Volkswagen Golf R400 a fost aprobat și este așteptat pe stradă anul viitor

de Bogdan Mirică
Miercuri, 12.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a aprobat producția de serie a conceptului R400, dezvăluit în primăvara acestui an. Modelul de serie va sosi în toamna anului viitor și va costa aproape 50.000 de euro.

În luna aprilie, cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, Volkswagen dezvăluia conceptul Golf R400 și aprindea în mintea tuturor fanilor săi o întrebare nebună: cum s-ar simți o compactă de serie cu 400 de cai putere.

Volkswagen Golf R 400 - conceptul unei compacte cu 400 de cai putere

Se pare că aceeași întrebare i-a chinuit și pe oficialii Volkswagen, care au decis să producă în serie hot hatch-ul extrem. Potrivit unor surse din Wolfsburg, oamenii de decizie au aprobat proiectul, urmând ca acesta să fie dezvoltat în perioada imediat următoare și lansat pe piață chiar în 2015.

Versiunea de serie nu se va abate mult de la ceea ce am văzut pe concept, ceea ce înseamnă că modificările aerodinamice se vor păstra și în acest caz: bosaje mai largi, spoilere cu prize mari de aer şi jante generoase din aliaj. Masa va continua să fie una redusă, grație utilizării din abundență a fibrei de carbon, atât la nivelul panourilor exterioare, cât și la nivelul interiorului.

Esential 420 de cai putere ar urma să dezvolte noul Volkswagen Golf R400.
50.000 de euro este prețul anticipat pentru viitorul Golf R400.
Despre motor se vehiculează mai multe informații, însă este foarte posibil să vedem mai multe resurse decât pe concept.
Vorbim despre un motor turbo cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să livreze chiar mai mult decât în cazul conceptului, adică 420 de cai putere și 450 de Nm.
Toate aceste resurse vor merge către ambele punți prin intermediul unei tracțiuni integrale. În condițiile în care conceptul accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde, cu siguranță versiunea de serie se va lăuda cu un timp asemănător, sub 4 secunde.

Noul Volkswagen Golf R400 este așteptat să debuteze oficial în toamna anului viitor, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. Producția sa va fi una limitată, iar prețul va fi unul pe măsura exclusivității: adică aproape 50.000 de euro.

Comentarii (15)

  • someone
    manusa aruncata la mercedes , care acum are cel mai cel motor de 2000 cmc, si motoristilor BMW.
    10 11
  • de ce nu se va numi R420 ?
    10 3
  • Parca in ultima vreme i-a lovit ceva in ceafa pe cei de la VAG, motoare peste motoare de peste 240 cai la diesel si 400 la benzina, greutatea mai scazuta comparativ cu competitorii din segment. Chiar sunt surprins, pana acum numai 1.4 aspirate de 80 cai si 1.6 diesel de 100. Parca acum lasa inginerii sa zburde in wolfsburg. Trebuie felicitati dupa parerea mea pentru curajul dovedit.
    27 1
  • multumita acestor platforme modulare, in ultima vreme vag a reusit sa scoata o multitudine de modele si o sa continue sa o faca.
    din fericire pentru clienti, ai o optiune de 400 de cai la 50 000 de euro, ceea ce nu cred ca mai ofera vreun producator, deci bravo lor.
    din nefericire insa, mi se par ca asta e o plaja de pret pentru masini premium, si acolo, foarte putina lume are acces in romania.
    tot din nefericire, aceasta paltforma a scumpit intra-tat de mult masinile "accesibile" ale grupuli vag, incat bat spre preturi premium ...
    11 3
  • @ABC Curajul e curaj si e bun pentru progres (al lor si al lumii auto pentru ca exista concurenta care va reactiona) insa trebuie sa observam ca toate tehnologiile revolutionare apartin modelelor de top care au niste preturi pe masura (in cazurile de fata mult peste ce-si propusese masina poporului sa fie initial...). Va mai dura pana tehnologiile respective vor ajunge si pe variantele normale, variante care realizeaza grosul vanzarilor.

    Oricum din progres, noi consumatorii avem de castigat. Cei cu posibilitati mai mari mai repede, cei normali mai tarziu cand tehnologiile revolutionare de azi vor deveni ceva obisnuit pe toate modelele. Asa a fost mereu.
    4 1
  • Suleyman Cunoscatoru
    Ma simt bine ca grupul VAG urca asa tare, chiar ii admir, insa pe de alta parte vreau replica celorlalti fiindca nu suport sa vad taranii din Ro cum venereaza sfantul VW si AUDI + SKODA (fani seat nu prea sunt asa ca cei skoda). Insa trebuie sa vedem si testul fiabilitatii, deoarece cu 2.0tdi pd au dat chix (vorba unui manelist).
    6 5
  • mishazaitev
    Cum? Nu zice nimeni ca e proasta doar pentru ca e produsa de VAG? Ca e puternica dar nefiabila? Ca designul e imbatranit? Or dormi toti carcotasii????
    10 4
  • mishazaitev
    Aoloeo, am postat fara sa-mi dau seama ca inaintea mea scrisese Suleyman.
    7 3
  • hazard
    Un exercitiu tehnic interesant, la fel ca si cel de la Mercedes.
    Suleymane, lasa-te de vandut seminte cu paharelu' de tuica, nu mai freca ridichea pe internet si apuca-te de munca.
    4 4
  • Suleyman Cunoscatoru
    Semintele mele dau randament mai bun ca cele 8 ore de munca ale tale (daca esti angajat).
    2 2
  • @someone: da, este raspunsul direct al celor de la VAG la A45AMG. Mai mult de atat, Fritz Eichler supervizeaza proiectul (acelasi inginer care a condus echipa de la AMG responsabila de motorul de pe Mercedes).

    @hazard: exercitiul tehnic e interesant intr-adevar, doar ca pe mine cel putin ma lasa indiferent toata nebuneala asta cu downsizeing-ul. Atitudinea celor de la Mazda in privinta asta mi se pare mai de bun gust, in conditiile in care prefer un motor mare, usor, cu compresie decenta, fara turbo si problemele aferente :) Si cand te gandesti ca totul e datorita metodei de taxare dupa cilindree abordata de lideri incompetenti mai peste tot prin lumea asta... ca mare economie reala nu faci, ba iesi mai rau de 10 ori daca iei in calcul uzura accelerata si costurile de productie ridicate.
    3 1
  • Subaru STI sau Golful asta? Merg pe Golf, chiar daca interiorul lui este copiat dupa Corolla 11. Nah!
    2 1
  • Suleyman Cunoscatoru
    @Lache: Unde vezi tu asemanare la interior cu, Corolla e11 ?!
    6 0
  • @Suley
    Cred ca Lache s-a referit la Subaru Impreza ca are interiorul copiat de la Corolla
    1 0
  • Ati fost,personal, intr-0 corolla 11 ? Eu am fost .Am fost si intr-un Golf. Primul lucru care m-a surprins a fost asemanarea.Este o mare asemanare.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru