Volkswagen doreşte în continuare să dezvolte o gamă de modele low-cost. Aceasta va fi dezvoltată în compania unui partener, urmând să fie semnat un joint-venture în acest sens, informează englezii de la Autocar citându-l pe Hans-Jakob Neusser, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al Volkswagen. Noua gamă de modele accesibile de la Volkswagen este încă învăluită de mister, dar experţii din industrie se aşteaptă la o gamă similară cu cea a ofertei Dacia.
Partenerul de joint-venture al celor de la Volkswagen este SAIC, colaboratorul din China al mărcii germane. Cel mai probabil, ne putem aştepta la o versiune europeană a lui Volkswagen Santana, model comercializat doar pe piaţa din China. Pentru moment, nu există informaţii privind stadiul în care a ajuns proiectul şi cum va arăta acesta, dar Neusser spune că ”planurile privind modelele noastre de buget progresează, dar noi am evitat să ne luăm angajamente pentru că vrem să ne facem temele până la capăt”.
Odată cu acest anunţ, Neusser a confirmat lucrul la un înlocuitor al lui Phaeton. Noul vârf de gamă al constructorului din Wolfsburg este într-un stadiu avansat al dezvoltării, dar data de lansare încă nu a fost anunţată. Ulrich Hackenberg, omul pe care l-a înlocuit Neusser la conducerea departamentului de cercetare şi dezvoltare, anunţa în 2012 că noul Phaeton va fi introdus pe piaţă în 2015, dar nu este clar cum a evoluat situaţia din acel moment şi până în prezent, mai ales că departamentul a trecut şi printr-o schimbare de conducere.Via Autocar
Stau si ma intreb daca vor avea ceva probleme cu designul. La cat de diversicate sunt liniile de design a concernului low-costul va fi o pata de culoare in portofoilul marcii.
Daca LOW-COST nu inseamna pret mare al produsului final in vizinuea VW.
Nu.
Skoda e o marca de volum gen Renault, Ford, Opel etc.
Peugeot 301 are preturi intre 11-15k euro si masina e jalnica si se vrea sa fie ceva(mai)low-cost......da pretu e prea mare la ce ofera......
"generic" , "negeneric" , asta-i realitatea! E vorba de a avea sau nu cultura auto.
Ce o sa iasa este o alta discutie
Ce sa nu recunosc eu, mah? Pana la urma de-asta nu mai pot eu de ce face VW. Eu mi-am spus o parere. Daca ar exista un VW low cost in Europa ar avea de suferit Skoda Rapid. Cel putin asta e parerea MEA. Daca eram ultras spuneam ca este o miscare foarte buna, ca VW poate, are cu ce si vrea si evident deciziile luate de Martin Winterkorn sunt extraordinare si este un om de mare clasa. Deci las-o mai moale!
Am spus ca sunt multumit de masina mea, nu ca VW sta foarte bine la fiabilitate, ca sunt excelente sau ce ai mai scris tu pe-aici de calitatile extraordinare ale lui Renault si ale lui Nissan. Dar esti un frustrat care atunci cand crede ca e atacat incepe sa jigneasca si sa atace. Ce ai de castigat din treaba asta nu stiu si nici ca ma intereseaza.
In plus eu am spus ca sunt multumit de masina mea in calitate de PROPRIETAR. Tu ne spui de Renault si Nissan ca sunt foarte bune IN CALITATE DE... Te-am intrebat de multe ori si mereu eviti sa raspunzi. Deci, canta la alta masa ca se vede de la o posta ca ai treaba cu francezii. Inca o dovada ca esti una si aceiasi persoana care scrie sub mai multe nume ca sa para mai multI. Asta chiar e penibil si josnic. Vedeti comentariile de la stirea cu recall-ul Nissan sa intelegti la ce ma refer. Sunt un frustrat ca nu mi-am uns trapa la masina pentru ca merge, iar unul care are probleme cu ea pe un Pathfinder are pentru ca nu a uns-o. Oamenii obiectivi sunt in stare sa traga o concluzie pertinenta. Si mai mult ca sigur toti in afara de tine.
Eventual pun o emblema Audi, daca nu, chiar Bugatti si mai castiga cateva cifre:)
A. nu se castiga mult per unitate;
B. nu au putut cumpara la un pret avantajos lor, o facilitate / uzina deja construita, cu personal cu tot, in zona strategica (acces port / navigatie, zona ideala de export- din Anglia pana in Iran, din Suedia pana in Africa de nord - intelegi ideea? Romania e chiar in centru) , cu mediu economic cat de cat stabil (fara mafioti cu pistoale gen Bulgaria, Albania).
Eu zic ca pentru devotament, Renault merita tot respectul.
A. Dacia este "vaca de muls" a renault-ului. Cu o marja de profit de 9% (neoficial) PER UNITATE compania mama isi scoate toate cheltuielile. Practic, Dacia se auto-sustine; nu este o marca aflata in moarte clinica ce trebuie ajutata pentru a supravietui. Vezi SEAT.
B. Nu e neaparat nevoie sa cumperi "avantajos". Poti face totul de la "0" dar asta insemna cel putin o problema cu...probleme.: forta de munca specializata. Restul (know-how-ul si tehnica oricum este adusa de "acasa").
Tre' sa recunoasca (dar nu vor face) sefii de la WV ca nu au identificat o oportunitate de afaceri. Cel mai probabil explicatia ar sta in ingamfarea ce ii caracterizeaza pe germani. Cu motiv sau nu. Si modul cum suntem priviti.
In concluzie, dupa 10 ani, dacia, dintr-un necunoscut, s-a transformat in best-seller-ul unei aliante globale. Concluzie intr-o tara cu traditie auto doar ford si renault au avut curajul sa vina aici. Indiferent cum.
A. Dacia e o afacere, nu o organizatie de caritate. Normal ca se poate sustine singura si normal ca Renault sa aiba o cota parte din profit, atat timp cat a facut investitii importante de peste 2 miliarde euro in logistica, infrastructura, formari / specializari personal etc.
Tocmai de aceea nu sunt de acord cu exprimarea ta ca Dacia ar fi "vaca de muls" a Renault. Iti repet: e un business!!
"Atotstiutori" cu marje de profit cunoscute am tot vazut; eu zic totusi sa nu te hazardezi si sa te pastrezi la un comentariu pertinent. Sunt multe variabile in calcul pe care nici nu le banuiesti.
Lui @Misha i-am explicat doar 2 din motivele pentru care ceilalti constructori pe langa Renault-Nissan , n-au avut "tragere de inima" sa faca investitii in crearea unei marci de buget.
B. A face totul de la 0 (zero) implica investii colosale, iar aici revin la faptul ca profitul nu este foarte mare per unitate, deci amortizarea s-ar face mai greu, daca s-ar face vreodata, bineinteles... pentru ca sunt multe riscuri, mai ales daca s-ar duce intr-o tara fara un minim de cultura auto... Dacia de bine, de rau, a facut-o Ceausescu in anii '60, deci am prins ceva "cheag". In 1999 cand a venit Renault aveam ingineri, au trebuit doar formati putin.
Unde am zis ca dacia este o org. de caritate? Dacia ar putea fi sustinuta si mentinuta pe linia de plutire daca ar fi inregistat peirderi masive si nu s-ar fi dorit abandonarea ei. Si am dat un exemplu de bun simt: SEAT. Dar nu e asa. Nicaieri n-am sustinut contrariul. Acest biznis s-a dovedit un pariu castigat.
Din nefericire (pentru tine), termenul de "vaca de muls" este incetatenit in vocabularul economic. Un minim de curiozitate (la un click distanta pe goagal) si ai fi vazut ce insemna "vaca de muls".
Continuii sa sustii ca profitul e mic per unitate de produs. Cred ca nu esti pus in tema. Dacia are unul dintre cele mai bune marje de profit din bransa. Asta e motivul pentru care si altii activeaza (acum) pe acest segment de piata. Cu mai putin succes (mai ales ca sunt la inceput) dar activeaza (301/Elysee)
Ma opresc aici (nu vreau o discutie inutila) si iti propun sa mai discutam dupa ce indeplinesti doua conditii:
1. te calmezi
2. te pui la punct cu domeniul economic
O zi buna.
PS1 http://www.iqads.ro/dictionar/vaca_de_muls
PS2 http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/carlos-tavres-coo-renault-dacia-este-o-adevarata-vaca-de-muls-pentru-companie-175073.html
Tu esti cel care a declansat aceasta discutie contradictorie si inutila (de acord), deci nu eu sunt cel care ar trebui sa se calmeze. Daca mi-am sustinut punctul de vede, am facut-o in mod civilizat.
Din profitul brut trebuie platite impozite, energie (care nu-i tocmai ieftina), furnizori, angajati directi si indirecti (concesiunile) etc. etc. Daca tu crezi ca o dacie cu un pret mediu de 9.000 euro are printre cele mai mari marje de profit din industrie (auzi!), iar angajatii concesiunilor care le vand se scalda in bani, atunci eu iti "urez" sa ajungi sa traiesti din banii aia... Nu de alta, dar am un prieten foarte bun care lucreaza la reprezentanta Dacia dintr-un oras mare al Romanie si a primit 1.000 ron salariu luna trecuta. Incearca tu sa traiesti din banii astia, mai ales cand ai familie si rate la banca. Tu crezi ca Dacia in Romania e acelasi lucru cu Dacia in Franta? Dacia e asigurata ! Dacia deabia daca mai face 10% din vanzarile totale in Romania, deci ii doare fix in pix de ce crezi tu sau eu. Asta-i economia de piata ! Nu inseamna ca Dacia e responsabila pentru salariile de rahat, ci guvernarea.
Vrei sa castigi mai mult? Mergi frate la Renault, sau chiar mai bine la Volkswagen. Si mai bine decat la Vw, e la Mercedes-Benz. Cam asta e progresia comisioanelor si implicit a marjei de profit. Sa contrazici o evidenta atat de clara, inseamna s-o dai ridicol. Si nu vreau sa ma complic cu asemenea indivizi.
1. discutia nu este inutila. Este in contradictoriu dar nu inutila. Ti-am aratat ca marja de profit a Daciei este printre cele mai mari din bransa. Nu mi-ai adus nici o dovada care sa contrazica asta. Persisti in idiotenia cum ca dacia nu are o buna marja de profit....
2. te-ai simti jignit de folosirea termenului de "vaca de muls". E clar ca nu stii ce inseamna, dar ai minimul de bun simt si citeste linkul de mai sus si apoi vorbim. Cand am zis "vaca de muls" sa stii ca nu te-am injurat. :))
3. marja de profit nu are legatura cu pretul final. Imi pare rau ca ti-o spun, cu toate ca incerci sa dai explicatii din acest punct de vedere, esti "zero" la economie
4.imi pare rau si pentru prietenul prietenului tau care are un alt prieten care.... Din cate stiam eu salariile din reteaua Dacia sunt bazate pe atingerea sau nu a targetului lunar. Daca prietenu' prietenului...nu poate trai din 1.00de lei isi poate schimba jobul.
5. de ce bagi in discutie salarii, guvernarea, renault, VW, merc...etc? Ce legatura are sula cu primaria?
6. nu esti in stare sa accepti o alta opinie? Ti-am arata negru pe alb ca explicatiile tale pot fi eronate. Acepta ca esti lemn tanase si gata
7. incearca doar sa nu dai explicatii cand chiar n-ai nici o treaba
8. pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti
9. si opinia mea a fost altfel exprimata decat civilizat?
2. Sunt de acord cu un lucru: ceilalti nu s-au apucat sa fabrice masini low cost nu pentru ca sunt incapabili, nu au cu cine, cu ce sau unde, ci pentru ca profitul/unitate vanduta este mai mic.
Solutii pentru cosntruirea unei masini se gasesc mereu. Depinde daca iti doresti sau nu. Ideea este ca multi vad ca Dacia vinde foarte bine mai peste tot... din pacate nu si in Romania, mie asta mi se pare foarte trist, dar cand trag linie si vazi defapt ce costuri implica productia unui low cost si cati bani ajung practic in bugetul companiei, ti se cam taie eleanul si te concentrezi mai bine sa vinzi masini de cel putin 10000 de euro.
Ah si inca ceva. Romania avea ingineri cand a venit Renault in '99, doar ca erau "setati" pe Dacia 1300. Pardon, 1410. Si oricum Renault a investit si in "adaptarea" lor la altceva. Dupa ce ai facut multi ani ceva intr-un anumit fel parca e greu sa te dezveti. Dar pe principiul "orice invat are si dezvat"...
te las sa te scalzi in ignoranta. Dar ma deranjeaza indivizii ca tine care cred ca miutza din spatele blocului e tot una cu marja de profit (care e un procent, desteptule, nu valoare absoluta), vaci de muls, etc, etc si se simt nevoiti sa dea explicatii unor lucrurui ce ii depasesc complet
prea multi palmasi au libertatea sa se exprime.
Intr-adevar si eu sunt de acord ca profitul /unitate vanduta este mai mic, indifferent cat abereaza gelu. Ideea e ca in '99 inginerii nu erau chiar complet straini de ce inseamna Renault. "Aclimatizarea" a fost mult mai usoara decat daca ar fi venit Volkswagen de exemplu. Oamenii aveau alta receptivitate fata de Renault. Erau mai apropiati.
marja de profit nu e tot una ca profitul per unitate. Ce e atat de greu de priceput? Una e exprimata in procente alta e o valoare absoluta.
nimicul ala spunea ca MARJA de profit la Dacia e mica. FALS! E mai mult decat rezonabila. Ca profitul per unitate (exprimat in valori absolute) este mai mic decat competitorii asta e altceva. Dar referirrea se facea la MARJA.
greu la deal cu boii mici
pai aia nu, cealalata nu. Cine sa ma "inspire"? @cineva care habar n-are de termeni de specialitate elementari si se simte jignit ca vacaru' pe sat?
Nici Tavares nu e ok? Bun nici asta. Si atunci pe cine trebuie sa asculti sa poti trage o concluzie? Aud?
Gelu a argumentat cat se poate de romaneste tot ce a afirmat. In schimb i s-a raspuns cu zvonuri si pareri personale bazate pe eter.
Tocmai pentru ca Dacia trebuia sa fie o afacere nu un moft si tocmai pentru ca Dacia inca fabrica Dacii si nu Renaulturi este suficient sa deducem ca rentabilitatea modelului este crescuta.
Daca insa vreti sa faceti un efort luati o foaie si un creion si puneti ochiometric niste cifre (tineti cont, fara surse din interior ci din scoala ca pretul de cost este cam 50% pentru orice fabricant):
- salarii la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi.
- cheltuieli de regie la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi.
- cheltuieli cu energia la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi.
- cheltuieli cu subventiile magazinelor (showroomurilor pentru romani) la Dacia fata de cele de la marci mai scumpe.
- si mai ales, un detaliu care scapa complet dusmanilor lui Gelu, reducerile oferite de magazin. Si anume 0% la Dacia fata de 5% la VW sau chiar si 25% la Opel
Numai din ultimul argument Dacia castiga enorm in raport cu ceilalti.
De ce nu fac si altii la fel? Nu va chinuiti cu motive complexe. Pe scurt este vorba de conjunctura de atunci cand a preluat Renault Dacia si cea de acum cand criza economica cere prudenta sporita.
De aseamenea - si aici e tot conjunctura la o adica - acum pe piata e deja Dacia. VW nu poate produce o gama ieftina ci poate inventa o marca ieftina.
Dar oare cat conteaza faptul ca Dacia avea o oarecare traditie in Europa dar mai ales in Africa si America de Sud? VW ce marca ar putea cumpara cu aceste atuuri plus cele geografice si legate de forta de munca?
"Gelu a argumentat cat se poate de romaneste tot ce a afirmat. In schimb i s-a raspuns cu zvonuri si pareri personale bazate pe eter."
Ceva de genul asta am intrebat si eu aseara dar evident ca nu mi s-a raspuns. Mi s-a spus ca sunt ultras VAG cand am spus ca mie imi merge bine masina. Daca spuneam ca e proasta evident ca spuneam adevarul. Iar asta mi-a spus-o unu' in calitate de.... asa ca pentru mine tot un nimeni ramane oricat s-ar bate cu pumnul in piept si ar face pe desteptul.
