Volkswagen Golf și-a păstrat și în anul 2017 titlul de cea mai bine vândută mașină pe teritoriul Uniunii Europene, potrivit unei analize realizată de Jato Dynamics.
Sursa citată menționează că modelul compact al celor de la Volkswagen s-a comercializat în 483.000 de unități, în scădere cu 2% comparativ cu 2016, în condițiile în care modelul a ocupat prima poziție în 5 țări europene. Poziția a doua i-a revenit lui Renault Clio, care rămâne însă la mare distanță de modelul german, în ciuda unei creșteri de 4%. În schimb, Volkswagen Polo și Ford Fiesta, următoarele două modele din top, au înregistrat scădere puternice de peste 12%.
Între timp, Nissan Qashqai și-a consolidat poziția de cel mai bine vândut SUV din Europa și a reușit în premieră să ajungă pe locul 5 în clasamentul general cu aproape 248.000 de unități comercializate. Pe de altă parte, modelul japonez nu va avea o misiune ușoară în 2018, ca urmare a creșterii puternice de 31% înregistrată de Volkswagen Tiguan, care a atins aproape 235.000 de unități pe parcursul anului trecut.
În clasamentul general, Dacia Sandero ocupă locul 15 cu 196.000 de unități, în creștere cu 16% comparativ cu perioada similară a anului trecut. De altfel, Sandero a fost inclus pe lista modelelor cu cele mai mari creșteri de vânzări, alături de modele precum Citroen C3, Ford Kuga, Mercedes Clasa E sau Toyota C-HR.
Loc | Model | Vanzari | Crestere |
1 | Volkswagen Golf | 483.105 | -2% |
2 | Renault Clio | 327.395 | 4% |
3 | Volkswagen Polo | 272.061 | -12% |
4 | Ford Fiesta | 254.539 | -15% |
5 | Nissan Qashqai | 247.939 | 6% |
6 | Peugeot 208 | 244.615 | -2% |
7 | Volkswagen Tiguan | 234.916 | 31% |
8 | Opel Corsa | 232.738 | -12% |
9 | Skoda Octavia | 230.116 | 0 |
10 | Opel Astra | 217.813 | -14% |
15 | Dacia Sandero | 196.067 | +16% |
Cele mai vândute mașini în funcție de segment
Jato a realizat și un top al celor mai bine vândute mașini în funcție de segmentul din care acestea fac parte, iar aici surprizele se lăsă de asemenea așteptate, întrucât anul 2017 nu a adus schimbări radicale în comportamentul cumpărătorilor.
Jato scoate însă în evidență că SUV-ul care a înregistrat cea mai mare creștere de vânzări a fost Peugeot 3008, ca urmare a repozitionarii acestuia pe piață, în timp ce modele precum Volkswagen Passat, Audi A3 sau Peugeot 308 au înregistrat scăderi importante.
Segment | Model | Vanzari |
A | Fiat 500 | 190.000 |
B (subcompact) | Renault Clio | 327.000 |
C (compact) | Volkswagen Golf | 483.000 |
D (mediu) | Volkswagen Passat | 184.000 |
E (mare) | Mercedes Clasa E | 128.000 |
F (lux) | Mercedes Clasa S | 15.000 |
Sport | Audi TT | 16.000 |
Monovolum | Volkswagen Touran | 110.000 |
SUV | Nissan Qashqai | 248.000 |
Nu în ultimul rând, Jato menționează că trendul scăderii popularității propulsiei diesel este într-o scădere continuă.
Pe parcursul anului trecut, cota de piață a motoarelor diesel a ajuns la numai 43.7%, în timp ce mașinile cu motoare pe benzină au ajuns să reprezinte 51.5% din vânzări. Restul de 4.8% dintre mașinile vândute au avut propulsie alternativă.Via Jato
Altfel, rezultatele nu-s surprinzatoare. Sunt cam la fel cu anii trecuti.
De va afla ministrul educatiei ... va taie "pamblica".
Ce mai conteaza...Important era sa aflam ca gol_full e cumparat in continuare de marea masa a clasei muncitoare.
Interesanta despartire.
Trecand la lucruri serioase, trebuie sa recunoastem ca pozitia masinii germane este meritata, dar trebuie vazuta intr-un anume context, respectiv acela ca este produsa in Germania, iar aceasta are si cea mai mare piata auto din Europa.
Faceti un exercitiu de imaginatie: piata de desfacere din Romania ar fi la fel de mare ca cea germana. Cu siguranta vanzarile Sandero ar fi mult mai mari.
In aceasi cheie poate fi privita si vanzarea marcilor Renault si Peugeot.
Felicitari Dacia!
Dacă europenilor nu le convine ceva la Opel Astra, de Megane ce să spunem, se pare c-au uitat că există.
Cred ca ar fi normal/frumos sa folosesti un nume propriu . Ce faci ,imi numeri cratimele acum ? Recunosc ca am avut intotdeauna probleme cu pronumele neaccentuat in dativ cand scriu pe tastatura dar chiar nu gasesc adecvat sa-ti bati tu capul cu asta (am teoria/explicatia mea vis-a-vis de asta -din cauza tastaturii folosesc numai "i" si atunci reflexul ma determina sa folosesc cratima ). Mai bine incearca sa scrii tu corect (trag speranta ca doar ai scris gresit "coclauri" si nu ai incercat subtil sa ma faci "cocalar" , ca atunci o dam in altele) .
Cat priveste comentariul tau, da, stiu ca au fost cumparati de PSA ca d-aia i-am si amintit pe francezi acolo. E posibil sa ai dreptate, dar totusi ma indoiesc ca asta ar fi dus la aceasta scadere, stia toata lumea ca acest model este Opel 100% ca si motorizarile din 2017. V-a urma sa fie schimbate/trecute pe PSA dar nu cred ca-si inchipuie nimeni ca asta se v-a intampla "peste noapte" si oricum anuntul cu schimbarea motoarelor a fost destul de tarziu dat in 2017 si chiar nu cred ca a contribuit la aceasta scadere.