Noile norme de poluare Euro 7, care vor intra în vigoare începând din iulie 2025, creează controverse și probleme chiar și în rândul marilor producători de automobile. Mai mulți constructori au avertizat că noile norme de poluare sunt prea drastice și ar putea duce la mașini care vor fi prea scumpe sau chiar la dispariția unor modele foarte populare, în special în segmentele mici.
Alături de această problemă, constructorii sunt nevoiți să renunțe la mai multe elemente importante doar pentru a se asigura că mașinile lor se vor încadra în noile norme.
Acum, din cauza normelor Euro 7, au apărut informații că Volkswagen Golf va renunța definitiv la cutia de viteze manuală începând din 2024. Acestea au fost confirmate de către Kai Gruenitz, șeful departamentului de dezvoltare al mărcii de la Wolfsburg, pentru publicația britanică Autocar.
"Odată cu noua iterație a lui Golf, nu va mai exista o versiune cu cutie manuală", a declarat acesta. Totuși, Volkswagen lasă de înțeles că poate să revină asupra deciziei dacă vor exista modificări favorabile cu privire la implementarea noilor norme de poluare.
Până atunci, însă, toate versiunile modelului compact, inclusiv cea de performanță Golf GTI, vor renunța la cutia manuală anul viitor.
Tot atunci, vom vedea, bineînțeles, și noul Golf facelift.via Autocar
Eu am condus Skoda manuala 300.000 km si pe la 200.000 am schimbat tot kitul de ambreiaj si pe la 150.000 am reparat turbina.
Nu mai zic cand m-a prins ceva greva a transportatorilor din pe auto din cauza RCA pe autotrada langa Sibiu si dupa ce am stat vreo 2 ore pana a pornit traficul si am pornit toti deodata, am mers cateva ore bune cu vitezele 1 si 2, sa vezi alea dureri la genunchi.
Dupa experienta asta, am luat VW automata cu care am mers 270.000 km, nici o problema la cutie sau la turbina.
Ambele masini noi. Cred ca astea cu fiabilitatea cutiei manuale vs. automate sunt legende deja. Mi-e dor uneori de manuala, dar doar prin oras sau pe drumuri virajate si nu mai mult de o ora :)
asta cu manuala e mai fiabila e text de pacalit gusterii. iti arat eu femei care nu stiu sa utilizeze ambreiajul, sa vezi ce pilitura ai tu prin cutie si motor pe acolo dupa ce rateaza schimbatul vitezelor. la automata, oricat de praf esti nu se intampla asta de la tine.
da, e mai fiabila cand soferul chiar stie sa foloseasca ambreiajul. dar astia sunt pe cale de disparitie deja :D
Dacă strici manuala în oraș, clar protejezi robotizata. :))))) E plin netul de gușteri. :))))))
si uite cum ajuta normele sa avansam..
Ca idee au PIB per capita dublu faţă de UE.
99% din europeni care conduc automată nu mai vor înapoi la manuală
99% din cei care zic că vor manuală este pentru că nu au condus niciodată o automată
90% din toate cutiile automate se pot folosi ca manuale, ori de la stick ori cu padele
Schimbarea treptelor de viteză la accelerare continuă bate orice pilot, atât că succesiunile imprevizibile, 1-2-1-2-3-2 amețesc de tot așa-zisa automată. :))))))
În ciuda sondajelor din SUA, VW a comercializat în europa DSG, cutie bazată pe două transmisii manuale... robotizate.
Nu contează, vin electricele şi amin. Baftă porcăriile manuale.
De-aș fi o blondă proastă, doar aș călca pedala de accelerație, dar nu-s ca tine. :)))))
Retardul Mike n-a înțeles că VW a preferat să-și păcălească clienții cu DSG tocmai pentru că transmisia automată nu e pentru orice client.
Nici electrica nu va fi vreodată pentru săraci. :)))))))
Dacă schimbi repede sunt șanse bune să mergi subturat, dar tu, un trotinetist sărac, cu zero experiență în domeniul auto, faci propoziții pe net. :))))
Dah... marele electrician lucrează la site. :))))))))