Volkswagen: "Nu știm încă dacă softul manipulator a fost folosit și în Europa"

de Sebastian Toma
Vineri, 02.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanții concernului Volkswagen au confirmat că nu sunt siguri dacă motorizările care sunt vizate de scandalul Dieselgate au folosit sistemul de păcălire a testelor de emisii și în Europa.

Esential 3 capacități cilindrice diferite au motoarele diesel din seria EA 189, afectate de scandalul Dieselgate. Sunt oferite alături de 3 transmisii manuale și 3 DSG-uri, pentru 4 mărci și în mai multe niveluri de putere.
11 milioane de mașini produse de mărcile Grupului Volkswagen sunt afectate de scandalul Dieselgate.
EA 189 este codul motor vizat de scandalul Dieselgate.
90 la sută reprezintă scăderea emisiilor de NOx/km la schimbarea standardelor de noxe din SUA, în 2009.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Volkswagen Group ar putea să nu fie afectat de scandalul Dieselgate în Europa într-o măsură atât de gravă pe cât se credea până acum, titrează englezii de la Autocar. Citând surse oficiale ale companiei, englezii au descoperit că Grupul Volkswagen nu are certitudinea că mașinile vizate de scandalul Dieselgate au folosit sistemul de păcălire a emisiilor în timpul omologării pentru piața din Europa. Altfel spus, deși mașinile aveau software-ul buclucaș în dotare, cei de la Volkswagen spun că există o posibilitate ca funcțiile sale ascunse să nu fi fost activate la momentul testării în Uniunea Europeană, ceea ce ar schimba situația companiei în materie de sancțiuni pe piața de pe Bătrânul Continent.

Motivația din spatele acestei situații este simplă: testele de emisii din SUA au fost stabilite la un nivel mult mai strict decât cel din Europa la momentul în care era în vigoare standardul Euro 5. Totul s-a întâmplat din anul 2009 în SUA, când organizația de protecție a mediului a stabilit o limită maximă de 70 de miligrame de emisii de NOx pe kilometru, în timp ce în Europa limita era stabilită la 180 de miligrame la momentul standardului Euro 5.

Asta a însemnat că, pe piața din SUA, regulile au devenit cu 90% mai stricte pe partea de emisii de oxizi de azot, pe când situația europeană nu s-a modificat în niciun fel și legislația era de două ori și jumătate mai permisivă.

Întocmai această diferență i-ar fi făcut pe cei de la Volkswagen să nu fie nevoiți să activeze sistemul de păcălire a testelor de emisii pentru a asigura trecerea acestor teste în Europa.

Purtătorul de cuvânt al Volkswagen citat de englezii de la Autocar a declarat că este în lucru o listă a tuturor modelelor afectate de situația Dieselgate, cu precizarea că grupul german nu poate să răspundă punctual la întrebările "câte mașini sunt afectate în Europa?" și "care sunt modelele cu probleme?". Criza Dieselgate are aproape două săptămâni de când a ieșit la lumină, dar cei de la Volkswagen încă evaluează situația și încearcă să cuantifice scara la care se află problema Dieselgate din cauza complexității și a plajei largi de utilizare a motorului EA189.

Urmareste Automarket
Volkswagen Group a folosit codul EA 189 pentru trei capacități cilindrice diferite, fiecare dintre ele cu mai multe niveluri de putere, alături de trei transmisii manuale și trei transmisii DSG (diferite), iar motoarele și transmisiile rezultate au ajuns în ofertele a patru mărci, pe mai multe modele și au fost modificate de la un an la altul.
Tocmai de aceea, întreaga parte de analiză internă a Volkswagen Group ar putea să dureze luni întregi, explică cei de la Reuters. Ancheta internă va fi urmată de o investigație de compania americană de avocatură Jones Day.

Via Autocar | Reuters 

Comentarii (13)

  • Cine mai are incredere in miseii astia ? Imaginea au innecat-o deja . Ma intreb cum se va situa VAG la sfarsit de an ? Probabil sub Kia-Hyundai , barndurile astea care fac masini ''net inferiore'' unui Phaeton ( model cu tehnologie din anii 2000)
    10 18
  • Marius
    Si uite-asa, vazandu-se cu masinile blocate pe stocuri, germanii cei corecti, incep sa o abureasca in Europa, unde Germania are o influenta puternica.
    Maine ne vom trezi cu un alt articol in care se va mentiona ca de fapt masinile grupului VW nu numai ca nu polueaza, ba chiar purifica aerul si de aceea trebuie cumparate in numar cat mai mare.
    Sa se dea cate 5 de fiecare persoana, ca sa ajunga la toata lumea :)
    17 18
  • @Madalescu Pana la Hyundai-Kia mai sut GM pe 3 si Renault-Nissan pe 4.

    Prevad ca cel tarziu in 2016 GM va ajunge iar pe locul 2 si va ramane acolo destul.
    9 5
  • CATALIN
    Sa nu uitam si de Ford si Toyota care odata inlaturat VW o sa lupte si mai crancen pt sefie.
    Ford, Toyota, GM vor fi pe primele 3 locuri.
    O zi buna tuturor
    4 10
  • @Catalin Inteleg ca esti fan Ford insa Ford ca grup (cu tot cu Lincoln si cu restul) produc cu aproape 4 mil de automobile mai putin ca Toyota si cu 3 mai putin ca GM (dupa datele din 2014). Sunt si-n urma Renault-Nissan cu aproape 2 mil si a Hyundai-Kia cu peste 1 mil. Greu sa ajunga chiar in top 3 si sincer nu-i vad depasind Hyundai-Kia in urmatorii ani din simplul motiv ca grupul coreean e mult mai competitiv si la ora actuala produce mai de calitate (du-te la salonul auto si vezu ce materiale are noul Sportage fata de Kuga sau Optima vs. Mondeo si dupa ai sa vezi ca-mi dai dreptate). Plus ca sa nu uitam ca in istorie GM a fost cam 80 de ani pe primul loc, Ford multumindu-se multi ani cu locul 2...
    6 3
  • CATALIN
    Spre deosebire de alte persoane recunosc ca sunt fan FORD.
    sunt fan doar pt cateva modele nu pt toate modelele.
    Eu am spus o parere.
    Sunt de acord cu tine ca hyundai si Kia au masini f bune si materiale f bune.
    Cate modele de Kia Optima se vand in Romania in comparatie cu Mondeo sau Passat?
    Am spus ca vor fi printre primele 3 locuri...n-am spus cand :)))
    Si recunoaste Andy: Iti place Mustangul!!!! :P
    hai un week-end placut tuturor si nu uitati ca aici se poarta discutii, nu certuri!
    Numai bine!
    3 3
  • CATALIN
    Spre deosebire de alte persoane recunosc ca sunt fan FORD.
    sunt fan doar pt cateva modele nu pt toate modelele.
    Eu am spus o parere.
    Sunt de acord cu tine ca hyundai si Kia au masini f bune si materiale f bune.
    Cate modele de Kia Optima se vand in Romania in comparatie cu Mondeo sau Passat?
    Am spus ca vor fi printre primele 3 locuri...n-am spus cand :)))
    Si recunoaste Andy: Iti place Mustangul!!!! :P
    hai un week-end placut tuturor si nu uitati ca aici se poarta discutii, nu certuri!
    Numai bine!
    3 3
  • Si atunci de ce exista campanie de rechemare activa pentru modelele cu motor EA189? Inclusiv vin-ul meu apare cu "probleme"
    2 5
  • Nu stiu pe dracu ! Vrajeala !
    7 2
  • Acum o fac pe nestiutorii ca e mai usor decat sa dea un raspuns concret!!! eu ajuns destule ...mai ales in RROmania!
    7 4
  • @Andy, se stie deja ca VW nu va mai pupa anul acesta nici locul 2. Asadar GM v-a fi mai pozitionat inaintea lor. Ma tem ca VW nici locul 3 nu-l va pupa dupa acest scandal. Deja s-au oprit inmatricularile de masini VW in Europa si Usa care au aceste motoare. RAR nu mai inmatriculeaza, pierderile sunt uriase pt VW , nu se stie pe cat se va pozitiona. Si chiar daca se va pozitiona pe locul unu, tot in mod ''fraudulos'' cn ii va mai crede ?
    5 7
  • Vraja vw
    Volkswagen: "Nu știm încă dacă softul manipulator a fost folosit și în Europa"
    Ha-Ha-Ha !!...iar unii îi cred (nu-i de mirare, la ce vânzări au).
    8 6
  • Vw schimbase de mult dieselurile euro5 cu cele euro6 , uita-te la noi in ro de exemplu in oferte, configuratir si ai sa vezi doar euro6. Era vb doar de niste stocuri care le au unele reprezentante care cumparasera din diverse motive. Dar daca vrei sa comanzi numai euro6 mai poti.

    Ca deobicei esti subiectiv si vb numai ca sa vb.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru