Volkswagen oprește producția lui Polo în Spania. Modelul va fi produs în Africa de Sud

de Tiberiu Safta
Luni, 23.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat că a oprit producția celui mai accesibil model al său, Polo, la uzina de la Pamplona din Spania. Această uzină se află în pregătire pentru viitoarea producție de mașini electrice, în timp ce producția lui Polo va fi mutată în Africa de Sud.

După 40 de ani de producție la uzina de la Pamplona, Volkswagen pune capăt producției lui Polo în Europa. Asta pentru că fabrica spaniolă va fi acum readaptată pentru a produce viitoare mașini electrice accesibile. Începând din 2026, la această uzină vor fi produse două SUV-uri electrice noi. Dintre acestea unul va avea siglă Volkswagen, iar celălalt va purta sigla Skoda.

Cât despre Polo, producția modelului subcompact va fi acum mutată în Africa de Sud, la uzina de la Kariega. În ultimii ani, vânzările lui Polo au scăzut după ce clienții mărcii au început să cumpere mai multe SUV-uri de dimensiuni mici, cum ar fi modelele T-Roc și T-Cross.

De la începutul anului și până la finalul lui august, Volkswagen Polo s-a vândut în 90.107 exemplare. Potrivit Dataforce, Polo este al 8-lea cel mai vândut model de dimensiuni mici în Europa. Ca o comparație, în urmă cu 10 ani, vânzările lui Polo erau aproape duble față de cele din prezent, iar acesta era al 4-lea cel mai vândut model de dimensiuni mici în Europa.

Volkswagen a produs 8.4 milioane de exemplare Polo la uzina de la Pamplona, începând din 1984.

Ultimul exemplar a fost produs în iulie. Acest exemplar a fost vopsit în albastru și a primit motorul de 1.0 litri TSI de 95 de cai putere.

via Automotive News Europe

Comentarii (12)

  • Gheorghe
    Din episodul urmator: "...Volkswagen opreste productia punct"
    7 3
  • Superfragmentarea claselor si modelelor o sa li se intoarca in fata tuturor.
    Pe segmentele compact si subcompact VW arenu mai putin de 5 modele: Polo, T-cros, Golf, T-roc si Taigo. Cred ca n-am uitat nici una. In vremurile bune erau doar Polo si Golf fiecare cu vanzari de 2-300k bucati pe an. Acum sunt 5 modele, fiecare cu costurile aferente pentru ca inafara de platforma, motoare si cateva piese marunte pe la interior, restul sunt piese dedicate.
    4 0
  • Next? Touran? Fabia ? Scala ? Ibiza ?
    3 1
  • @Gheorghe
    Visezi

    @alex

    Piesele dedicate sunt mai putine decat cele comune, problema apare cand scad vanzarile la acele 5 modele, dar skoda sta binisor, se vinde pt ca e mai ieftina
    3 2
  • Banditos
    @alex_cu_a_mic

    Mai degraba e un cumul de factori: scandalul, suprafagmentarea, VW si-a cam pierdut din relevanta ca si companie, oferta e seaca, searbada, concurenta e din ce in ce mai pe felie, etc
    3 1
  • VAG isi inchide pravaliile.... Dar cum adica sa pregateasca fabricile pentru electrice daca nu e cerere???
    Ceva pute, mai rau ca motoarele diesel cu softuri mincinoase.
    1 5
  • După capul sec al cuiva, nu dau nume, scăderea pieței europene la general, dar în particular la electrice mai mult, înseamnă cerere crescuta la electrice. E treaba lor ce fabrici de electrice pregătesc, da pe aia de la Bruxelles o pregătesc de deschidere, sau de închidere ?

    Segmentul de clasă mică a fost lovit de mania SUV-urilor de oraș, apoi obsesia electrificarii forțate, nu în ultimul rând de creșterea prețurilor, Polo are preț de pornire de peste 20k euro, dacă nu ma înșel, deci unul dotat mediu ajunge pe la 25k, nu mai merge așa, dar prin mutarea producției în Africa de Sud, VW poate rezolva o problemă, anume costuri mai mici cu forța de muncă, de fapt mai mult asta era, nu pregătirea pentru electrice, pai nu se plangeau c-au identificat șase fabrici în Germania care produc sub potențial, adică sunt mulți care freacă menta pe acolo ? Desigur, deci ar fi avut loc pentru destule linii de electrice, dacă ar vrea și este cerere mare .
    5 2
  • @dan_grc
    https://www.economica.net/romania-a-pierdut-investitia-de-14-miliarde-de-euro-intr-o-giga-fabrica-de-baterii-a-belgienilor-de-la-abee_775177.html
    Tu esti galatean parca.
    Cu niste Dorei ca voi pierdem orice investitie in evolutie.
    Dupa capul tau sec si terminat de putoarea diesel, electricele nu mai au nicio speranta, dar de fapt dieselurile sunt moarte...
    Mai evolueaza si tu putin, vezi ca lumea trece in masa la benzinare, la PHEV, la electrice, cu sau fara subventii.
    Dieseluri NOI mai iau prapaditii super inapoiati, iar cei ce mai circula cu vechituri diesel, nici nu ar trebui sa comenteze, ca habar nu au ce sunt alea masini.
    Cand vezi stiri despre electrice, lasa-i pe cei ce au sa comenteze, ca tu nu ai idee ce sunt alea.
    0 4
  • @dan_grc
    https://www.statista.com/statistics/1371599/global-ev-market-share/#:~:text=Electric%20vehicles%20amounted%20to%20some,have%20particularly%20accelerated%20since%202020.
    "Electric vehicles amounted to some 14 percent of global passenger car sales in 2022, which was a rise of around 5.3 percentage points year-over-year. Electric vehicle sales have rapidly increased since 2017, when they rose above one percent of the market, and have particularly accelerated since 2020". Rapidly increase inseamna crestere brusca. La diesel a fost un rapidly decrease de la peste 50% la sub 15% in mai putin de 5 ani. In ritmul asta in urmatorii 5 ani dispar complet din peisaj ca masini noi.
    0 4
  • @hateru
    e 1.4 miliarde gasca ce esti, nu 14 miliarde, aia a fost o vrajeala de asa zisa investitie, cine sunt belgienii in materie de baterii, voiau super subventii, iar cum acum duduie cererea de electrice, era o super afacere .

    Cota de piata a electricelor in Europa este in scadere, ce tot ii dai cu dieselul / nu-ti baga nimeni diesel pe gat, da electrica da, deci iar esti de bubui
    3 0
  • Logica și obsesia ta pute… “Northvolt, principalul furnizor de baterii pentru industria de autoturisme electrice din Europa, concediază 1.600 de angajați din Suedia și amână extinderea gigafabricii de acumulatori, pe fondul încetinirii cererii pe acest segment.”
    1 0
  • Care investiție??? de unu virgula patru miliarde… hehe. Erau planuri, între timp “Northvolt, principalul furnizor de baterii pentru industria de autoturisme electrice din Europa, concediază 1.600 de angajați din Suedia și amână extinderea gigafabricii de acumulatori, pe fondul încetinirii cererii pe acest segment.” That’s a fact!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru