Mercedes a lansat în acest an primul pick-up premium din istorie, însă Clasa X este un model bazat puternic pe Nissan Navara, cu care de altfel împarte aceeași platformă. Acest aspect este ironizat de oficialii Volkswagen, care scot în evidență asemănările dintre cele două modele.
"Este foarte dificil să deghizezi un Nissan Navara", a precizat Paul Pottinge, directorul de comunicare al Volkswagen Australia.
Acesta susține însă că face această remarcă nu doar în privința designului, ci și a calității materialelor, în condițiile în care Clasa X împrumută numeroasele elemente de la un model mainstraim pentru a vinde un produs premium. "Dacă aș fi un cumpărător aș putea fi surprins de calitate. Când un proprietar de Mercedes deschide ușa și vede balamale Nissan...", a completat Pottinge.
De altfel, de producția noului Mercedes Clasa X nici măcar nu se ocupă constructorul german. Modelul este produs la uzina Nissan de la Barcelona pentru piețele din Europa, Australia și Africa de Sud, în timp ce varianta pentru America de Sud va fi produsă din 2019 la uzina pe care Renault o deține în Argentina.
Nissan Navara și, implicit, Clasa X utilizează aceeași platformă ca pick-up-ul Renault Alaskan.Via Motor1
si vine exact de la cei care au umblat cu cioara vopsita neshte ani.
Domnu' Potinge daca n-are ce oferi in segment macar sa se faca auzit cu un mic recital vocal
PS - ce ploua cu minusuri pt ca facem misto de marca Dumnezeu in Romania =))
Ca in viata reala, aia mai varza sunt cu gura cea mai mare.
Vw ca si masini sunt printre cele mai bune din lume....ca si constructie ca si materiale ca si fiabilitate.....binenteles au fost si 'marsluite' cei drept dar asta nu inseamna ca nu sunt masini bune..
In anii '50 Datsun se lansa deja pe alte continente si in '55 au realizat primul pick-up.
Vezi cam ce facea VW pe vremea aia si mai vorbim dupa.
Pe bune, poate nu ar fi rau sa o lasati mai moale cu aceste contre de gradinita, gen al cui tata e mai tare.
Deci n-are nimeni ceva cu icoana aia auto. Acuma ii sta chiar bine "la colt".
Urmează lansarea noului Mercedes Clasa A care va folosi platforma tehnică a Renaultului Megane și (unele) motoare fabricate la uzinele Dacia.
Acum daca ar fi sa ne luam dupa cine si ce a facut primul, ar trebui sa spune ca si Renault fabrica masini inaintea lui Nissan si tot asa... Ca sa nu mai spunem ca una dintre primele realizari remarcabile ale japonezilor a fost producerea lui Austin 7 sub denumirea de Datsun ...Asa ca nu cred ca are rost sa intri in jocul lui Tzenu si sa face apologia intaietatii oului sau a gainii. La urma urmei, la capitolul asta oricum Mercedes are castig de cauza, si asta de departe ...
Nici faptul ca vezi doamne VW a comis-o cu poluarea nu mi se pare un argument, avand in vedere faptul ca, dincolo de toate, vorbim de cel mai mare producator mondial chiar si dupa scandalul dieselgate.
Si atunci in ce consta ipocrizia domnului de la VW ... Pai haideti sa va spuna Misa:
VW n-au avut problemele astea existentiale pe nici pe vremea in care au produs sub denumirea VW K70, o masina NSU, pentru a carei dezvoltare nu si-au adus nico contributie, nici vremea in care comercializau VW Taro, care nu era altceva decat o Toyota Hyllux rebranduita. Singura diferenta este ca masina era ansamblata in uzinele VW, insa nu era altceva decat un Hillux cu stema de VW.
Vedeti?, E simplu ... Cateva cunostinte despre istoria automobilului si asemenea iesiri nefericite pot fi lesne combatite. Fara a fi nevoie de contradictii terne despre cine a facut ce si despre dieselgate ...
astia or facut o toyota in propria fabrica...oare nu li s-or fi blocat conclederu' de 14 cand au hotarat asta?...noroc ca Potinge era inca'n proiect ca altfel ii tragea de maneca pe sefi.
E mult spus "or facut", mai curand, "or ansamblat".... Cabina modelelor 4x4 era chiar fabricata in Japonia si montata pe sasiu in Germania ....Insa nu sunt nici primii nici ultimii care au procedat asa, sa ne-ntelegeam ... Francezii au fabricat G Klasse, Citroen C1 si Aygo sunt aceeasi masina, fabricata in aceeasi uzina, Honda Crossroad (de altfel cel mai bun 4x4 f cara a purtat sigla Hinda) nu este altceva decat un Discovery, sunt zeci de exemple care se pot da ,,,,
in versiunea militara, foarte multi porducatori fabrica la Magna Steyer in Austria, aceasta companie fiind una complet independenta.
inafara de divizia de masini realmente Mercedes, masinile de lux..
celelalte masini sunt de fapt joint-venture cu Renault-Nissan !!
multe masini de marfa mici sau mari, ca si acest pickup, impart nu numai motoare Renault sau Nissan dar chiar si carcase de masini Renault sau Nissan doar putin modificate si ... sigla,
intradevar aceasta masina este deja 50% Nissan Navara..
In fine, baietii de la butoane stiu mai bine pe ce sa apese si pe ce nu si nu e ciorba mea sa suflu in ea.
Pentru cei care fac infarct la asemanarea cu nisan, sunt zeci de site-uri care explica foarte clar diferentele dintre camionete. Nu sunt putine, si nici nesemnificative. Faceti o cautare cu "differences between mercedes x class and nisan navara" si o sa aveti material de citit din belsug. In special australinenii si neo zeelandezii stiu ce spun.
Masina arata foarte bine, mai putin spatele. Interiorul insa, mai ales la dotarile de baza e de toata jena. Eu sper ca daca le tine figura si le merg vanzarile, la generatia a doua, istoria va fi total diferita.
Per total, un truck ok care ar fi putut fi exceptional sub alta abordare.