Volkswagen, KTM si Kamaz au castigat Dakar 2009

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 19.01.2009
Giniel de Villiers la auto, Marc Coma la moto si Firdaus Kabirov la camioane sunt cei trei invingatori ai editiei 2009 a Raliului Dakar.

Esential

14 etape a avut editia 2009 a Raliului Dakar.

Cea de-a 31-a editie a Raliului Dakar a ajuns in acest weekend la final, dupa 14 etape desfasurate, in premiera absoluta, prin muntii si deserturile Americii de Sud. Mutat pe continentul sud-american din cauza amenintarilor teroriste care au blocat desfasurarea editiei de anul trecut, Raliul Dakar a demonstrat ca ramane aceeasi competitie dificila si plina de surprize pe care o cunosteam dintotdeauna.

AUTO

Categoria auto a competitiei a adus cu sine doua premiera absolute. Dupa ani la rand de suprematie Mitsubishi, Volkswagen a reusit sa se impuna la final gratie Touareg-ului pilotat de sud-africanul Giniel de Villiers. Este prima victorie a unui motor diesel in istoria Dakarului, cei 280 de cai putere ai TDI-ului de care a beneficiat echipajul Villiers-Zitzewitz fiind suficienti pentru a termina competitia pe prima pozitie. Motorul TDI al germanilor de la Volkswagen reuseste astfel sa isi adauge un trofeu important in vitrina din ce in ce mai bogata, dupa ce acesta s-a impus fara probleme in Cursa de 24 de ore de la Le Mans, in WTCC si in Le Mans Series.

Pentru a intregi tabloul victoriei Volkswagen, a doua pozitie i-a apartinut de asemenea unui Touareg TDI, cu Mark Miller la timona. Mai mult, daca spaniolul Carlos Sainz nu suferea un accident cu trei etape inainte de final, podiumul era o afecere 100% Volkswagen.

"E incredibil, niciodata nu am simtit ce simt acum. Am fost atat de emotionat in ultimii kilometri ai raliului incat am inceput sa ma uit din ce in ce mai des la GPS pentru a vedea cat mai avem pana la sosire. Dar trebuie sa spun ca e un sentiment incredibil. Sunt fericit si pentru echipa mea, Volkswagen, care ne-a oferit sprijinul timp de cinci ani inainte sa reusim aceasta victorie", a spus fericitul castigator al Dakar-ului

Pe pozitia a treia s-a clasat la final Robby Gordon (Team Dakar USA), care a concurat pe un Hummer si care a reusit astfel cea mai buna clasare din istoria participarilor sale in Raliul Dakar.

"Nu suntem pe prima pozitie la final, insa pot sa va spun ca suntem proprii nostri castigatori. Ce am reusit sa facem in acest an aici e intr-adevar incredibil. Si nu numai ca am reusit un loc 3 la general, dar Eric Viguroux a terminat pe pozitia a 13-a intr-un Hummer pe care nici macar nu se antrenase inainte de venirea aici. Este, daca vreti, o promisiune de viitor pentru Team Dakar USA: cu cat participam mai mult, cu atat mai bine reusim sa ne clasam", a declarat Robby Gordon la final.

MOTO

Categoria Moto a fost dominata de Marc Coma, spaniolul reusind sa isi urce motocicleta KTM pe prima pozitie inca de la inceputul competitiei. Pe al doilea loc s-a clasat rivalul si prietenul de o viata al lui Coma, Cyril Despres. Al treilea sosit a fost surprinzatorul David Fretigne, care a concurat pe o motocicleta Yamaha mica, de doar 450 cc.

"Nu pot sa va descriu sentimentele pe care le am acum - fericirea e undeva in spatele a ceea ce simt in acest moment. E bine ca am reusit sa trag linie dupa doi ani foarte dificili: in 2007 am pierdut prima pozitie cu doua zile inainte de final, iar in 2008 Raliul a fost anulat. A fost un raliu foarte greu pentru organizatori si concurenti, din cauza lipsei noastre de experienta pe acest continent, insa am reusit sa ne ridicam la nivelul acestei provocari. Insa oamenii din Argentina si Chile au facut ca acest Dakar sa fie cu adevarat fantastic", spune Coma.

ATV-QUAD

La categoria ATV-Quad, ai carei castigatori au fost luati in considerare separat pentru prima data in istorie, a invins cehul Josef Machacek. Acesta a fost urmat de Marcos Patronelli si Rafal Sonik. "Sunt foarte fericit ca aceasta competitie s-a terminat iar eu am reusit sa fiu primul.

A fost al optulea meu Dakar, sapte dintre aceste participari avand loc intr-un quad. Am castigat de cinci ori, insa la varsta mea - 52 de ani - ma gandesc serios sa trec la categoria auto. Rivalul meu, Marcos Patronelli, are insa tot viitorul in fata la aceasta categorie, implinind in acest an doar 28 de ani", spune fericitul castigator al categoriei.

CAMIOANE

Categoria camioane s-a dovedit a fi o afecere de familie pentru camioanele rusesti Kamaz. Rezultatul final a fost insa oarecum surprinzator si foarte strans, Firdaus Kabirov castigand Raliul Dakar in fata sefului acestei echipe, "tarul" Vladimir Chagin. Diferenta dintre ei a fost de doar trei minute si jumatate, pe locul al treilea venind Gerald de Rooy.

"Am fost rapid, foarte rapid. Am fost nevoit, de multe ori, sa stau la limita maxima a vitezei admise, adica in jur de 147-148 de kilometri pe ora. E un rezultat foarte bun pentru mine si pentru Kamaz", a declarat la finalul ultimei etape castigatorul de la General.

ROMANI

Singurul roman care a reusit sa termine raliul Dakar 2009, Romeo Duicu, s-a clasat pe pozitia a 62-a la categoria Moto. Acesta a reusit sa termine ceel 14 etape la 24 de ore distanta de primul clasat, Marc Coma.

Comentarii (2)

  • VAI..........
    ARGENTINA SI CHILE.......
    .......SUNT IN AMERICA DE NORD, NU?
    CE-NSEAMNA SA AJUNGI DIN REPETENT LA GEOGRAFIE, REDACTOR LA O GAZETUTA ON-LINE........EASY, NOT???
    0 0
  • eeeeeee
    daca tot ati corectat articolul la sesizarea mea, se impunea si un raspuns la mesaj, nu credeti? asta chiar daca tonul a fost cam dur...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru