Volkswagen ID.2X: succesorul electric al lui T-Cross va fi lansat în septembrie

de Tiberiu Safta
Duminica, 16.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a confirmat oficial momentul lansării viitorului crossover electric ID.2X. Noul model va fi înlocuitorul electric al lui T-Cross și va fi prezentat la Salonul Auto de la Munchen în această toamnă.

Constructorul german va prezenta în toamna acestui an înlocuitorul electric al lui T-Cross. Noul model va fi botezat ID.2X și va fi, în esență, versiunea de teren a viitorului model electric subcompact ID.2, care va fi lansat tot în acest an. Succesorul electric al lui T-Cross ar urma să aibă un preț de pornire mai mic de 30.000 euro.

Din primele informații, viitorul Volkswagen ID.2X va fi bazat pe versiunea scurtată a platformei MEB și va primi doar un singur motor electric care va antrena roțile din față. Propulsorul va dezvolta 223 de cai putere și va putea fi alimentat cu două baterii de capacități diferite. Bateria mai mică va avea o capacitate de 38 kWh, în timp ce acumulatorul mai mare va avea o capacitate de 56 kWh. Cu bateria mai mare, noul model ar urma să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri.

Noul model promite un design robust, accentuat de numeroase elemente de protecție specifice. Viitorul Volkswagen ID.2X va avea o lungime de 4.1 metri și un ampatament de 2600 milimetri.

Portbagajul nu va oferi mai mult de 490 litri.

În habitaclu, noul model ar urma să primească un instrumentar digital de 10.9 inch și un ecran central de 12.9 inch. Aici vor fi prezente și comenzi fizice pentru reglarea temperaturii și a volumului radio.

Noul Volkswagen ID.2X va fi dezvăluit oficial în cadrul Salonului Auto de la Munchen, care va avea loc în septembrie.

via Autocar

Comentarii (7)

  • Elektrikkk
    Ideea e foarte bună, un T-rock EV, dar 56 kwh cam puţin.

    Pentru a avea un range la 80% şi autostradă cam trebuie o baterie undeva cam 75-80 kwh
    1 4
  • Baterie de 38kwh?! Ahaha
    Nu cred eu ca masina aia a lor va avea consum de 9kwh/100km in oras si 17kwh/100km iarna in regim cd autostrada ca sa explice o astfel de baterie infim de mica.
    Daca in schimb in lumea reala (nu ce declara ei teoretic care niciodata nu este ca in traficul real) vw a facut un pas urias si acea masina va demonstra astfel de valori de consum, cu motor de 220cp, nu pot decat sa fiu fericit, caci ar dovedi un progres.
    Si un progres semnificativ.
    Dar din tot ce au facut pana in rpezent, nu este absolut nimic din istoria vw care sa ne dea nici cea mai mica incredere de acest lucru...ci este numai lacomie si furt de la consumatori, prostirea lor.
    Sau shrinkflation cum este deja o practica corporate recenta (se ofera la aceeasi bani mai putin produs)
    6 0
  • Cu aceste mașini electrice conceptul de planed obosolence devine inutil, recte aceste electrocasnice sunt visul suprem al producătorilor și prostirea supremă a consumatorilor.
    As vrea sa vad câți dintre cei ce cumpărau in trecut mașini de germania conduse de bătrânică până la biserica vor mai avea curajul să își ia o electrocasnica sh. Iarăși câștigă producătorul. Consumatorul n are decât să muncească sa plătească la o mașină zece ani, doar mașina e un lux, nu un drept.
    2 3
  • Deținerea unei mașini este un drept condiționat doar de dorință și posibilitatea unei persoane de a achiziționa un asemenea “obiect”. Electricele trebuiau să reducă poluarea în orașe, adică era nevoie de mașini relativ mici cu autonomii de aprox 150 km la prețuri de sub 20.000. În plus era logic și evident că fără posibilitatea de a încărca bateria peste noapte nu merge treaba. In realitate s-a întâmplat exact inversul cel puțin până acum. EU este acolo unde din păcate am estimat în urmă cu 2-3 ani condusă de oameni slabi care au făcut NIMIC, doar directive care au făcut focile să aplaude.
    Nu există nici evoluție nici progres care s-a făcut prin interzicere (zero ICE-uri din 2035, plus multe alte tâmpenii), ci din contră progresul se face prin coordonarea eforturilor de securizare/exploatare/prelucrare a resurselor strategice, lanțurilor logistice și nu în ultimul rând investiții/subvenții în tehnică și nu în consum. Așa prostie mai rar cum este cazul în EU, iar în rândul focilor este crem de la crem… cum adică să facă producătorii europeni profit, că fură mint etc.???? Dar producătorii Americani sau chinezi sunt diferiți??? Nu am văzut nici un american să-și “înjure” producătorii lor și știm foarte bine ce motoare și fiabilitate au. De chinezăriile care erau peste tot pe planetă și poluarea din China nu mai are sens să mai dezvolt, atenție nu am spus că în China nu se putea produce calitate… dar acum (de vreo 10 ani) lucrurile stau mult diferit cu ce vine din China. Sunt organizați, disciplinați, muncitori, au bun simț, respect (și mă refer la management, nu doar la “muncitori”). UE este doar un muzeu în aer liber (sintagmă preluată), o “adunătură” de culturi și situații economice care în multe cazuri sunt antagonice. UE este frumoasă, sublimă… dar din punct de vedere economic în cădere liberă. Nu ne permitem mare lucru, nu contăm mai nicăieri, dar ne credem buricul pământului.
    Noroc că pentru China interesul primordial este pacea și comerțul liber, că altfel naiba ne-ar lua pe mulți.
    Întrebarea este când China va devenii principala putere mondială și nu dacă.
    Americanii (SUA) a spus clar, ajutați-vă singuri, noi nu ne mai permitem.
    4 2
  • https://www.youtube.com/shorts/84b97qSl0po?feature=share
    2 1
  • Alin, e posibil, totul tine de cat incarca la frane. Bateriile evolueaza si capacitatea de regenerare creste, poate ajunge la peste 3C adica sa incarce de la frane cu 100kwh. Ar putea avea 9kw in oras
    1 2
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Nu ține nimeni minte ce ai aberat tu acum 2-3 ani. Era ceva cu vântul, focile, brânza, cicluri de găină și ce dreq îți mai trece prin capul ăla dereglat.
    Învață să conjugi verbul "a trebui" și poate te tine minte lumea altfel decât ca prostul satului cu ifose de deștept.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru