Luna octombrie a fost o perioadă dificilă pentru majoritatea producătorilor. Criza mondială de semiconductori a dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de automobile față de aceeași lună a anului trecut. Unele companii, precum Volkswagen, au înregistrat scăderi masive la acest capitol. Mai mult, grupul german a fost depășit de către Stellantis în luna octombrie, ceea ce confirmă perioada dificilă prin care trece concernul din Wolfsburg.
Dacă ne rezumăm la modelele vândute în luna octombrie, Volkswagen nu are nici aici motive de bucurie. Cel mai vândut și popular model, Golf, nu se mai regăsește în topul 10 al celor mai bine vândute mașini din luna a zecea. Astfel, au fost înmatriculate 11.174 de exemplare, ceea ce reprezintă o scădere de 60% față de octombrie 2020.
Motivele din spatele acestei scăderi masive în vânzările compactei germane se datorează crizei mondiale de semiconductori. Fabrica din Wolfsburg a fost nevoită să oprească producția de mașini în repetate rânduri.
Mai multe exemplare, care sunt pe lista de comenzi, nu au putut să fie livrate la timp din cauza acestei situații. Șeful Volkswagen a declarat că numărul de comenzi pentru Golf este atât de mare, încât toată producția modelului este, practic, ca și vândută până în martie 2022.Mai mult, actuala generație a lui Golf nu dispune și de o versiune electrică, față de predecesorul său. Odată cu lansarea pe piață a modelului electric ID.3, mai mulți clienți s-au orientat către acesta. Astfel, vânzările lui Golf au început, treptat, să scadă. Planurile de electrificare ale companiei ar putea însemna dispariția lui Golf în viitorul apropiat.
Cel mai bine vândut model în luna octombrie este Peugeot 2008 (18.109 exemplare, scădere de 5.2%). În urma sa vine Renault Clio (14.639 unități, scădere de 34%), iar pe locul al treilea se află Dacia Sandero (14.034 exemplare, scădere de 8.3%).
Topul celor mai bine vândute modele în octombrie este completat de: Peugeot 208, Ford Focus, Fiat 500, Fiat Panda, Opel Corsa, Volkswagen T-Roc și Renault Captur.
Dintre toate acestea, numai Fiat 500 a reușit să crească în vânzări față de anul trecut, datorită versiunilor electrice nou lansate.
via Profit.ro
Băiatul ăla cu față de pupăză din fruntea vw va pleca acasă în viitorul foarte apropiat.
Si de acord, nu numai pentru ca e seceta de chipuri nu mai e Golf in top 10. Ci pentru ca practic si-au batut joc de masina asta, care era un simbol al industriei Auto din europa. Au pedepsit-o mai ales la interior. Acel bord e pur si simplu urat si oricat de mare fan VW ai fi, nu prea are cum sa-ti placa. Golful 7 era o realizare fulminanta pe langa actualul model, de care si-au batut joc INTENTIONAT. Ca sa favorizeze masinutzele cu baterii. Aceeasi creatura de care povesteam mai sus vorbea ca trebuie omorate niste vaci sfinte. La asta se referea. Omul e atat de fanatic si disperat sa se concureze cu Tesla incat isi omoara propriile produse. De altfel absolut toate modelele VW au fost uratite. In ce priveste cele pe baterii, alea au fost urate din start, tocmai din dorinta surda de a copia alti producatori cu design "futurist". E foarte greu de inteles de ce la un asemenea nivel (sefii celui mai mare producator auto mondial) se vrea reinventarea roatei: au impresia acesti domni ca clientii nu mai sunt interesati de masini care arata bine. Ca oamenii nu mai cauta frumosul, eticheta, esteticul. Ci doar "next thing". E uluitor ce se intampla.
iar fiesta, swift, ibiza unde sunt?
Deci ai vazut vreun review despre Cybertruck?
Ia sa mai vezi altul si despre Rivian.
Golf nu a iesit din top datorita crizei semiconductorilor, nu mai prezita interes, lumea se reorienteaza catre electricele id3, id4. E foarte simplu si normal in tarile evoluate. Romania inca importa de 3 ori mai multe sh-uri decat cumpara masini noi, deci e clar ca suntem mult in urma.
Cert este că a apus (ireversibil!) vremea caracterelor aparte, a personalităţilor. Vitregiile şi anomaliile prezentului nivelează TOT, cu prea puţine excepţii. Şi nici nu s-ar putea altfel, din moment ce minciuna este prezentată drept adevăr, întunericul drept lumină, hidoşenia drept artă, iar oferta drept cerere.
Calitatea a mai scăzut la interior, dar nu cred că pentru a avantaja electricele, ID.3 are și mai multe plastice ieftine .