@Paul, te cam inseli. Romanii sunt devoratori de masini nemtesti cam de cand se stiu. Iar faptul ca oamenii erau mai apropiati fata de Renault, cam asa a fost conjunctura. Daca tu crezi ca dupa ce romanii si-au bagat maninile prin masinile Dacia de pe la inceputul anilor '80 si pana prin 2000 (atunci cand au produs singuri masinile) romanii le cumparau pentru ca le placeau, pentru ca le erau apropiate, te inseli. Hai sa ne gandim ce masini straine aveam in anii '90 pe strazi, cam cate erau nemtesti si cate frantuzesti.
Imi amintesc insa o faza amuzanta din acele vremuri. Imi amintesc ca a fost un fel de boom al masinilor noi Dacia, undeva prin '96-'97. Toata parcarea blocului, defapt tot orasul, s-a umplut de Dacii noi. Tatal meu a preferat insa un Opel Ascona '84. Evident ca toti i-au spus ca e fraier, ca ce se face daca se strica. Si ghici ce: tata l-a tinut 10 ani, iar ei si-au vandut Daciile dupa cel mult 5 ani. De bune ce erau probabil. Si si-au cumparat ori Daewoo ori masini straine sh, in special nemtesti. Si crede-ma ca au fost foarte multe cazuri de genul asta. Mereu masinile nemtesti au fost mai cautate de romani pentru ca au fost considerate mai fiabile.
Faptul ca altii aleg masini frantuzesti se datoreaza si petului mai mic. Uita-te cat este de exemplu un Megane DCI si un Golf TDI echivalent ca dotari, numar de km si an de fabricatie si vei intelege mai bine la ce ma refer. Asta se datoreaza si faptului ca Renault, Fiat, Citroen sau Peugeot nu isi patreaza valoarea la revanzare la fel bine ca Ford sau VW.
Legat de discounturi... ei bine asta tine de o mentalitate tipic romaneasca, in care romanului trebuie sa-i dai neaparat moca ceva... e chestie psihologica pana la urma. Nu inseamna ca politica discounturilor / reducerilor e una sanatoasa. Din contra "razboiul preturilor /discounturilor" inhiba inovatia si dezvoltarea viitoarelor produse pentru orice constructor. La Dacia se potriveste zicala "ce e in gusa si-n capusa", adica nu suntem la piata sa negociem pretul la cartofi...ok! asta-i pretul...ti se pare corect si accepti? bine! nu? traim intr-o piata libera, fiecare poate lua ce decizie doreste. Nu te impiedica nimeni sa compari pretul la Dacia "neredus" cu pretul concurentei deja "redus". Depinde aici ce necesitati si ce valoare are Dacia in ochii fiecaruia. Totusi, in mod clar deciziile au fost si sunt favorabile Dacia, prin cresterea evidenta a cotei de piata. Apropo, voi ganditi prea din scurt. Ceea ce conteaza la Dacia nu e neaparat profitul per unitate, fie el procentual sau valoare absoluta, ci cota de piata / puterea de penetrare a pietei. De ce? Pentru ca asta aduce mult mai multe avantaje pe termen lung, cum ar fi vizibilitatea ("o vad pe strada, sunt multe, deci e buna, fiabila") si veniturile realizate din intretinere / consumabile.
Cota de piata e foarte importanta, mai ales pe o piata in scadere. Adica mergem pe logica, "macar daca au scazut vanzarile, sa mergem in detrimental altora". Asta inseamna supravietuirea celui mai puternic intr-un caz extrem.
Iar ce spui tu de "subventiile magazinelor", eu le-as spune "comisioanele concesionarilor". Apropo de asta: stiai ca Dacia are cea mai extinsa retea service/vanzari din Romania? Stiai ca asta necesita resurse importante? Nu ti se pare logic ca acele comisioane ale dealerilor, indiferent ca se numesc Dacia, Renault, Vw sau Mercedes, sa fie direct proportionale cu profitul procentual per unitate? Intreaba un director de concesiune Dacia ce comision are, asta daca ai "pile". E mic, iti spun eu. Dar pana la urma de aia se si spune ca Logan a ajuns sa fie "o clasa a lui proprie".
Posibilitatea ca Vw sa construiasca sau sa cumpere o fabrica in Europa e putin probabila, in parte datorita motivelor enumerate de mine la la 01.10.2013, 12:01. Vw NU v-a produce de la zero nimic. Vw cred ca se va rezuma la a aduce pe piata, in stilul caracteristic, un model resapat din anii '80 gen Santana. E ceva cu totul diferit de la a-ti bate capul sa aduci pe piata un produs cat de cat modern.
Din nou speculez... ca si voi de altfel...
imi place cum face el apel la un vocabular civilizat dar arunca pastila cu "daca te pretinzi inteligent".
Anyway...ati invins. Prostia e cea mai puternica arma.
PS. "speculez" teoria ca manutzele rosii imi sunt date mie ca persoana si nu la ceea ce am scris. Nu de alta dar omu' cat traieste invata. Chiar si de la dusmani.
Si stai linistit, in Europa VW nu va avea prea curand un adversar in adevaratul sens al cuvantului pentru Dacia. Vanzarile VW merg suficient de bine si acopera destule segmente.
Suntem cu toti de acord ca Dacia este foarte rentabila si ca VW nu va inaugura prea curand o gama ieftina. Nu cu numele VW cel putin. Ar fi o nebunie.
Iar pe Gelu l-am sustinut pentru ca a fost foarte limpede de la inceput. A devenit cam virulent doar cand cu argumente precise nu a mai razbatut. E om si el. Cu totii mai exageram.
Vad ca esti mai mic decat mine cu 4 ani. Nu stiu cat ai apucat sa deschizi tu ochii la piata anilor 1990 sau cat cunosti istoria Dacia, dar iti pot spune ca Renault a facut mult timp legea la vanzari in Romania dupa revolutie. Nu erau deloc "devoratori de masini nemtesti" . Asta e un trend ce a luat amploare ceva mai recent. Nu foarte recent insa. Ca avut taticul tau experienta cu Opel Ascona cu ani in urma...eh asta-i alta poveste. Nu discutam de cazuri individuale, ci de faptul ca Renanult a fost ani la rand, prima marca de import in Romania, dupa Dacia. Pana acum vreo 6-7 ani cand Vw si Skoda au inceput sa le-o ia categoric inainte.
Explica-mi te rog si voi raspunde
In plus nu stiu de ce imi spui mie ca vw nu va avea rival pentru Dacia. Asta am zis si eu. Si ca sa nu apara zvonuri am avut si Dacia si VW. Ambele cu avantajele lor la momentele respective.
De ce te consider penibil? Pentru ca tu esti specialist in "vaci" dupa cum observ in comentariile de mai sus. Pentru ca acuzi de semianalfabetism, dar scrii cu "inflorituri" adolescentine gen "manutzele rosii". Pentru ca tu esti tu esti "calmitatea" in persoana, s.a.m.d.
1. Renault era numarul 1 in Romania in anii '90 in conditiile in care VW inca nu venise. La 2 ani, maxim 3 dupa ce a intrat pe piata noastra lucrurile s-au schimbat usor, usor. Asta daca ne referim la masini noi. Ca daca vorbim de masini sh aduse din Germania lucrurile erau mai clare si in avantajul masinilor nemtesti. Si exact ce iti spuneam, ce a patiti "taticul" meu nu este deloc un caz particular. Desi am 27 de ani nu am deschis de ieri ochii in acest domeniu. Oricum nu am pretentia sa intelegi ceva din ce scriu. Nu ai facut-o (aproape) niciodata asa ca ar fi absurd sa iti cer asta acum.
2. @Calingura, imi cer scuze, a fost greseala mea. Mesajul meu, cel cu "in calitate de..." , era pentru cel care ti-a raspuns tie, adica @@calingura. Cred ca sunt singurul care cere un buton edit si singurul pe care cei de la Automarket il injura din cauza asta :))
Inca o data imi cer scuze pentru greseala.
In cazul in care nici tu nu stii ce insemna asta uite aici linkul.
http://www.iqads.ro/dictionar/vaca_de_muls
restul e istorie. Daca vrei sa pricepi bine daca nu, ascunde-te.