 20k euro, dacă nu ma înșel, deci unul dotat mediu ajunge pe la 25k, nu mai merge așa, dar prin mutarea producției în Africa de Sud, VW poate rezolva o problemă, anume costuri mai mici cu forța de muncă, de fapt mai mult asta era, nu pregătirea pentru electrice, pai nu se plangeau c-au identificat șase fabrici în Germania care produc sub potențial, adică sunt mulți care freacă menta pe acolo ? Desigur, deci ar fi avut loc pentru destule linii de electrice, dacă ar vrea și este cerere mare .
Tu esti galatean parca.
Cu niste Dorei ca voi pierdem orice investitie in evolutie.
Dupa capul tau sec si terminat de putoarea diesel, electricele nu mai au nicio speranta, dar de fapt dieselurile sunt moarte...
Mai evolueaza si tu putin, vezi ca lumea trece in masa la benzinare, la PHEV, la electrice, cu sau fara subventii.
Dieseluri NOI mai iau prapaditii super inapoiati, iar cei ce mai circula cu vechituri diesel, nici nu ar trebui sa comenteze, ca habar nu au ce sunt alea masini.
Cand vezi stiri despre electrice, lasa-i pe cei ce au sa comenteze, ca tu nu ai idee ce sunt alea.
"Electric vehicles amounted to some 14 percent of global passenger car sales in 2022, which was a rise of around 5.3 percentage points year-over-year. Electric vehicle sales have rapidly increased since 2017, when they rose above one percent of the market, and have particularly accelerated since 2020". Rapidly increase inseamna crestere brusca. La diesel a fost un rapidly decrease de la peste 50% la sub 15% in mai putin de 5 ani. In ritmul asta in urmatorii 5 ani dispar complet din peisaj ca masini noi.
Cota de piata a electricelor in Europa este in scadere, ce tot ii dai cu dieselul / nu-ti baga nimeni diesel pe gat, da electrica da, deci iar esti de bubui
Germanii e omul bolnav al Europei, tu si Danut sunteti la fel de bolnavi si trageti la vale cu parerile voastre.
De aia si Northvolt concediaza, de aia pauza infrastructura, de aia poluare mare.
Pentru ca in loc sa dea lumea inainte, sunt multi Dorei smecheri care trag la vale. Stiu ei ca nu e bune electricele boss, chiar daca nu au, ei stiu. Ii invata ei pe norvegieni, olandezi si altii cum sta treaba.
Din cauza voastra smechere nu merge treaba si concediaza marile companii. Stiti voi cum sta treaba si nu merita electricele. Sa va vad cat dati sa scapati de cancer la plamani. Ca nu va dau VAG, BMW si Mercedes banii sa va vindecati.
Daca vreti putoare, atunci putoare sa respirati.
O sa va lamuriti voi cand veti avea nevoie de tuburi cu oxigen ca sa respirati.
Voi când trageți pârțurile asta chiar credeți ce spuneți sau aveți impresia ca restul sunt atât de ignoranți încât cred toate minciunile? Până și eu care sunt plecat din țară știu ca nu se mai construiește nimic în București.
In schimb traficul e mișto, zici că e o mare parcare.