În cadrul unui test pe circuitul Nardo din Italia, Volkswagen ID.7 a reușit să parcurgă o distanță foarte lungă cu numai o singură încărcare. Modelul de clasă medie, care este omologul electric al lui Passat, a mers nu mai puțin de 941 de kilometri fără oprire.
Mașina care a stabilit această bornă a fost un ID.7 Pro S în varianta berlină, cu un acumulator de 86 kWh. Testul s-a desfășurat în decembrie 2024, acolo unde pe tot parcursul său, modelul electric a avut un consum mediu de 9.2 kWh/100 km. În ziua testului, temperaturile ambientale au variat între 5 și 15 grade Celsius, iar circuitul cu o lungime de 12.5 kilometri a fost parcurs cu o viteză medie de 29 km/h.
În timpul testului, Volkswagen a simulat și diferite situații de trafic aglomerat, precum și alte teste de anduranță. Mașina care a parcurs această distanță nu a suferit nicio modificare pentru a mări autonomia. Vehiculul a fost testat exact așa cum a ieșit de pe porțile uzinei germane din Emden, acolo unde este produs ID.7.
Volkswagen ID.7 în versiunea Pro S și în varianta sedan oferă o autonomie de 709 kilometri în regim WLTP.
Bateria sa de 86 kWh poate fi încărcată la un curent maxim de 200 kW, ceea ce înseamnă că o alimentare de la 10% la 80% durează 26 de minute. O încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 244 de kilometri.Pe piața din România, Volkswagen ID.7 are un preț de pornire de 52.267 euro la momentul redactării. În cazul versiunii Pro S, aceasta pornește de la 67.941 euro.
via Volkswagen
Iar sclavii care fac 10h fără oprire oricum nu au bani de ID7 și oricum e mai probabil sa ajungă la morga decât la destinație, din cauza oboselii la volan.
https://www.completecar.ie/car-news/article/992/Skoda-Fabia-achieves-more-than-2000km-on-one-tank
In alta ordine de idei, cineva spunea pe site cu cateva luni in urma ca o sa-si comande un ID7 Pro S ca masina de servici. Sunt curios daca are ceva feed back din viata reala, sau a fost doar o postare la plezneala.
Ca un comentariu totuși legat de VW, nu prea pot înțelege văicărelile cu "situația critică" în care se află, cu închis de fabrici si alte amenințări de-astea, când ei livrează o mașină în 4 luni. Colac peste pupăză, se plâng că a scăzut drastic cererea de electrice dar timpii de livrare au rămas aceeași. Păi dacă e cererea scăzută, atunci au capacități de producție mai mare, nu? Este principiul de bază Demand vs. Supply.
Tocmai asta e marele avantaj la electrice, mersul in oras este extraordinar.
Dar pentru ca au o singura treapta de viteze (marea majoritate - pentru simplitate mecanica si deci si fiabilitate) sufera la viteze de autostrada.
Dar cine merge in concedii zi de zi, si cine merge la munca zi de zi?
https://youtu.be/ZkhNpb74Gv4
Aşa că VW ID.7 acoperă nevoile a 99% din europeni, indiferent că stau la casă sau apartament.
https://www.completecar.ie/car-news/article/992/Skoda-Fabia-achieves-more-than-2000km-on-one-tank
Și cel ce face 230 km săptămânal, și cel ce face 1000 km lunar, și cel ce face 50 în zi de lucru, cam toți totalizează 12.000 anual.
Exact ID7 acoperă nevoile europenilor, în varianta Pro S la preț de Alpine A110 sau Porsche Boxster.
În loc să-mparți aiurea media anuală la câte drumuri NU știi că face un european, nu mai bine calculezi câte sute de mii de km face gratis (comparativ cu un client de IDT Pro S) un european care alege la puțin peste 40.000 un Peugeot 508, un Citroen C5X sau un Toyota Camry hibrid? Și asta fără constrângerile și neplăcerile unui drum lung neplanificat...
Dar e important de menționat că încarc acasă și foarte, foarte rar la încărcătoare rapide, pe autostradă. Pentru că nu am nevoie. Dar asta nu e valabil pentru toată lumea.
Dar se vede că explodează ceva în portbagaj și flăcările nu sunt caracteristice incendiilor de baterie. Arde interiorul mașinii.
Nice !
Cred că și inginerii lui ceașcă s-ar fi gândit să crească autonomia dubelor pe gaz multiplicând numărul de butelii.
Este evident că un diesel se strică ușor dacă e lăsat pe mâna unui trotinetist (accelerări cu motor rece, oprirea motorului în secunda în care ai ajuns la destinație). De asta pentru trotinetiști sunt recomandate electricele.
România începe să capete o rețea de... autostrăzi. Nu-i așa că-i hazliu să crezi că poți înlocui mașina cu o panaramă BEV?
BEV nu poate viza decât rolul de mașină de rezervă pentru o parte dintre cei care locuiesc la casă sau în clădiri rezidențiale cu locuri de parcare prevăzute cu sistem de încărcare, de genul celor care nu există în România.
Noi avem două în familie și, aici în vest, sunt mult mai multe autostrăzi.
Mie ID7 Pro S mi se pare chiar o masina reusita ca tehnologie si performante. La ce exista in ziua de azi pe piata e mai mult decat ok. Totusi, proba timpului si exploatarea de zi cu zi sunt relevante pentru genul asta de masina. Ne place sau nu, noi chiar am trait sa prindem o alternativa la masinile cu combustie. Daca o sa tina sau nu, doar viitorul ne-o va spune.
Sau mergi finuț, așa cum se vede acum în trafic, pentru că ești conștient de faptul că se poate întâmpla absolut orice, inclusiv error 404. :)))))))