Volkswagen va înființa două fabrici de baterii noi în Europa, care își vor începe activitatea în următorii doi ani. Aceste fabrici vor fi construite în Germania, la Salzgitter, respectiv în Spania. Conform unor planuri anunțate în 2021, constructorul german și-a propus să construiască nu mai puțin de 6 fabrici de baterii pe Bătrânul Continent până în 2030.
Acum, însă, Volkswagen a anunțat că își va micșora planurile cu privire la înființarea de fabrici de baterii în Europa. Motivul invocat este scăderea pieței de mașini electrice din acest an.
„Expansiunea uzinelor va depinde de cum va evolua piața de mașini electrice”, a declarat Thomas Schmall, directorul de tehnologie al mărcii germane.
Prima fabrică de baterii care își va începe activitatea va fi cea din Germania, în 2025. Aceasta va fi urmată de uzina spaniolă în 2026. Mai devreme, în luna mai, directorul financiar Volkswagen, Arno Arlitz, precizase că atingerea nivelului de producție la capacitate maximă va dura mai mult timp față de cum era planificat anterior.
Alături de cele două uzine europene, Volkswagen va mai înființa o a treia fabrică de baterii în Canada.
Și aceasta va fi afectată de noile planuri ale mărcii.
Urmatorii 2-3 ani vor masura cererea masinilor electrice fara subsidii guvernamentale, fara politici de promovare, samd. Ce ramane important in continuare este progresul in tehnologia bateriilor. Daca continua si performantele devin tot mai atractive, atunci totul e clar.
Sau sa ii lase pe altii sa faca electrice si ei sa se axeze pe software in continuare.
Sa vedem ce mai pot face cu softuri ilegale la dieseluri.
Deocamdata Tesla, Volvo, BMW, Kia, Hyundai, etc, samd si altii se descurca destul de bine la vanzari. Nu prea fac ei fata cererii deocamdata ca nu sunt atatea baterii cat au nevoie, dar isi revin pe parcurs.
Poti sa ii si enumeri pe aia absolut toti?
Ca cica BMW a depasit deja Tesla la vanzari, Volvo vinde foarte bine EX30 si XC40 electric, Kia, Hyundai nu isi fac probleme.
Singura problema mare acum e ca nu sunt destule baterii pentru cat ar vrea producatorii sa bage in masini.
Deci VAG poate are probleme ca nu face produse pe care sa le vrea clientii si se duc la BMW, Tesla, Volvo.