Modelul cu zero emisii Volkswagen ID.3 poate fi comandat acum într-o nouă versiune de performanță. Aceasta a fost denumită ID.3 GTX Performance și este disponibilă pentru pre-comandă în Germania.
Noul Volkswagen ID.3 GTX Performance este echipat cu un motor electric pe puntea spate. Unitatea dezvoltă 326 CP (+ 41 CP față de ID.3 GTX) și 545 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.7 secunde.
Viteza maximă ajunge la 200 de km/h, fiind pentru prima oară când sistemul de propulsie al unui model din familia ID nu este limitat.
AUTONOMIE DE 601 KILOMETRI
Bateria are o capacitate de 79 kWh și oferă o autonomie de până la 601 kilometri. La o stație rapidă de 185 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în circa 26 de minute.
Dacă tot suntem la capitolul tehnic, mai trebuie spus că suspensia este calibrată special pentru această versiune, iar șasiul adaptiv sport este opțional.
Din punct de vedere estetic, noul Volkswagen ID.3 GTX Performance are spoilere specifice, o semnătură luminoasă exclusivă și jante de 20 de inch.
Opțional, acestea din urmă pot fi vopsite în negru.
Pentru interior, germanii au pregătit scaune sport cu emblema GTX, cusături contrastante roșii, display central de 12.9 inch, Head-up Display și un sistem audio Harman Kardon.
via Volkswagen
Sunt trei probleme în legătură cu puterea mare la compacte:
1. Majoritatea au tracțiune și roțile trebuie și să vireze și să transmită puterea. Asta generează mult "torque steering", mai mult decât dacă ar avea propulsie.
2. Nu sunt suficient de grele pentru a nu pierde aderenta la viteze mici din cauza cuplului prea mare.
3. Nu generează suficientă forță de apăsare (down force) la viteze mari din cauza formei caroseriei.
Electricele, în mare, rezolva primele doua probleme. Fie au propulsie fie sunt 4x4 cu mai multa putere pe puntea spate. Greutatea mare face mai puțin probabil sa derapeze rotile.
Cât despre condusul responsabil evident ca numai asta nu promovează. Dar niciun hot hatch nu a promovat asta vreodată.