Volkswagen a ţinut să demonstreze eficienţa actualului Golf TDI BlueMotion cu o provocare inedită: parcurgerea distanţei dintre Nantes (Franţa) şi Copenhaga (Danemarca) cu un singur plin. Testul a fost botezat „Think Blue. Eco Ride” şi a fost supervizat de organismul independent Dekra.
Călătoria cu sigiliul pe capacul rezervorului a reuşit să însumeze la final 1602 kilometri. O distanţă impresionantă, acoperită cu un consum mediu de numai 2.92 litri/100 de kilometri. Performanţa a fost înregistrată după un drum de 20 de ore şi 45 de minute, care a avut de înfruntat provocări normale de trafic.
Rezervorul de 50 de litri al maşinii de test a fost sigilat de inspectorii Dekra în Nantes, şi apoi reumplut cu 46.92 litri de motorină la Copenhaga, destinaţia finală. De ce au fost alese aceste două oraşe? Pentru că anul acesta Nantes a fost Capitala Verde a Europei, iar în 2014 titulatura va merge la Copenhaga.Consumul înregistrat de Golf-ul de test a fost chiar mai mic decât cifra anunţată de Volkswagen pentru mediul extraurban: 3.2 litri/100 de kilometri. Asta înseamnă că motorul diesel de 110 cai putere şi 250 de Nm, disponibil de la 1500 de rotaţii, dispune de un potenţial de eficienţă mult mai mare.
Alături de motorul eficient, versiunea BlueMotion dispune, printre altele, şi de sistem start-stop cu funcţie de recuperare a energiei la frânare, de elemente aerodinamice ajutătoare, de pneuri cu rezistenţă redusă la rulare, de o cutie cu şase rapoarte recalibrată şi de o gardă la sol coborâtă.
Cu cei 2.92 litri/100 de kilometri înregistraţi de-a lungul testului, Golf BlueMotion devine cel mai economic Golf din istoria brandului german.
App de astfel de teste.
Ar fi interesante si urmatoarele date : viteza maxima, nr. de opriri, ce sarcina a avut masina, conditiile admosferice.
si cu un motor japonez (SKYACTIV-D) scoti consumul asta.
CU ATAT MAI MULT CAND MERGI PE AUTOSTRADA INTR-A SASEA CU 80 LA ORA.
VW GOLF e o masina trista cu un motor zgomotos si atat.
baga stiri de-astea cu consum mic in disperare...
Ai perfecta dreptate in legatura cu motoarele...dar:
-vezi cat costa o piesa de schimb VW comparativ cu cele de la Renault de exemplu sau de Toyota, Ford, etc.
-vezi pretul de revanzare al unei masini frantuzesti sau al uneia japoneze in comparatie cu al uneia nemtesti;
-vezi motoarele CR de la Golf, care sunt mai putin zgomotoase decat cele PD;
-vezi comportamentul dinamic, ergonomia, calitatea masinii in comparatie cu cele din segmentul sau.
In felul asta o sa te convingi ca Golful nu e asa de "trist" pe cat pare, sa arunci cu vorbe e usor...
Dar ce stiu eu? Sigur, TOTI proprietarii de VW din Romania au 10 cu felicitari la rezolvarea unei ecuatii cu variabila necunoscuta la exponetul puterii, avantajele unui VW fiind de o evidenta absoluta.
Sa revin la recordul de mai sus. Comparativ intre BMW-ul de acum cateva zile si minunea asta: 2L vs 1,8L (cu 10% mai mic), 184CP vs 110CP (cu 60% mai slab), 1800kg vs 1200kg (cu 70% mai usor), 380Nm vs 250Nm (cu 65% mai slab), 4,2l vs 2,9l (cu 30% mai economic). Nu e chiar o ecuatie cu o necunoscuta ridicata la putere, deci ORICINE poate spune ca recordul TDI-ului e....performanta pura. Dar poate ca unii stiu de teoremele lui Cauchy dar uita cat fac 1 +1.
Cred ca am uitat sa pun niste ghilimele pe acolo
- pretul pe piese e relativ asemanator, nici macar nu e tot timpul mai ieftin la vw!!!! o bucsa, capat de bara, disc de frana, filtru de ulei? ce e asa scump?
- pret de revanzare ... tu ai vazut cat costa un golf? tu ai idee cat pierzi in 4 ani? e 20-25k si nu il vanzi nici cu 10k dupa 4 ani ... si un fors il vanzi cu 8k, dar ai dat pe el 18k ... pierzi mai mult la vw amice, calculeaza si tu.
- nu pot sa comentez despre motoarele de la vw, mai ales daca amintesti de PD, mai bine discutam de cele cu aburi, daca vrei sa ai cu ce sa le compari astfel incat sa fie asa de bune.
