Volkswagen ia în considerare închiderea fabricilor din Germania pentru a reduce costurile

de Silvian Irimia
Luni, 02.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen este pe cale să facă o mișcare istorică. Pentru a reduce costurile de producție, compania germană ia în considerare închiderea anumitor fabrici din Germania.

Producătorul german de automobile Volkswagen a avertizat că va fi nevoită să ia o măsură drastică, închiderea unor fabrici din țară. Acest lucru reprezintă o măsură majoră de reducere a costurilor pentru a asigura viitorul companiei. Anunțul a fost aspru criticat de sindicatele din Germania. Aceștia au etichetat planul drept unul care „zguduie fundațiile” producătorului de automobile.

„Industria auto europeană se află într-o situație foarte solicitantă și gravă”, a declarat Oliver Blume, directorul executiv al celor de la Volkswagen. „Mediul economic a devenit și mai dificil, iar noi concurenți intră pe piața europeană. În plus, Germania, ca locație de producție, rămâne din ce în ce mai mult în urmă în ceea ce privește competitivitatea.”

Ca rezultat, Oliver Blume a spus că peoducătorul german va trebui să acționeze decisiv cât de repede se poate. Volkswagen a declarat că mărcile din cadrul companiei vor trebui să treacă printr-o restructurare importantă.

Se pare că din situația actuală rezultă că închiderea fabricilor de producție, atât a mașinilor, cât și a componentelor, nu este exclusă.

De asemenea, producătorul a fost obligat să pună capăt acordului de protecție a locurilor de muncă. Acesta este un program de securitate a locurilor de muncă care a fost în vigoare din 1994.

Între timp, Daniela Cavallo, președinta Consiliului General al Lucrătorilor Volkswagen, a promis că grupul va lupta cu înverșunare împotriva propunerilor consiliului de administrație.

Comentarii (30)

  • Bun asa. Baieti, vedeti ca daca inchideti fabricile din Germania si importati de la SAIC China, aveti taxe maricele.
    Si avand in vedere ca nu e bine ca guvernul sa subventioneze (asa cum se intampla in China), mai bine dati afara tot si inchideti.
    Baietii care dadeau cu manute verzi la comentarii despre taxe speciale pentru electrice din China, sa dea la fel si la stirea asta :))
    Intra industria auto germana in faliment :)) sa vedem daca pe ei ii cumpara chinezii :))
    8 19
  • Unii nu fac diferența între realitate și dorință, dorința matale o fi sa crape toată industria germană, dar fix marca ta preferată este departe, locomotiva aia trage bine .

    Apoi comparațiile dintre VW și o marcă chinezească apărută acum 10 ani nu sunt în regulă, adică este vorba de bun simț, închiderea unor fabrici nu reprezintă un lucru bun, dar nu e nici ceva nou, la nevoie normal ca statul german va ajuta grupul VW, așa cum au făcut și americanii, francezii, din păcate nu și suedezii, care au pierdut SAAB și Volvo a ajuns la chinezi, Germania nu va permite așa ceva, deci stai liniștit Mihai, tu oricum nu deții nici electrică, nici chinezească, ești nici nici .
    18 8
  • 'nuf said
    https://www.youtube.com/watch?v=_n5E7feJHw0
    2 4
  • @dan_grc
    Germania a permis ca VAG, BMW, Mercedes a dat tehnologie la chinezi de acum 30 de ani.
    Volvo si Saab nu au facut aliante ilegale si nu au instalat softuri ilegale ca sa omoare concurenta.
    Statul German ajuta mizeriile.
    Tu ii pupi in cur pe BMW.
    Deci bine nu are cum sa fie.
    5 7
  • @dan_grc
    Pai realitatea e ca industria auto germana a profitat de niste softuri ilegale, de aliante ilegale, de multe mizerii si au fost sustinuti de guvernul German.
    Sa speram ca dau faliment, ca sa se invete minte ce inseamna sa umbli cu mizerii.
    6 9
  • Păi să recapitulăm ce zicea Arno Antlitz, CFO & COO of Volkswagen Group acum câteva luni:

    "Rezultatele pentru exercițiul financiar 2023 arată că am devenit și mai robuști. Avem produse excelente și am lansat programe de eficiență ambițioase la nivelul întregului grup. Prin urmare, suntem încrezători în ceea ce privește 2024"
    ...și propuneau dividende de 9 euro/acțiune.

    Să nu cumva să reduceți din profit. Mai bine închideți.
    14 3
  • Ca cat mananca toti germanii, clar merita faliment.
    BMW afirma ca ei vad un viitor luminat motoarelor termice si baga la bani in electrificare si modele electrice de rup.
    Mercedes e producatorul cu cele mai multe recalls an de an.
    Pana acum aveau noroc ca faceau masini frumoase si atrageau clientii cu asta.
    Dar in ultima vreme toti germanii sunt praf: BMW face cele mai hidoase masini, pana si alea chinezesti sunt mai frumoase, VAG e la baie la design, Mercedes si Audi inca mai sunt cat de cat ok.
    Deci falimentul ii asteapta pe germani, sau investitiile si ajutorul guvernului, ca la chinezi. Ca fara pomana si furat nu se descurca.
    4 10
  • @dan_grc
    Diferenta intre realitate si dorinta e ca ei si-au dorit sa aiba cele mai curate motoare, dar realitatea e ca pute dupa ei.
    Dorinta BMW era sa vanda DIZAL cat mai mult, dar realitatea e ca au depasit Tesla la vanzarile de electrice.
    Deci e mare diferenta intre ce zic ca fac si ce sunt in realitate.
    5 15
  • Bmw a depășit Tesla doar în iulie, înțelegi mereu doar ce-ți convine .

    Bmw vinde diesel, nu avea dorința, ci o are în continuare, pentru cât timp nu se știe, din nou dezinformezi, motorizările diesel sunt pe toate modelele, în afară de M , electricul reprezintă 15 % din tot ce vinde Bmw, nu 49,70, 89, 97, ci 15%, de ce trebuie sa ignori orice cifră și s-o distorsionezi ? Cu ce te ajuta asta ? Hibridele alea non plug-in știi bine ca sunt mild hibrid benzină și diesel, BMW, ca și ceilalți producători germani, nu are decât hibride plug-in, restul " hibridelor " sunt mild hibrid, asta e la fel cu certificatele Co2 pe care le vindea Tesla la ceilalți producători sa le iasă noxele .

