La vremea respectivă, grupul german a afirmat că oferă vouchere americanilor în absenţa unui acord cu instituţiile de mediu din Statele Unite, însă Uniunea Europeană a recomandat celor de la Volkswagen ca europenii să aibă parte de un tratament similar.
Într-un comunicat de presă, constructorul a refuzat însă şi această recomandare şi susţine că situaţiile din Statele Unite şi Europa sunt fundamental diferite. "Situaţia din Statele Unite şi Canada nu este automat comparabilă cu cea din alte pieţe ale lumii.
Prin urmare, această schemă de compensare nu poate fi rulată în alte pieţe", precizează VW într-un comunicat de presă.În acest context, clienţii europeni sunt nevoiţi să se bazeze doar pe programul de chemare în service pentru aplicarea unor update-uri de natură software sau a unui egalizator de flux în faţa debitmetrului. "În Europa ne concentrăm pe procesul de reparaţii şi servicii", mai precizează comunicatul germanilor.
Volkswagen evită însă implementarea unui astfel de program în Europa din cauza costurilor ridicate: dacă ar oferi câte 1.000 de euro fiecareui client afectat, Volkswagen ar avea cheltuieli de 8.5 miliarde de euro, întrucât pe Bătrânul Continent există circa 8.5 milioane de maşini afectate.
Via Automotive News
cu alte cuvinte, VW nu se considera vinovata de dieselgate in europa. sa fie oare discriminare atitudinea asta?
Dacă exemplul ăsta ar fi urmat de toți, chiar și cei din Europa, atunci se va putea face ceva.
Însă eu văd treburile altfel: lumea mai puțin informată și mai săracă va profita de scandal și se va bucura ca poate cumpăra mașini germane mai ieftine.
Noroc insa ca ceilalti producatori respecta clientii si aerul pe care il respira acestia :)))