La finalul lunii septembrie, Volkswagen a prezentat noul ID.4 (foto). Primul SUV electric al companiei dezvoltat pe platforma MEB poate fi deja comandat și pe piața din România, prețul versiunii de lansare 1st fiind de aproape 45.500 de euro.
Volkswagen ID.4 1st va fi echipat cu un motor electric cu 204 CP și cu o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh (autonomie de până la 520 de kilometri în regim WLTP).
Dar Volkswagen are în plan lansarea unui ID.4 ceva mai sportiv. Fotografii spion au surprins recent unul dintre prototipurile de teste în timpul sesiunilor realizate la Nurburgring. În același timp, surse apropiate companiei au oferit o serie de informații referitoare la viitorul model.
Conform raportului, varianta sport va fi denumită ID.4 GTX și va fi echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În total, sistemul electric de propulsie va livra 306 cai putere.
De asemenea, sursele spun că accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 6.2 secunde, cu peste 2 secunde mai rapid comparativ cu actualul ID.4 1st.
Cele două motoare electrice vor fi alimentate tot de la un pachet de baterii cu capacitatea de 77 kWh, iar autonomia ar urma să fie de circa 470 de kilometri.Totodată, nemții vor pregăti și o serie de modificări atât la nivelul caroseriei, cât și la interior.
Conform acelorași rapoarte, prezentarea lui Volkswagen ID.4 GTX va avea loc în primăvara anului viitor.
Via | ANE (înreg.) | Motor1
Va fi o masina destul de sportiva - pentru drumurile noastre - comparabila cu un SUV de la Mercedes Benz sau BMW care costa acum cu circa 40-50% mai mult, in variantele cu motor termic.
Cum e traficul din ziua de azi, chiar că ai nevoie neapărat de 300+ cai, și demaraje de supercar-uri.
Mulți aveți peste 140 de cai, însă mergeți bară la bară cu 5-10km/h.
Am vazut si la testele AM cata sportivitate aveau soferii, cu 80 la ora cu ochii pe baterie sa nu ramai cu ei in soare.
1) masa proprie de 1.900-2.000 kg,
2) tractiune 4x4 (permanenta sau AWD),
fara o putere totala a motorului/motoarelor de antrenare de minimum 200-225 CP,
nu poti vorbi de un mers normal pe autostrazi (cu AC, sistem multimedia etc in functiune) - nici macar la o masina cu motor termic - daramite sa putem discuta despre sportivitate.
Nu exista masini termice cu sistem 4x4, de exemplu BMW X5, Mercedes Benz GLE, Audi Q7 s.a. din aceeasi categorie, cu puterea motorizarii sub 225 CP pentru ca, in caz contrar, ar trebui sa cobori bagajele si sa opresti A.C. la fiecare urcare in rampa mai serioasa...
Fiindcă nu mai ai motoare, cutii, cardane etc.
Deci ar putea face rabat la niște materiale, de exemplu caroseriile, pot adăuga lejer materiale precum plastic, dar se pare că ele sunt mai scumpe ca mașinile clasice.
Nu înțeleg de ce ai băga materiale scumpe, cum ar fi aluminiul care este scump (deci bani în plus la achiziție) nu înțeleg de ce trebuie să bagi jante de la 18 inch în sus, iar adaos aiurea de greutate și preț nejustificat la achiziție.
Ușurând mașina, aduci un plus de autonomie și nu ar trebuii să mai montezi baterii prea mari, deci costuri mai reduse.
Oricum băieții urmăresc de fapt să facă profit mult mai mare pe baza celor electrice, față de cele termice, fiindcă la cele electrice poți trage țepe mult mai lejer, cu obosita replică " este tehnologie noua, deci costa" .... să le aducă aminte cineva că prima mașină electrică a apărut prin 1895...deci tehnologia nu este nouă, este una foarte veche, că a evoluat este adevărat, dar nu cu mult..
Nu cred că sunt mulți ce-i interesează ca mașina să meargă singură și alte funcții pe care nu le vei folosi probabil niciodată, exact cum sunt și cu sistemele de operare de pe telefoane...
dupa aia, nimeni nu vrea masini nesigure. tu zici de plastic. nu ai decat sa faci tu accidente in masini de plastic, majoritatea nu vor sa auda si bine fac. mai avem pana la accidente majore zero.
exista multe sisteme de asistenta si siguranta in ziua de azi, standard. alea sa stii ca trag si ele atat la cantat, cat mai ales la pret. se estima pe aici printr-un articol ca 25% din pretul unei masini pot fi sistemele de asistenta (inclusiv alea autonome). iar lumea chiar le vrea.
marea majoritate nu sunt dispusi sa aiba o masina naspa calitativ doar ca sa fie mai usoare.
am mers si cu golf8 si cu id3. diferenta de calitate in favoarea lui golf8 e considerabila fata de id3, si asta in conditiile in care chiar au mai taiat pe ici pe colo si la g8.
vrei plastic? ai in id3 plastic de nu ai ce face cu el. si nici nu e cine stie ce. dar nu se putea altfel, se ducea pretul la naiba in praznic.
lucrurile nu prea stau cum zici tu. aia cu jantele da, nici eu nu o inteleg, dar e posibil sa fie ceva si acolo.
este adevarat ca si urmaresc mai mult profit, dar scuza-ma, unde scrie ca sunt societati de binefacere sau ca nu ar trebui sa faca asta?
nu au decat guvernele sa dea legi prin care sa le puna limite, si gata. dar companiile de la sine nu vor face asa ceva.
Astazi am vazut pe site-ul Skoda Romania:
- pret de pornire recomandat pentru modelul Skoda Enyaq iV 60 (bateria cu capacitatea bruta de 62 kWh) -- verisorul lui ID.4 - 38.360 Euro cu TVA!
La reprezentantele Skoda (aidoma celorlalte reprezentante din Grupul VW), s-au instalat deja si primele statii electrice de incarcare, tip Moon.
Acum se poate completa tabelul de la Ford Mustang Mach-E cu modelul Skoda Enyaq iV 60.
Curent din plin Skoda!
Autonomia modelului Skoda Enyaq iV 60-390 km WLTP