Reprezentanţii Concernului Volkswagen au prezentat noul motor W12 al grupului german. Unitatea va fi folosită în gama Bentley şi dezvoltă 608 CP şi 900 Nm.
Esential
45
la sută este creşterea de putere manifestată de noua unitate W12 de 6.0 litri a concernului german în comparaţie cu primul motor de acest tip lansat de Volkswagen Group.
Volkswagen Group a prezentat noul său motor W12 în cadrul unui eveniment derulat la Viena.
Unitatea este descrisă de reprezentanţii concernului drept cel mai eficient motor cu 12 cilindri din lume oferit vreodată pe un automobil de lux. Propulsorul îmbină tehnologia FSI de la
Audi cu sistemul de injecţie TMPI de la
Bentley şi se bucură de sistem
Start-Stop şi de sistemul ACT de
dezactivare a cilindrilor implementat de concernul german. Pentru a asigura nivelul de rafinament aşteptat de la un motor care intră in echiparea unui model de lux, unitatea are suporţi adaptivi cu actuatori electromagnetici pentru a contracara vibraţiile. Odată cu prezentarea noului motor, cei de la Volkswagen Group au specificat faptul că unitatea este echipată cu un circuit de ulei pretabil folosirii în regim off-road, ceea ce ar sugera implementarea noului
W12 în gama Bentley Bentayga.
OFICIAL: SUV-ul Bentley va costa peste 160.000 de euro
Noul W12 6.0 TSI al concernului Volkswagen anunţă o putere maximă de 608 CP şi un cuplu maxim de 900 Nm. În compania unui model nespecificat, propulsorul asigură o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puţin de patru secunde şi o viteză maximă de peste 300 km/h.
Motorul atinge puterea maximă la 6.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este asigurat între 1.500 şi 4.500 rpm.Lansarea unei noi motorizări W12 în portofoliul concernului german arată hotărârea nemţilor de a păstra tradiţia prin dezvoltarea unei noi generaţii de propulsoare în configuraţia W12 în detrimentul unor soluţii downsizing preferate de unii rivali din industrie.
Bentley a stabilit un nou record în 2014: peste 11.000 de limuzine vândute
Blocul motor al motorului W12 este tratat cu laser, o tehnică inovatoare pentru producţia de serie.
Comparat cu primul motor W12 al concernului, lansat în urmă cu 13 ani, puterea maximă a crescut cu 45%, în timp ce cuplul maxim a crescut cu 64%.
În tot acest timp, emisiile de CO2 ale unităţii W12 de 6.0 litri a concernului german au fost reduse cu 28%, la o valoare de 248 de grame pe kilometru în regim mixt, fără a preciza în echiparea cărui model se întâmplă acest lucru. Printre îmbunătăţirile aplicate motorului se numără şi un nou sistem de răcire, care permite atingerea rapidă a temperaturii optime de funcţionare, sistemul de injecţie directă care aduce o ardere mai precisă şi mai eficientă fără a reduce nivelul de putere oferit şi numeroase optimizări pentru reducerea frecărilor interne.
Via Volkswagen Group
Americanii prefera aspiratele,dar cand pun turbina pe un monstru Hemi rezultatul este si mai monstruos.
@Stefi si ceilalti :) Ceea ce nu stie multa lume este ca si taiota are un motor de ... 5,7L. Pe tundra si sequoia. Cat de performant este comparat cu unitatea de la VW, va las pe voi sa aflati si sa va distrati. Atata doar ca ridicolul nu va fi niciodata sesizat de fanii de japo ... pentru ca lipseste cu desavarsire acel ceva numit ... In fine, discutia asta nu mai are rost.
Comparatia cu gtr de la nisan e si mai ridicola. Asa putem spune si de Bugatii ca are un 6.75L plus vreo 4 turbine si ajunge la 1500CP. Etc etc.
Ceea ce vor clientii la clasa asta este cu totul altceva decat ce ofera taiota cu 5,7L.
Si inca ceva. Zicala aia veche si tocita cu "there's no replacement for displacement", e cat se poate de adevarata si de actuala. Un motoras turbo sau cu supercharger, nu va fi niciodata la nivelul unui monstru de genul asta. De ce? Daca un motor mic desi e mai vioi si mai fasnet pana in 60-80 km/h, dupa aia isi pierde foarte repede suflarea. Eu am un 2,3L cu kompressor (supercharger), dar la peste 140-160 km/h deja nu mai urca la fel de repede ca un BMW 750 sa zicem, care la 160km/h inca trage relaxat ca locomotiva si pur si simplu nu da semne de oboseala. Acolo se vede cine ce si cat poate.
Credeti ca degeaba a pus Chrysler 8,4L pe Viper? Poti sa iei o taiota supra si s-o tunezi la 1500CP dar aia o sa te tina maxim 10,000km tras de ea cum se cuvine, pe cand la un motor mare ii schimbi uleiul si distractia continua pana la adanci batraneti.
