Volkswagen Golf TDI BlueMotion a parcurs 1600 de kilometri cu un singur plin

de Bogdan Mirică
Joi, 14.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf TDI BlueMotion a devenit, oficial, cel mai economic Golf din istorie. Maşina de test a parcurs 1600 de kilometri cu un singur plin, reuşind un consum de numai 2.9 litri/100 de kilometri.

Volkswagen a ţinut să demonstreze eficienţa actualului Golf TDI BlueMotion cu o provocare inedită: parcurgerea distanţei dintre Nantes (Franţa) şi Copenhaga (Danemarca) cu un singur plin. Testul a fost botezat „Think Blue. Eco Ride” şi a fost supervizat de organismul independent Dekra.

Călătoria cu sigiliul pe capacul rezervorului a reuşit să însumeze la final 1602 kilometri. O distanţă impresionantă, acoperită cu un consum mediu de numai 2.92 litri/100 de kilometri. Performanţa a fost înregistrată după un drum de 20 de ore şi 45 de minute, care a avut de înfruntat provocări normale de trafic.

Esential 2.92 litri/100 de kilometri este consumul înregistrat de Golf TDI BlueMotion.
1602 kilometri a parcurs cu un plin Volkswagen Golf TDI BlueMotion.
110 cai putere oferă dieselul instalat pe versiunea BlueMotion a lui Golf.
Rezervorul de 50 de litri al maşinii de test a fost sigilat de inspectorii Dekra în Nantes, şi apoi reumplut cu 46.92 litri de motorină la Copenhaga, destinaţia finală.
De ce au fost alese aceste două oraşe? Pentru că anul acesta Nantes a fost Capitala Verde a Europei, iar în 2014 titulatura va merge la Copenhaga.

Consumul înregistrat de Golf-ul de test a fost chiar mai mic decât cifra anunţată de Volkswagen pentru mediul extraurban: 3.2 litri/100 de kilometri. Asta înseamnă că motorul diesel de 110 cai putere şi 250 de Nm, disponibil de la 1500 de rotaţii, dispune de un potenţial de eficienţă mult mai mare.

Alături de motorul eficient, versiunea BlueMotion dispune, printre altele, şi de sistem start-stop cu funcţie de recuperare a energiei la frânare, de elemente aerodinamice ajutătoare, de pneuri cu rezistenţă redusă la rulare, de o cutie cu şase rapoarte recalibrată şi de o gardă la sol coborâtă.

Cu cei 2.92 litri/100 de kilometri înregistraţi de-a lungul testului, Golf BlueMotion devine cel mai economic Golf din istoria brandului german.

Comentarii (30)

  • ce cilinree are acest motor? ca 1.6 tdi are 105 cai si vine cu cutie in 5 trepte din cate stiu ...
    5 6
  • Deci o viteza medie de aprox 77 Km/h. Din cate vad e aproape integral pe autostrada unde conditiile de drum sunt oarecum previzibile.
    App de astfel de teste.
    Ar fi interesante si urmatoarele date : viteza maxima, nr. de opriri, ce sarcina a avut masina, conditiile admosferice.
    21 1
  • so what?
    si cu un motor frantuzesc (HDI) scoti consumul asta.
    si cu un motor japonez (SKYACTIV-D) scoti consumul asta.
    CU ATAT MAI MULT CAND MERGI PE AUTOSTRADA INTR-A SASEA CU 80 LA ORA.

    VW GOLF e o masina trista cu un motor zgomotos si atat.
    baga stiri de-astea cu consum mic in disperare...
    23 26
  • @ so what?
    Ai perfecta dreptate in legatura cu motoarele...dar:

    -vezi cat costa o piesa de schimb VW comparativ cu cele de la Renault de exemplu sau de Toyota, Ford, etc.
    -vezi pretul de revanzare al unei masini frantuzesti sau al uneia japoneze in comparatie cu al uneia nemtesti;
    -vezi motoarele CR de la Golf, care sunt mai putin zgomotoase decat cele PD;
    -vezi comportamentul dinamic, ergonomia, calitatea masinii in comparatie cu cele din segmentul sau.

    In felul asta o sa te convingi ca Golful nu e asa de "trist" pe cat pare, sa arunci cu vorbe e usor...
    28 14
  • @alexx84 nici tu nu ai ce face trebuie sa ii explici unuia niste lucruri logice. E ca si cum ai explica unui ... cum sa faca o ecuatie exponentiala, poate ca va intelege dar in 1000 ani.
    17 16
  • din ce spune @alexx84 VW e masina perfecta. Piese ieftine, pret de revanzare mai ceva decat cel de la achizitie, motoarele...ahh!, motoarele!...comportamentul dinamic (trecem cu vederea ca au renuntat la suspensia spate independenta pentru motorizari sub 120CP). As indrazni sa adaug pretul optionalelor foarte "mic"?

    Dar ce stiu eu? Sigur, TOTI proprietarii de VW din Romania au 10 cu felicitari la rezolvarea unei ecuatii cu variabila necunoscuta la exponetul puterii, avantajele unui VW fiind de o evidenta absoluta.

    Sa revin la recordul de mai sus. Comparativ intre BMW-ul de acum cateva zile si minunea asta: 2L vs 1,8L (cu 10% mai mic), 184CP vs 110CP (cu 60% mai slab), 1800kg vs 1200kg (cu 70% mai usor), 380Nm vs 250Nm (cu 65% mai slab), 4,2l vs 2,9l (cu 30% mai economic). Nu e chiar o ecuatie cu o necunoscuta ridicata la putere, deci ORICINE poate spune ca recordul TDI-ului e....performanta pura. Dar poate ca unii stiu de teoremele lui Cauchy dar uita cat fac 1 +1.

    Cred ca am uitat sa pun niste ghilimele pe acolo
    16 15
  • @alexx84: eu cred ca tu spui multe prostii pe-acolo.
    - pretul pe piese e relativ asemanator, nici macar nu e tot timpul mai ieftin la vw!!!! o bucsa, capat de bara, disc de frana, filtru de ulei? ce e asa scump?
    - pret de revanzare ... tu ai vazut cat costa un golf? tu ai idee cat pierzi in 4 ani? e 20-25k si nu il vanzi nici cu 10k dupa 4 ani ... si un fors il vanzi cu 8k, dar ai dat pe el 18k ... pierzi mai mult la vw amice, calculeaza si tu.
    - nu pot sa comentez despre motoarele de la vw, mai ales daca amintesti de PD, mai bine discutam de cele cu aburi, daca vrei sa ai cu ce sa le compari astfel incat sa fie asa de bune.
    - tinuta de drum, comportament , ergonomie, confort... urca-te in focus, ceed, si asta ca sa nu zic de mazda 3 si civic ... urca-te intr-un copac daca vrei dar iesi odata din golful ala 1.9 tdi sa vezi cata alte masini exista pe lume ....
    16 15
  • @eee
    1. n`am spus nici un moment ca Golful e mai bun decat alte masini, asta ati dedus voi...fiecare arunca banii unde doreste, e doar problema sa.
    2. m`am urcat si am condus destule masini, ( e drept, mai putine coreene) incat sa-mi fac o idee despre fiecare.
    3. iti spun in cunostinta de cauza ca sunt piese la Renault si Ford mai scumpe decat cele similare de la Mercedes chiar.
    4. valoarea de revanzare e clar mai buna la Vw decat la Ford, oriunde in lume, deci tu esti cel care spui prostii.
    5. daca prefer Golful e doar optiunea meabazata pe propriile preferinte si perceptii, nu vad de ce ar deranja asta pe cineva...
    6. @vianu compari mere cu pere-clase diferite, Golful a avut consum de 2,9, iar 520 ul 4,0, mi se pare justa diferenta de consum, nu vad ce mai putem comenta pe subiectul asta....
    15 8
  • @eee, daca ai fi condus masinile enumerate de tine acolo + Golf 7 si le-ai fi luat pe fiecare in parte la puricat (gen analizand cu atentie ergonomia, finisajele, imbinarile, calitatea materialelor, ergonomia si modul cum a fost gandit spatiul interior), ai fi vazut ca totusi Golf sta ceva mai bine. Poate ca Golf nu e cea mai frumoasa masina compacta, poate ca nu e nici cea mai ieftina. Dar daca esti obiectiv, ai recunoaste ca este cel mai bun compromis din clasa compacta de volum.
    Si apropo, cu vara lui Kia Ceed am mers azi, adica Hyundai i30, care am inteles ca avea un diesel de aprox. 120 CP. Motorul mi-a placut cum tragea, dar ergonomia, pozitia la volan, insonorizarea sau finisajele erau clar sub Golf 7. Dar evident ca si pretul masinii era sub Golf 7.
    Si desi probabil nu-ti vine sa crezi, Golf este un exemplu si pentru concurenta lui directa. Nu ma crezi, te rog sa diseci Golf-ul 7 si vei vedea ca sunt chestii pe care concurenta nu le ofera.
    20 5
  • Vasilica
    @alexx84 Esti nebun le explici la bananieri ??Mai au pana descopera roata, ei sunt la nivelul nu este cum zic eu iti aplic o bata in cap din fundu gradini!
    Da si e corecta fraza fiecare da banu pe ce vrea nu trebuie sa ma oblige x ce sa imi cumpar.
    Ia focusul pe care il detin eu din 2008 este inferior Golfului recunosc oricand, dar superior multora cu pretentii , asta spun si cei de pe afara si vanzarile.
    11 6
  • repede repede
    repede toti tristii cu masini sh VW ii fac pe restul babanieri.
    repede toti tristii cu masini sh ca vw are vanzare de revanzare mai buna.

    normal, ca niciunul din ei nu-si poate lua unul nou.
    daca si-ar lua ar vedea ca dau pe el 25k si il vand cu 8k.
    SUPER VALOARE DE REVANZARE :))

    normal ma tristilor ca daca va luati unul cu 8k (asta in cazul ati strans 8k.. ca poate il luati cu 5k) si il tineti cativa ani nu pierdeti mult la revanzarea cu 1.5k

    dar in fine, restul sunt toti babanieri
    voi sunteti mai buni, vw e cel mai tare.

    cum zicea si unul mai sus, ca sunt motoare CR si PD
    PAI MA BAIETI, NU IMAI IAU MASINA CA SA DEVIN APOI EXPERT TEHNIC IN MINUNEA DE MOTOARE VW.
    masina o iau ca sa ma bucur de ea, nu sa umblu cu articole si printuri de pe net cu detalii tehnice.
    5 16
  • "masina o iau ca sa ma bucur de ea, nu sa umblu cu articole si printuri de pe net cu detalii tehnice."
    Imi pare rau, dar in cazul asta nu cred ca esti pasionat de masini si nu inteleg de ce te agiti pe acest site. Multi dintre noi cand critica sau lauda o masina se uita si la partea tehnica (adica mai citim articole pe net si incercam sa le mai si conducem ca sa ne facem o idee concreta).Pentru noi o masina buna nu inseamna neaparat ca e cea mai frumoasa.
    Si in plus, daca ai avea habar de acest domeniu ai sti ca designul lui Golf nu este intamplator. Cand ai sa intelegi macar acest lucru vei fi mai mult decat un simpla persoana careia ii plac masinile, dintr-o mare de "fani", "fanatici" si romani destepti la toate.
    22 2
  • cilindreea este de 1.6 si 110 cai, motorul asta exista deja pe piata dinainte sa apara noul golf, era disponobil pe noul passat
    1 1
  • Daca vreti sa discutam si in mod constructiv, cred ca redactorii AM ar putea face un articol cu o analiza a pietii auto, din punct de vedere al devalorizarii. Ar fi interesant, multi ar avea cate ceva de invatat !
    9 2
  • @alexx.....adevarat, am comparat clase diferite si mere cu pere. La consum, In valori absolute Golful sta mai bine, dar daca e sa iei in considerare indicii pe care i-am enumerat motorul asta nu e o referinta tehnologica. Nici macar in clasa sa. Numai pun la socoteala conditiile de realizare a performantelor: Golful condus de niste profesionisti pe drumuri de afara iar BMW-ul de ai nostri in conditiile de romanica. Ca una e tractiune integrala si cealalta tractiune fata iar "n-are importanta".
    Cat despre restul performantelor Golfului? Cred ca esti in eroare cu multe argumente. Sunt ale tale si le respect. Probabil ca nivelul vanzarilor este un atu in achizitie. Pentru mine nu.

    PS1. ai un Scirocco? Singurele dupa care intorc capul: CC (versiunea anterioara) si Scirocco. Dar CC-ul l-au stricat iar Scirocco nu prea a prins. Cu toate ca au pastrat aerul generatiilor anterioare ceva n-a placut. Pacat.

    PS2. http://news.autoplus.fr/news/1475403/Carburant-Record-Economie-Ford-Focus. Mai pot si altii.
    4 5
  • LauCalin
    De foarte multe ori devalorizarea mai puternica apare acolo unde imaginea de marca este mai slaba. Este un adevar general valabil. Interesati-va cat este un Megane DCI sau un Auris D4D de exemplu dupa 5-6 ani si cat este un Golf echivalent.
    In plus,asa cum scrie si in articol, aceste performante reusite de un Golf BlueMotion sunt date nu de tehnologia de sbg capota,ci din artificiile care pot face sa se micsoreze consumul. Se micsoreaza putin consumul de la niste anvelorpe gandite in acest sens,putin de la o aerodinamica modificata, putin de la o cutie de viteze etajata altfel... uite 3 argumente care pot face sa fie consumulmai scazut. Pe de alta parte VW nu este singurulconstructor care are astfel de serii de modele (acum imi vine in minte Mercedes, dar cu siguranta mai sunt si altii).
    Pe de alta parte atunci cand vine vorba de consum scazut VW mizeaza pe asa ceva si intr-un viitor nu foarte indepartat, pe hibrizi.
    PS: VW nu face si nici nu vrea sa faca masini dupa care sa intorci neaparat capul.Este o marca a carei caracteristica este conservatorismul. Dar... astea sunt detalii. Nu prea conteaza, ca la masini ne pricepem toti.
    9 1
  • "VW nu face si nici nu vrea sa faca masini dupa care sa intorci neaparat capul.Este o marca a carei caracteristica este conservatorismul."

    Da. La masini ne pricepem toti
    1 6
  • LauCalin
    Te-ai intrebat de ce Focus de exemplu arata atat de dinamic sau futurist? Sau de ce aspectul lui nu aminteste deloc de generatiile precedente? De ce aceiasi retetea o practica mai toti, in afara de VW?
    Adevarul e ca astia de la VW sunt niste incuiati (cu tot cu casa lor de design).
    Ca fapt divers, VW are o politica foarte diferita fata de ceilalti constructori. In plus sunt situatii in care ei nu asteapta o noua generatie pentru a face modificari si mecanice, le fac la generatia aflata in productie (de exemplu TSI sau DSG au aparut pe Golf 5 care era deja in productie de cativa ani).Iar cand apare un nou model din cauza asta de multe ori se considera (si uneori pe buna dreptate) ca este un facelift al generatiei precedente. Ca motoarele, cutiile de viteze, configuratia suspensiei etc. sunt aproape la fel. Nu ma astept sa inteleaga asta un simplu client care intra in showroomul VW, ma astept sa le inteleaga unii ca voi.
    Mai e o chestie: VW numeste facelifturile lui Golf, prcatic lansarea unei noi generatii. Asta e un artificiu de marketing (cate facelift-uri ati vazut voi la Golf si de cate ati vazut la concurenta? din nou intreb, de ce? din nou va rog, interesati-va) . Lansarea unui model de cele mai multe ori este asteptata cu mai mult interes decat un facelift => uneori asta inseamna si vanzari mai mari (ca sa ma fac mai bine inteles,amintiti-va ce rumoare a facut a doua generatie a lui Logan, toata lumea era curioasa).
    Este o reteta care face ca generatia imediat anterioara a lui Golf sa fie cam la fel de capabila cu concurenta ultimului tip de Golf aflat in productie. E un artificiu pe care VW il practica inca de la Golf 3.
    Repet, cititi, interesati-va, analizati, comparati, faceti cat mai multe drive teste si ganditi obiectiv si impartial. S-ar putea sa va dea cu totul altceva.
    9 2
  • S-ar putea ca metoda faceliftului denumit "noua" generatie sa se incheie cu G8. Asa umbla zvonurile.
    0 3
  • Adelin
    E disperare mare prin show-room-uri pe la Ford, Mazda et. co. ca nu au clienti. Chiar daca au oferte de lansare sau discount-uri mari lumea nu prea vine pt. ca stie cu cine are de-a face. Si atunci stau pe forum si denigreaza concurenta, cum le sade bine unor agenti de vanzari sadea.
    5 3
  • @Vianu
    Ai cam gresit calculele alea... 1800 kg vs 1200 kg. Golful e mai usor cu 33% , nu cu 70, s.am.d
    5 0
  • @@Vianu
    imi cer scuze...am uitat sa scad.

    Ai inteles tu ce am vrut sa zic
    4 3
  • Pilotul Claudiu David cred ca scotea mult sub 2.9 cu Golful 7... Desi conditiile nu sunt identice, la aceasta limita Golful este cu 37% mai economic. Deci Claudiu, asta e materialul de studiu perfect pentru economie...:))
    4 0
  • vw nu-s nici mai bune nici mai rele decat alte marci, au atuurile si minusurile lor, problema este ca sunt cele mai supraapreciate, ceea ce inseamna ca la ei platesti mai mult marca decat la alti, oare se merita?
    vorbind despre articol, intr-adevar acel consum este ok, doar ca nu prea are nimic in comun cu realitatea, relevanta lui fiind 0. ar fi fost ok daca acest test s-ar fi facut cu o alta masina similara in paralel.
    3 5
  • Ca masini noi este si nu prea cum spui tu:
    http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?action=remove&trim=100848&pn=

    Daca ne referim la masinile sh, lucrurile stau putin diferit si aici intr-un fel iti dau dreptate. Golf poate fi mai mai scump, insa compenseaza cu altceva (cum am spus mai sus, un compromis poate cel mai reusit din clasa compacta). In plus, mai ales in cazul masinilor sh imaginea de marca conteaza mult, iar chestia asta face ca pretul unui Focus sa fie ceva mai mic. Daca se merita sau nu, depinde de fiecare. Asa cum un Focus poate fi o varianta mai buna ca sh fata de un Fous, asa poate fi si invers. Aici depinde de nr de km, cum a fost intretinuta masina etc., adica e vorba de loteria unei masini sh. :)
    5 0
  • @alexx84 si inca unii de pe aici

    Sa stiti ca masina mea e mai tare decat Golfu din articol pentru simplul motiv ca e a mea si ca mi-am cumparat-o pt ca imi place si ma simt bine in ea si nu fac teste de nu stiu ce fel cu ea ca nu de asta am cumparat-o, ci ca sa o folosesc in mod normal.
    Nu ma intereseaza pretul de revanzare pt ca nu schimb masina in fiecare an. Am luat-o sa o tin niste ani si imi asum riscul pierderii unor bani (orice masina se devalorizeaza dar o poti vinde bine daca e intretinuta).

    Ca sa inteleaga astia cu minte de copii.
    Lumea normala isi cumpara masina sa o tina macar 5 ani. Aia diliti la cap si care se plictisesc si de propria fata dupa trei zile de uitat in oglinda dimineata isi schimba masina la un an doi sau ori de cate ori au mai strans bani din salariu si au facut o suma care le permite sa treaca de la un sh la alt sh mai nou :DDDD Ei pentru asta traiesc pe planeta. Muncesc (daca o fac) ca sa schimbe masina des.

    Concluzie.
    Testele astea sunt pentru imbecili ca nu se informeaza si pentru fanii marcii sa le creasca gusa. Cine are toate tiglele pe casa isi cumpara masina care indeplineste criteriile de alegere si se incadreaza in bugetul disponibil. Punct.
    0 8
  • inexorabil
    Parcă nici o altă maşină nu inflamează aşa spiritele precum Golf...Trebuie să înţelegem cu toţii, odată pentru totdeauna, că am păşit în plină epocă utilitarist-mercantilă, ceea ce face ca producătorii să considere însuşirile "artistice" drept nişte tinichele din trecut, care insultă grav logica globo-hegemonică a profitului...Însă ar fi chiar bine dacă numai imaginaţia creativă ar fi hulită. Mă tem că fiabilitatea va dispărea încet-încet din lexicul oficial al lumii auto, iar "inadaptaţii" retro-romantici care o vor invoca întruna vor fi socotiţi drept extremişti chitiţi împotriva "progresului"...Astfel, generaţiile de maşini se vor succeda tot mai repede, iar modelele se vor înmulţi tot mai alert (păi cam toate companiile le prevestesc cu surle şi trâmbiţe, nu?). Parşive nevoie mare, firmele vor dori să preîntâmpine orice tendinţă de nemulţumire sau scepticism a oricărui POTENŢIAL client (chiar şi dacă acesta admiră sau conduce de obicei mărci rivale!) anunţând deseori facelift-uri, chiar şi dacă n-ar fi cazul (a se vedea Camaro), şi burduşindu-şi produsele cu "gadgeturi", "high-tech", "siguranţă pasivă", "autonomie" şi alte trăznăi, doar-doar să-i "ia ochii" şi să-i ghideze iute mâna, pe negândite, spre portofel...După aceea, vei vorbi cu stâncile, sperând să te ajute vreun amic care are magazin de piese sau service, că dacă stai în nădejdea reprezentanţelor...
    4 1
  • @ovlov
    Daca iti recitesti comentariul cu atentie pun pariu ca nici tu nu stii ce-ai vrut sa spui acolo, un ditamai comentariul in care nu spui mare lucru, fara continut.
    5 0
  • Sa recunoastem ca fara inexorabil, automarket ar fi mai trist, nu poti sa nu remarci maestria cu care reuseste sa transforme o propozitie simpla de genul "money rules" intr-un tratat de filozofie.
    Si inca ceva, este demonstratia vie a faptului ca vocabularul de baza este suficient restul fiind "cultura".
    1 2
  • mda ,tinind cont de minutele rosii si verzi, constat ca sint mai putini soferi carora sigla vw le trezeste sevraje orgasmice,decit ,sa zicem acum 4-5 ani ...poate incet-incet ajungem si noi la maturitatea unei piete auto gen uk,unde numerosi soferi au ca prim criteriu necesitatile personale si nu sigla de pe capota
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru