Volkswagen va lansa în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt versiunea Clubsport a actualului Golf GTI. Ea a fost anticipată deja de un concept expus la reuniunea anuală a fanilor Grupului VW, în cadrul festivalului de la Worthersee.
Asemeni conceptului, modelul de serie sărbătorește 40 de ani de la nașterea primului Golf GTI și își propune să umple un gol în gama compactei sportive. Mai exact, Golf GTI Clubsport este poziţionat între actualul Golf GTI Performance (230 de cai putere) şi Golf R (300 de cai putere).
Până la 290 de cai putere
Noul model se nimerește fix între cele două extreme, întrucât motorul de 2.0 litri benzină a fost modificat pentru a dezvolta 265 de cai putere în condiții normale și 290 de cai putere, pentru doar 10 secunde, atunci când se activează funcția Overboost.
Compacta este asociată unei transmisii manuale cu șase trepte, caz în care sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 6 secunde. Pentru cei care aleg cutia automată cu dublu ambreiaj DSG, aflată în lista de opționale, timpul aceluiași sprint scade la 5.9 secunde. Consumul mediu al unui GTI Clubsport cu transmisie manuală va fi de 6.9 litri/100 de km, în vreme ce versiunea echipată cu DSG va înghiți 7.1 litri/100 de km. Indiferent de cutie, viteza maximă este limitată la 250 de km/h.Detalii de design agresive
La exterior, noul Golf GTi Clubsport vine cu o culoare de caroserie Onyx White și cu un acoperiș vopsit în culoarea neagră. Spoilerele față și spate au fost modificate, pragurile laterale sunt și ele noi, iar posteriorul vine cu un deflector, evacuare cromată și un eleron. Pachetul estetic este completat de jante cu dimensiuni de 18 și 19 inch, dungi laterale negre (pentru a aminti de vechiul Golf GTI), logo-ul Clubsport, stopuri LED pe fundal negru, lumini frontale pe fundal negru și detalii negre lucioase.
La interior, Golf GTI Clubsport beneficiază de scaune sportive de tip scoică, îmbrăcate în Alcantara și de noi detalii în interiorul instrumentelor, pe consola centrală și pe bord. Nu lipsesc detaliile de culoare roșie, pe volanul îmbrăcat în Alcantara și la nivelul preșurilor. Pragurile au fost și ele decorate cu o inserție din aluminiu și logo-ul GTI.Modelul va fi expus în premieră la Frankfurt, urmând ca debutul oficial să aibă loc spre sfârșitul acestui an.
Logic!!! E in 2 portiere.
poate data viitoare