:))
Japo au motoare mari de foarte multa vreme dar cum nu prea le cumpara lumea, normal ca nu s-a auzit de ei. Sa nu mai pomenesc de esecul nisan/infiniti ca iar li se infierbanta capetele de Luni.
Însă...
@Nelu.Pantofaru
Dețin un Passat din 2009, 2,0 TDI, are 261,000+ KM și nu am schimbat absolut nici o componentă menționată de dumneavoastră.
Ca fapt divers... am schimbat doar un senzor de temperatură, care se află imediat după DPF și EGR-ul, în rest doar consumabilele care le fac la timp cu strictețe(lucru care l-am făcut la orice mașină am avut-o, indiferent de ce grup a aparținut); aici făcând parte: distribuție, role, curele, filtre, plăcuțe, discuri, uleiuri, antigel, ... tot ce înseamnă consumabil.
Am și un Renault Trafic, 2,0 cdi, are 589,000+ Km și la fel!!!
Fără nici o problemă!!! Doar că aici am schimbat și kitul de ambreiaj și întradevăr am început ca între schimburile de ulei să fac complectări cu 1-1,5 litri de ulei...
Dar...
Am ajuns să cred că toate mașinile sunt bune!!!
Contează foarte mult cum îți respecți mașina și o întreții!!!
Revenind la acest motor...
Am avut ocazia să fiu pasagerul unui Audi A8 cu un astfel de motor... Și vreau să vă spun că la 130 km/h, pe autostradă, când șoferul a făcut un kickdown, m-a lipit înapoi în scaun, mașina fiind plină cu 5 pasageri și bagaje la refuz.
Dacă o să aveți ocazia să vă aflați într-o astfel de mașină...cu un astfel de motor... nu o să doriți să mai încercați altceva...
Senzația nu se compară!!! Sunetul... o adevărată simfonie!!!
nu asa?
PS. auzi, naivi...tz, tz, tz :))
Din pacate pentru tine (caci detii sigur actiuni la toate brandurile Japoneze) nu, lumea nu cumpara japoneze.
Piata auto de lux este dominata si in 2015 de 3 constructori Germani, inclusiv in SUA, China, India sau Japonia. Daca ne uitam in Europa, vanzarile marcilor Japoneze sunt foarte slabe, asta pentru ca Europenii au alte pretentii, pretentii la care Japonezii nu se ridica.
Sigur ca exista 3-4 fani Fast and Furious, pentru ca masini si pentru ca Paul Walker, care o sa sara de fund in sus si o sa ma scuipe.
Hidratati-va bine inainte baieti, ca cifrele spun totul.
Lexus a vandut 53.000 de unitati in Europa lui 2014, cu tot cu Toyota ajung pe la 850.000 de unitati. Doar BMW + Mini au vandut 913.000 de unitati in aceeasi perioada. Daca mai aduce PSA sau VW Group in discutie... ne dam seama ca Totyota nu prea vinde, si daca Toyota nu vinde, atunci nici restu nu vand.
Cum sa spui bai nene ca Toyota nu vinde, cand modelul Mirai singurul din lume alimentat pe hidrogen, s-a vandut in cateva mii de exemplare pana acum, desi japonezii sperau sa vanda mai putin intr-un an.
Tu te auzi ce spui ? Nu vezi ca spui numai baloane ? TCM este singurul constructor din lume care foloseste cele mai extensive procese de testare din intreaga industrie auto, cu tehnologii din domeniul NASA . Uita-te la simulatoarele TCM pe youtube si ai sa iti dai seama . Primul model cu propulsie hibrid din lume a fost Prius. Prima masina cu airbag pt genunchi pus pe coloana volanului a fost Avensis. Primul offroader care a castigat campionatul Trial Cross a fost Land Cruiser. Unde e BMW in offroad ? sau VAG ? Nici macar Mercedes G nu bate Land Cruiser 200 sau 150 Prado in offroad.
@zarnesteanu, Passat nu va avea niciodata disponibil acest motor, nu mai bate campii ca devii iar un rahatel puisor. Hai besi de-acilea ca vb baloane.
1. Era vorba de taiota cu motoare mari. Atat. In rest bati campii.
2. Din poza inteleg ca esti popo... sau transgender, ca se poarta.
3. Vezi ca Romania a mai avut un cizmar in fruntea satului, culmea, tot nelu si n-a sfarsit bine. Inteleptii invata din greselile altora, prostii nici dintr-ale lor.
4. Ia pantoful ala si trageti niste spitzuri zdravene in c.r. Desi la cata nesimtire afisezi pe-aici, ma indoiesc c-o sa simti ceva. Ba chiar avand in vedere punctul 2, s-ar putea sa-ti placa.
Continua cu suturile-n c.. . Mai tare si mai pe centru. Daca obosesti, roaga pe cineva sa te ajute.