În încercarea de a lăsa cât mai repede în urmă celebrul scandal Dieselgate care va afecta semnificativ stabilitatea sa financiară, Volkswagen depune eforturi majore pentru a dezvolta maşini electrice.
În opinia constructorului german, aceasta este însă doar o mică parte din reţeta de succes pentru a domina industria auto, întrucât peste 10 ani o maşină populară trebuie să fie electrică, să poată fi încărcată wireless prin inducţie, să fie conectată la internet şi să aibă funcţii autonome. "În acel moment toate punctele vor fi conectate, iar producătorul de maşini care ajunge primul acolo câştigă", spune Jurgen Stackmann, directorul de marketing şi vânzări al Volkswagen.
Numai că peisajul auto este pe cale să se schimbe: nu numai constructorii auto tradiţionali visează la maşini electrice, ci şi companii de tehnologie precum Google şi Apple. De altfel, Google a semnat un parteneriat cu grupul Fiat Chrysler pentru testarea unei maşini cu funcţii autonome, în timp ce despre Apple se vehiculează de mai mult timp că dezvoltă în secret o maşină electrică.Stackmann consideră însă că Volkswagen are resursele necesare pentru a câştiga un eventual "război" cu giganţii IT. "Nou-veniţii vor vedea oportunităţi în climatul actual şi nu ne temem să răspundem la provocarea lor. Trenurile de rulare electrice necesită un tip diferit de complexitate. Ar putea fi o luptă între producătorii de hardware şi software pentru a vedea cine este în top în industria auto", a adăugat el.
Volkswagen pregăteşte un nou model electric care va fi lansat în 2019. Intenţia este ca acesta să aibă o autonomie de aproape 500 de kilometri şi un timp de încărcare de numai 15 minute.
Via Autocar
Pot oferi vreodata fiabilitate, calitate si incredere, branduri care pana ieri nu existau in industria auto? Cu putin hei-rupism american, Tesla a demonstrat ca lucrurile astea trec pe planul secund, iar un TV sport conectat cu 2 fire la niste baterii gigant, nu mai sunt "entertainment" la picnic cu familia la iarba verde. Suntem "premium" domnule! Ce ti-e si cu paradigmele astea !
Volkswagen AG, alt farsor.
"Martin Winterkorn also acknowledged that electrics alone won't be enough to meet all needs so VW is following hybrids. Winterkorn also warns against electro-hype which could raise unreasonably high expectations among consumers."
"We at Volkswagen are therefore engaged the subject, but with eye contact: for 2020 we expect a global market share of 1 to 1.5 percent in pure electric vehicles."
2020 ? Suntem in 2016 si piata occidentala a atins 1% cota de piata.
Ritmul este accelerat, greul de inceput fiind purtat de altii.
Vw ca de obicei vine la sfarsit, fluturand steguletele, punand un nume obsesiei esuate: "supremaţia auto" in cuvintele Vw.
O masina inseamna mult mai mult decat automatizare si o tableta pe care sa butonezi.
@lorinczi.thomas
Tesla n-are o masina autonoma in deplinatatea cuvantului. Diferenta e ca ei au fost suficient de inconstienti si iresposabili sa lanseze pe piata o tehnologie neterminata. Asadar nu se poate vorbi (inca) de castigatori si nici de perdanti. Jocurile sunt deschise. Sundem de abia la inceput.
Deloc impresionat. Cei slabi ca tine vor prefera intotdeauna atacul la persoana, in locul unei discutii argumentate. I made my point !
Uzura unei masini in exploatarea zilnica e ceva mai diferita decat a scoate si a baga telefonul in buzunar.
You sure as hell did made your point.