În ciuda investițiilor masive făcute în electrificare, Volkswagen pare că nu vrea să se despartă prea curând de celebrele sale motorizări diesel cu patru cilindri (TDI). Mai mult, vrea să le facă mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Constructorul german de automobile a anunțat că propulsoarele sale TDI, de ultimă generație, tocmai au primit aprobarea pentru a funcționa cu motorină parafinică (îndeplinește norma europeană EN 15940). Se încadrează toate modelele echipate cu acest tip de agregat, livrate după luna iunie a acestui an, inclusiv Tiguan și Golf GTD.
Potrivit Volkswagen, motorina parafinică emite cu 70% - 95% mai puține emisii de carbon decât cea convențională.
Un exemplu de astfel de combustibil este uleiul vegetal hidrogenat (HVO). Acesta este disponibil deja pe anumite piețe, iar Volkswagen susține că în următorii 10 ani, cota de piață a combustibililor parafinici va crește la 30% în Europa.
via Volkswagen
da` nox-ul, cat e noxul?
Ruşinică
https://driveteslacanada.ca/model-3/tesla-model-3-beats-vw-mercedes-benz-bmw-most-popular-midsize-car-germany-november/
Nu exista momentan nici o variantă care sa se apropie nici măcar la jumătate comparat cu un diesel 2.0 de 190CP, sa spunem pasat, superb, octavia, mondeo, mazda 6 etc. (variantele combi).
Hai sa vedem suporterii spălați pe creier ai electricelor (nu cei care știu ce pot și ce nu pot electricele) cu ce veniți astăzi și acum… preț (fără subvenția ineptă), confort, spațiu, flexibilitate etc…. restul cu o fi și cu o păți… mai luați o pauză bine meritată că m-am saturat de aplauze goale… auzi la ei BRAVO Mercedes sau Tesla pe un post la un articol de toată jena, de parca o sa le transmită Moș Craciun mesajul!!!
HVO poate fi produs din diverse surse – cum ar fi uleiul rezidual, uleiul din semințe de rapiță, uleiul de palmier și grăsimile animale.”
1. cate vehicule erau in lume pe sosele acu 60-70 ani si ce distante medii acopereau?
2. care era populatia lumii (motorizate si ne-) acu 60-70 ani?
@Dutz: sunt ok cu alegerea ta: superb, diesel, combi (ca tot te vad fan combi - si eu sunt, pt ca sunt f. practice) +1000 km, confort etc.
In schimb, nu mai e deloc ok cand tu folosesti zi de zi superbul diesel in oras, acolo e partea grava, ca in marile aglomeratii urbane nu co2-ul ne omoara, ci noxele.
Cei de la Volkswagen sunt majori, vaccinati si constienti de strategia lor. Firma mare si incerca sa acopere toata gama de clienti. Ofera masini electrice pentru clientii pasionati si pentru ca acesta este viitorul industriei auto dar ofera si diesel atat cat o sa se mai poata.