    Ca tot amintești de Tesla, unde este Y, cel mai vândut model ? Ți s-a spus ca nu mai vede locul unu , cu argumente, le-ai ignorat, rastalmacit, la ce te-a ajutat, s-a întâmplat fix așa, nu te mai infinge în poartă, ca faci cucuie .
    16 5
  • @dan_grc
    Tesla Model Y a fost cel mai vandut model din Europa anul trecut.
    Si tie ti s-a zis ca se poate ca o electrica sa ajunga la performanta asta si ai ignorat-o.
    Cat despre ce vinde BMW, nu prea ma intereseaza. Pentru ca vinde la cocalari. Pentru ca vinde minciuni, pentru ca vinde masini imputite, pentru ca face reclama la agresivitate, pentru ca face reclama la drift, pentru ca antreneaza soferii agresivi.
    Pentru ca umfla cifrele de vanzari.
    Pentru ca a facut aliante ilegale cu VAG si Daimler.
    Deci o o marca corupta si mincinoasa si poate vinde pe minciuni cat vor vrea ei si cat timp au destui fraieri sa le cumpere produsele.
    4 21
  • Rad nebunii ca inchide VW fabrici, dar uita ca mare parte din economia Romaniei este legata de industria automotive germana, de la Arad pana la Sibiu e plin de fabrici de componente pentru industria auto.
    19 3
  • Pe deranjatu din UK nu-l intereseaza Romania, Europa, doar ii pupa in fund pe chinezi si pe musulmanii care provoaca haos in Occident, isi uraste si propria persoana, pe el nu-l intereseaza Bmw, dar este obsedat de aceasta marca la fiecare articol, doar un obsedat dezaxat poate spune ca nu este un obsedat, deci nu sunt mai multi, e unul singur .
    13 2
  • Când îți inchizi zeci de reactoare nucleare care produceau energie ieftină ( de câte ori n-am spus c-a fost o prostie), când ghinion curat, rămâi și fără jumătate din gazul ieftin rusesc, brusc industria nu mai e competitivă, pai ce sa facem dacă ascultam de verzii pământului, înainte să ai un back up măcar, astfel de măsuri merg la o țară mica, fără industrie, când ai ditamai economia, nu merge așa, das is es .
    18 4
  • UE “face” incluziune și diversitate, normative, birocrație și politici de mediu imaginate din cărțile de religie… pe parte de strategie economică congruentă este pauză totală, jenant de-a dreptul. Pe unde lucrez mai zic că putem fi în concurență dacă suntem “sănătoși”, dar când de 4 ani industria auto este lovită de factori externi (COVID), factori interni (electrificare forțată fără sens), adică multe miliarde aruncate la gunoi… practic nu se poate vorbi de concurență ci de supraviețuire. Suntem doar un singur furnizor de componente (peste 80.000 angajați la nivel mondial) și primim peste 20 mil euro compensații de la un singur OEM pentru reduceri de volume, în consecință va puteți imagina ce costuri sunt implicate la nivel mondial și în mare le-am anticipat atunci când unii visau ca mașini la 40-60.000 au făcut obiectul propagandei de creștere a vânzărilor (sold out-uri pentru zombi). În ceea ce privește victoria BMW VS TESIA este fix pix, in ambele cazuri sub 15.000 de mașini. Dacă BMW are flexibilitate și mai nou și BYD (cam tot ce scot BYD mai nou este hibrid), TESLA nu are si va fi din ce în ce mai greu pentru ei să-și mențină vânzările de creșteri nici nu mai vorbim. Ce au reușit anul trecut este de apreciat, dar era destul de clar că-i o conjunctură și nu o situație sustenabilă, iar acum este și confirmat fără nici un dubiu.
    Deci, este trist dar este deja realitate… pe termen mediu nu se mai poate face aproape nimic, unii vor avea probleme serioase cu implicații serioase și în România așa cum este mai sus menționat pentru că sunt multe fabrici care produc componente.
    Aș vrea să fiu mai optimist, dar nu văd motive… :(
    15 7
  • O oportunitate pentru Romania: un moment bun ca Prim-Ministrul Romaniei impreuna cu neamtul Johanis sa mearga sa negocieze cu cancelarul Scholtz + Boardul VW relocarea de productie in Romania !
    8 0
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Da' nu își pot rezolva problemele din soft? Ca ei au soft d'ăla bun, de trece tractorașul toate testele.
    7 19
  • @prostovan electric
    BMW recheamă toate electricele pe motiv de "iau foc pe loc".
    VW vinde acum... termice. :))))))) Chinezii vând acum în Europa... termice. :)))))))

    Model Y a fost pe primul loc, singura mașină Tesla. :)) Acum nu mai este! :)))))
    11 1
  • Germania se afla acum in momentul Stalingrad in care se vad primele semne ca nu e invincibila dar cei de acasa inca nu prea simt consecintele razboiului.
    Extrapoland, Europa se afla acum in situatia Germaniei din WW2 cand puterea se afla in mainile unei elite decuplate de nevoile si dorintele populatiei dar aproape imposibil de detronat pe cale pasnica. De exemplu, care majoritate europeana a cerut insistent Green Deal-ul sau care majoritate a cerut Fit for 55 sau interzicerea ICE in 2035. Sau mai direct spus, care majoritate auropeana a cerut insisten ca Ursula sa ramana la conducerea CE (cea mai puternica institutie europeana, nesupusa nici unei forme de alegeri) si implicit sa-si continue politicile in directiile cunoscute. Nici o majoritate nu a cerut asta. Este strict inventia si dorinta unei ultraminoritati fara pic de pregatire tehnica si fara nici o legatura cu realitatile socioeconomice. La fel a fost si conducerea Germaniei din WW2, rupta de realitatile de pe teren cand a crezut ca in jumate de an cucereste Rusia doar cu determinarea lor superioara. Realitatea de pe teren si nedeterminarea "rasei inferioare" au venit ca un tavalug pana la Berlin.
    Ghinion atunci, ghinion si-acum.
    14 7
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    3 18
  • @DanG
    Auzi, dar mașinile făcute în Franța, Italia, Marea Britanie, Suedia, Spania, Turcia sau, de ce nu, China, nu ai nevoie de componente? Sau astea făcute la noi merg doar la mașinile făcute în Germania?
    2 19
  • Chinezii abia asteapta sa le cumpere!
    7 12
  • Hamham
    Multumim urssoaicei de la UE. Practic am oferit industria auto pe tava chinezilor.
    10 13
  • O realitate pe care multi o ignora, este ca asa cum au spus si altii, industra din Romania depinde masiv de industria auto din Germania. Ca ne place acest lucru sau nu, este o alta discutie, dar realitatea este aceasta - Germania este un partener strategic pentru Romania dpdv economic.