- tinuta de drum, comportament , ergonomie, confort... urca-te in focus, ceed, si asta ca sa nu zic de mazda 3 si civic ... urca-te intr-un copac daca vrei dar iesi odata din golful ala 1.9 tdi sa vezi cata alte masini exista pe lume ....
1. n`am spus nici un moment ca Golful e mai bun decat alte masini, asta ati dedus voi...fiecare arunca banii unde doreste, e doar problema sa.
2. m`am urcat si am condus destule masini, ( e drept, mai putine coreene) incat sa-mi fac o idee despre fiecare.
3. iti spun in cunostinta de cauza ca sunt piese la Renault si Ford mai scumpe decat cele similare de la Mercedes chiar.
4. valoarea de revanzare e clar mai buna la Vw decat la Ford, oriunde in lume, deci tu esti cel care spui prostii.
5. daca prefer Golful e doar optiunea meabazata pe propriile preferinte si perceptii, nu vad de ce ar deranja asta pe cineva...
6. @vianu compari mere cu pere-clase diferite, Golful a avut consum de 2,9, iar 520 ul 4,0, mi se pare justa diferenta de consum, nu vad ce mai putem comenta pe subiectul asta....
Si apropo, cu vara lui Kia Ceed am mers azi, adica Hyundai i30, care am inteles ca avea un diesel de aprox. 120 CP. Motorul mi-a placut cum tragea, dar ergonomia, pozitia la volan, insonorizarea sau finisajele erau clar sub Golf 7. Dar evident ca si pretul masinii era sub Golf 7.
Si desi probabil nu-ti vine sa crezi, Golf este un exemplu si pentru concurenta lui directa. Nu ma crezi, te rog sa diseci Golf-ul 7 si vei vedea ca sunt chestii pe care concurenta nu le ofera.
Da si e corecta fraza fiecare da banu pe ce vrea nu trebuie sa ma oblige x ce sa imi cumpar.
Ia focusul pe care il detin eu din 2008 este inferior Golfului recunosc oricand, dar superior multora cu pretentii , asta spun si cei de pe afara si vanzarile.
repede toti tristii cu masini sh ca vw are vanzare de revanzare mai buna.
normal, ca niciunul din ei nu-si poate lua unul nou.
daca si-ar lua ar vedea ca dau pe el 25k si il vand cu 8k.
SUPER VALOARE DE REVANZARE :))
normal ma tristilor ca daca va luati unul cu 8k (asta in cazul ati strans 8k.. ca poate il luati cu 5k) si il tineti cativa ani nu pierdeti mult la revanzarea cu 1.5k
dar in fine, restul sunt toti babanieri
voi sunteti mai buni, vw e cel mai tare.
cum zicea si unul mai sus, ca sunt motoare CR si PD
PAI MA BAIETI, NU IMAI IAU MASINA CA SA DEVIN APOI EXPERT TEHNIC IN MINUNEA DE MOTOARE VW.
masina o iau ca sa ma bucur de ea, nu sa umblu cu articole si printuri de pe net cu detalii tehnice.
Imi pare rau, dar in cazul asta nu cred ca esti pasionat de masini si nu inteleg de ce te agiti pe acest site. Multi dintre noi cand critica sau lauda o masina se uita si la partea tehnica (adica mai citim articole pe net si incercam sa le mai si conducem ca sa ne facem o idee concreta).Pentru noi o masina buna nu inseamna neaparat ca e cea mai frumoasa.
Si in plus, daca ai avea habar de acest domeniu ai sti ca designul lui Golf nu este intamplator. Cand ai sa intelegi macar acest lucru vei fi mai mult decat un simpla persoana careia ii plac masinile, dintr-o mare de "fani", "fanatici" si romani destepti la toate.
Cat despre restul performantelor Golfului? Cred ca esti in eroare cu multe argumente. Sunt ale tale si le respect. Probabil ca nivelul vanzarilor este un atu in achizitie. Pentru mine nu.
PS1. ai un Scirocco? Singurele dupa care intorc capul: CC (versiunea anterioara) si Scirocco. Dar CC-ul l-au stricat iar Scirocco nu prea a prins. Cu toate ca au pastrat aerul generatiilor anterioare ceva n-a placut. Pacat.
PS2. http://news.autoplus.fr/news/1475403/Carburant-Record-Economie-Ford-Focus. Mai pot si altii.
In plus,asa cum scrie si in articol, aceste performante reusite de un Golf BlueMotion sunt date nu de tehnologia de sbg capota,ci din artificiile care pot face sa se micsoreze consumul. Se micsoreaza putin consumul de la niste anvelorpe gandite in acest sens,putin de la o aerodinamica modificata, putin de la o cutie de viteze etajata altfel... uite 3 argumente care pot face sa fie consumulmai scazut. Pe de alta parte VW nu este singurulconstructor care are astfel de serii de modele (acum imi vine in minte Mercedes, dar cu siguranta mai sunt si altii).
Pe de alta parte atunci cand vine vorba de consum scazut VW mizeaza pe asa ceva si intr-un viitor nu foarte indepartat, pe hibrizi.
PS: VW nu face si nici nu vrea sa faca masini dupa care sa intorci neaparat capul.Este o marca a carei caracteristica este conservatorismul. Dar... astea sunt detalii. Nu prea conteaza, ca la masini ne pricepem toti.
Da. La masini ne pricepem toti
Adevarul e ca astia de la VW sunt niste incuiati (cu tot cu casa lor de design).
Ca fapt divers, VW are o politica foarte diferita fata de ceilalti constructori. In plus sunt situatii in care ei nu asteapta o noua generatie pentru a face modificari si mecanice, le fac la generatia aflata in productie (de exemplu TSI sau DSG au aparut pe Golf 5 care era deja in productie de cativa ani).Iar cand apare un nou model din cauza asta de multe ori se considera (si uneori pe buna dreptate) ca este un facelift al generatiei precedente. Ca motoarele, cutiile de viteze, configuratia suspensiei etc. sunt aproape la fel. Nu ma astept sa inteleaga asta un simplu client care intra in showroomul VW, ma astept sa le inteleaga unii ca voi.
Mai e o chestie: VW numeste facelifturile lui Golf, prcatic lansarea unei noi generatii. Asta e un artificiu de marketing (cate facelift-uri ati vazut voi la Golf si de cate ati vazut la concurenta? din nou intreb, de ce? din nou va rog, interesati-va) . Lansarea unui model de cele mai multe ori este asteptata cu mai mult interes decat un facelift => uneori asta inseamna si vanzari mai mari (ca sa ma fac mai bine inteles,amintiti-va ce rumoare a facut a doua generatie a lui Logan, toata lumea era curioasa).
Este o reteta care face ca generatia imediat anterioara a lui Golf sa fie cam la fel de capabila cu concurenta ultimului tip de Golf aflat in productie. E un artificiu pe care VW il practica inca de la Golf 3.
Repet, cititi, interesati-va, analizati, comparati, faceti cat mai multe drive teste si ganditi obiectiv si impartial. S-ar putea sa va dea cu totul altceva.
Ai inteles tu ce am vrut sa zic
vorbind despre articol, intr-adevar acel consum este ok, doar ca nu prea are nimic in comun cu realitatea, relevanta lui fiind 0. ar fi fost ok daca acest test s-ar fi facut cu o alta masina similara in paralel.
http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?action=remove&trim=100848&pn=
Daca ne referim la masinile sh, lucrurile stau putin diferit si aici intr-un fel iti dau dreptate. Golf poate fi mai mai scump, insa compenseaza cu altceva (cum am spus mai sus, un compromis poate cel mai reusit din clasa compacta). In plus, mai ales in cazul masinilor sh imaginea de marca conteaza mult, iar chestia asta face ca pretul unui Focus sa fie ceva mai mic. Daca se merita sau nu, depinde de fiecare. Asa cum un Focus poate fi o varianta mai buna ca sh fata de un Fous, asa poate fi si invers. Aici depinde de nr de km, cum a fost intretinuta masina etc., adica e vorba de loteria unei masini sh. :)
Sa stiti ca masina mea e mai tare decat Golfu din articol pentru simplul motiv ca e a mea si ca mi-am cumparat-o pt ca imi place si ma simt bine in ea si nu fac teste de nu stiu ce fel cu ea ca nu de asta am cumparat-o, ci ca sa o folosesc in mod normal.
Nu ma intereseaza pretul de revanzare pt ca nu schimb masina in fiecare an. Am luat-o sa o tin niste ani si imi asum riscul pierderii unor bani (orice masina se devalorizeaza dar o poti vinde bine daca e intretinuta).
Ca sa inteleaga astia cu minte de copii.
Lumea normala isi cumpara masina sa o tina macar 5 ani. Aia diliti la cap si care se plictisesc si de propria fata dupa trei zile de uitat in oglinda dimineata isi schimba masina la un an doi sau ori de cate ori au mai strans bani din salariu si au facut o suma care le permite sa treaca de la un sh la alt sh mai nou :DDDD Ei pentru asta traiesc pe planeta. Muncesc (daca o fac) ca sa schimbe masina des.
Concluzie.
Testele astea sunt pentru imbecili ca nu se informeaza si pentru fanii marcii sa le creasca gusa. Cine are toate tiglele pe casa isi cumpara masina care indeplineste criteriile de alegere si se incadreaza in bugetul disponibil. Punct.
Si inca ceva, este demonstratia vie a faptului ca vocabularul de baza este suficient restul fiind "cultura".