În luna aprilie, cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, Volkswagen dezvăluia conceptul Golf R400 și aprindea în mintea tuturor fanilor săi o întrebare nebună: cum s-ar simți o compactă de serie cu 400 de cai putere.
Volkswagen Golf R 400 - conceptul unei compacte cu 400 de cai putere
Se pare că aceeași întrebare i-a chinuit și pe oficialii Volkswagen, care au decis să producă în serie hot hatch-ul extrem. Potrivit unor surse din Wolfsburg, oamenii de decizie au aprobat proiectul, urmând ca acesta să fie dezvoltat în perioada imediat următoare și lansat pe piață chiar în 2015.
Versiunea de serie nu se va abate mult de la ceea ce am văzut pe concept, ceea ce înseamnă că modificările aerodinamice se vor păstra și în acest caz: bosaje mai largi, spoilere cu prize mari de aer şi jante generoase din aliaj. Masa va continua să fie una redusă, grație utilizării din abundență a fibrei de carbon, atât la nivelul panourilor exterioare, cât și la nivelul interiorului.
Despre motor se vehiculează mai multe informații, însă este foarte posibil să vedem mai multe resurse decât pe concept. Vorbim despre un motor turbo cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să livreze chiar mai mult decât în cazul conceptului, adică 420 de cai putere și 450 de Nm. Toate aceste resurse vor merge către ambele punți prin intermediul unei tracțiuni integrale. În condițiile în care conceptul accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde, cu siguranță versiunea de serie se va lăuda cu un timp asemănător, sub 4 secunde.Noul Volkswagen Golf R400 este așteptat să debuteze oficial în toamna anului viitor, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. Producția sa va fi una limitată, iar prețul va fi unul pe măsura exclusivității: adică aproape 50.000 de euro.
din fericire pentru clienti, ai o optiune de 400 de cai la 50 000 de euro, ceea ce nu cred ca mai ofera vreun producator, deci bravo lor.
din nefericire insa, mi se par ca asta e o plaja de pret pentru masini premium, si acolo, foarte putina lume are acces in romania.
tot din nefericire, aceasta paltforma a scumpit intra-tat de mult masinile "accesibile" ale grupuli vag, incat bat spre preturi premium ...
Oricum din progres, noi consumatorii avem de castigat. Cei cu posibilitati mai mari mai repede, cei normali mai tarziu cand tehnologiile revolutionare de azi vor deveni ceva obisnuit pe toate modelele. Asa a fost mereu.
Suleymane, lasa-te de vandut seminte cu paharelu' de tuica, nu mai freca ridichea pe internet si apuca-te de munca.
@hazard: exercitiul tehnic e interesant intr-adevar, doar ca pe mine cel putin ma lasa indiferent toata nebuneala asta cu downsizeing-ul. Atitudinea celor de la Mazda in privinta asta mi se pare mai de bun gust, in conditiile in care prefer un motor mare, usor, cu compresie decenta, fara turbo si problemele aferente :) Si cand te gandesti ca totul e datorita metodei de taxare dupa cilindree abordata de lideri incompetenti mai peste tot prin lumea asta... ca mare economie reala nu faci, ba iesi mai rau de 10 ori daca iei in calcul uzura accelerata si costurile de productie ridicate.