    Apoi am vazut comentarii de genul "ce, doar la nemti le putem face piese?". Se vede o totala lipsa de intelegere a mediului de afaceri, a mediului economic. Cine crede ca o fabrica de componente auto din Romania poate de pe azi de maine sa isi schimbe clientii (sa treaca de la Mercedes sau BMW la Peugeot sau Fiat) de pe o zi pe alta, habar nu are ce implicatii majore sunt in spate. De la inginerie la logistica, de la preturi la forta de munca. Astfel de persoane au un whishful thinking dar care nu are nimic la baza.

    Nu se va inchide nicio fabrica din Germania, insa VW vrea sa santajeze autoritatile Germane de a primi anumite facilitati. Asta este intotdeauna metoda marilor corporatii de a face amenintari doar pt a primi ceva in plus. Cred ca se merge pe strategia "too big to fail"
    8 1
  • Ha ha ha, nu pot schimba linia de producție pentru un alt client. Dar când germanul schimba modelul de mașină, merge, nu?

    Expertu' lu' pește :))
    0 10
  • Și acuma cine-i oprește? Chinezii nu mai știu ce să facă cu ce au deja construit, au supracapacitatea și în plus au produse pentru care piața nu are cerere la nivelul ofertei.
    Trebuie să fi dus cu pluta să-ți construiești sau să-ți cumperi fabrică auto în Germania, sunt multe alte opțiuni mult mai ieftine și unde este infrastructură si forță de muncă ieftină.
    10 0
  • Nu se schimbă de azi pe mâine, se adaptează în timp la piață. Sau se închid și ele, ghinion. Economie de piață: te adaptezi sau lași locul altuia.
    1 11
  • Trilulilu
    Cu sancțiunile împotriva furnizorului de energie și materiale cele mai ieftine, nu ai cum să ai o producție locală competitivă.
    Apoi să nu uităm de agenda 2030 a WEF, care înseamnă mai puțini oameni, venituri mai mici, toți dependenți de stat, care va fi condus de câteva companii gen blackrock, Vanguard etc.
    Politicienii și-au vândut țările unei mâne de oameni, distrugând propria economie care înseamnă producție, distrugând demografia locală prin "importuri" masive de străini.
    Cine nu vede treabă asta stă cu căciula pe ochi
    7 1
  • https://finance.yahoo.com/news/germany-crisis-intel-volkswagen-mull-105751082.html
    Pai VAG a facut ce a facut si plateste amenzi. Deci trebuie sa acopere cumva costurile cu amenzile.
    Daca inchid fabricile din Germania e foarte bine. Romanii vor cumpara in continuare VAG made in China.
    1 12
  • Pai dieselgate trebuie sa aiba si niste efecte.
    Felicitari germanilor pentru alegerile facute.
    Felicitam si romanii care i-au ajutat si ii ajuta in continuare.
    Prost e nu e cel care cere, ci acela care da.
    2 13
  • Nu inteleg de ce aceiasi oameni care vorbesc acum de inchideri de fabrici (in cazul de fata) pierderi, vanzari in scadere, modele adevarate gauri negre, prognoze sumbre etc. sunt aceiasi oameni care au anuntat acum cativa ani planurile marete care au dus la situatiile nasoale din zilele astea.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru