Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Volkswagen, le-a confirmat americanilor de la Car&Driver că va exista o versiune de producţie a lui Golf R 400, conceptul prezentat la Salonul Auto de la Beijing.
Esential
1
secundă desparte conceptul Golf R 400 de Golf R al accelerarea de la 0 la 100 km/h. Conceptul are nevoie de numai 3.9 secunde pentru a realiza acest sprint.
Volkswagen Golf R 400 Concept, unul dintre exponatele prezentate de germani la Salonul Auto de la Beijing, ar putea primi o versiune de serie.
Vestea vine de la americanii de la Car&Driver, care l-au intervievat pe Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Volkswagen. Oficialul a confirmat planurile de lansare a versiunii de 400
CP a lui Golf, cu toate că nu a specificat data la care aceasta va fi disponibilă pe piaţă. În versiunea concept, modelul prezenta o versiune de 400
CP şi 450 Nm a motorizării EA888 de 2.0 litri, care echipează şi versiunile GTI şi R ale actualului Golf VII.
Volkswagen Golf R 400 - conceptul unei compacte cu 400 de cai putere
Heinz-Jakob Neusser spune că structura de bază a motorizării EA888 a rămas neschimbată, nefiind preluate elemente de la alte motorizări ale concernului german.
Mai mult decât atât, motorul de 2.0 litri şi 400 CP care va echipa respectiva versiuni a lui Golf este aşteptat şi în gama Audi, explică o altă sursă citată de americanii de la Car&Driver, aceasta din urmă preferând să nu-şi dezvăluie identitatea. La începutul anului curent, cei de la
Audi anunţau că lucrează la o versiune de 375 CP şi 500 Nm a motorului 2.0
turbo din portofoliul VAG, versiunea de serie fiind o posibilitate pentru viitorul Audi S3. La fel ca şi atunci, reprezentanţii concernului din Wolfsburg spuneau că viitorul motorului
turbo cu cinci cilindri în linie, care livrează 335
CP, nu este în pericol.
Posteriorul lui Golf R 400 este ceva mai agresiv decât cel al lui Golf R, dar designerii nu au exagerat deloc având în vedere capacităţile tehnice ale modelului.
Conceptul prezentat la Beijing beneficia de o transmisie manuală cu şase trepte, cuplată unui sistem de tracţiune integrală 4Motion.
Modelul de 1.420 kilograme era capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde. Viteza maximă a lui Golf R 400 Concept este limitată electronic la 280 km/h.
Spre comparaţie, Volkswagen Golf R, cea mai puternică versiune de serie a lui Golf oferită în prezent, are un timp 0-100 km/h de 4.9 secunde în compania DSG-ului cu şase trepte şi asigură 300 CP şi 380 Nm.
Via Car&Driver
Corect. Mulţumim pentru sesizare.