Anul trecut, la finalul lunii mai, Volkswagen a lansat în Brazilia SUV-ul coupe Nivus. Acum, acesta a ajuns în Europa sub denumirea de Taigo și va fi poziționat în gamă între modelele T-Cross și T-Roc.
Noul Taigo este asamblat pe aceeași arhitectură MQB A0 ca și T-Cross. Măsoară 4.270 milimetri în lungime, 1.757 milimetri sunt trecuți în dreptul lățimii, înălțimea este de 1.490 milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.566 milimetri. Portbagajul are un volum de încărcare de 438 de litri (455 de litri are T-Cross).
Din punct de vedere al designului exterior, Volkswagen Taigo este identic cu Nivus. Același lucru se poate spune și despre interior, cu câteva mici excepții: sistemul de control al climatizării a fost preluat de la Polo facelift, iar lista cu sisteme de siguranță și asistare este mai stufoasă decât a modelului vândut în America de Sud.
Pasagerii vor regăsi la interior sistemul multimedia MIB3 și un display central de 6.5 inch în standard, dar clienții pot opta și pentru unul de 9.2 inch.
Din pachet mai face parte și instrumentarul de bord complet digital.O altă diferență între Nivus și Taigo este că acesta din urmă va putea fi comandat într-o versiune R-Line.
Noul SUV coupe, din portofoliul european al celor de la Volkswagen, va fi disponibil numai cu motorizări pe benzină, iar tracțiunea față este singura variantă.
Gama include propulsorul de 1.0 litri, în versiuni de 95 și 110 CP, dar și unitatea de 1.5 litri capabilă de 150 CP. În funcție de alegerea făcută, acestea vin în compania unei transmisii manuale cu 5 sau 6 trepte, sau a uneia automate DSG cu 7 rapoarte.
via Volkswagen
VW se plange de canibalizare in cadrul grupului dar nu trece luna si mai lanseaza cate un SUV.
Ford Puma mi se pare mai reusit decat acest Taigo.
Care o fi logica?
Imi plac mai multe modele VW, dar unele mi se pare ca nu au nici un sens.
Așa o fi, nu contest. Dar, făcând săpături am aflat faptul că și boșii de la vw știau de o eventuală canibalizare, dar au zis"nu-i bai, studiile de piață au arătat că e musai nevoie mare de Taigo". Incurcate-s căile marketingului! Și totuși, de ce nu i-or fi zis T Roc Cabrio, nu era mai simplu?
Iar modele T-rock T-cross din Europa nu cred că se vând în America de Sud.
Ce vedeţi voi, că până şi sud americanii sunt mai evoluaţi.... au cutii automate !!
Nu stau cu 3 pedale şi trag de băţ încontinuu ca în înapoiata Europă.
PS. Bătătorind? Cred că fabulez! Da’ ce, iese vreodată din bârlogul lui dotat cu laptop??? Cine ştie dacă nu cumva a fost pus sub interdicţie de lege pentru incapacitatea de a “îngriji de interesele sale” (conform limbajului juridic), iar mami îl tolerează aşa, că de! cum altcumva să trateze hiba? Biata femeie :(
În altele Europa este, întradevăr mult mai dezvoltată decât restul lumii.
Pentru analfabeții care se dau drept specialiști in automobile, o caroserie coupe are întotdeauna 2 usi, ci nu 3, 4 sau 5.
este bine că apar modele, noi, unele izbitor de asemănătoare cu ale altor mărci, în cazul de față, SUV VW seamănă cu ARKANA RENAULT. Este bine sa fie concurență cât mai mare, să avem de unde alege. Per total e fain. FELICITĂRI celor de la VW.