Volkswagen Golf 7 va primi la Geneva o versiune electrică, numită Golf-e. În raport cu predecesorul său, prima schimbare este denumirea, vechiul model fiind denumit "blue-e-motion Concept", urmată de actualizările de rigoare la nivelul caroseriei. Deşi marca germană nu a dezvăluit încă informaţii oficiale referitoare la noul său model, publicaţia iberică El Mundo a prezentat detaliile cheie ale Golf-ului electric despre care se spune că va fi introdus în producţia de serie.
Potrivit publicaţiei spaniole, Volkswagen Golf-e are un motor electric de 115 CP şi 270 Nm, care îi asigură un sprint 0-100 km/h în 11.8 secunde şi o viteză maximă limitată electronic la 135 km/h. În raport cu o versiune standard, modelul are grilele din faţă acoperite, blocuri optice redesenate, un set de ceasuri de bord cu un design diferit şi două noi ceasuri montate în bord. De asemenea, afişajul sistemului multimedia a fost actualizat pentru necesităţile unui vehicul electric.
Golf-e va avea trei moduri de funcţionare: Normal, Eco şi Range. În cel de-al doilea, viteza maximă este limitată la 120 km/h, iar puterea motorului este limitată la 95 CP. Cel de-a treilea mod de rulare, Range, decuplează automat sistemul de climatizare şi limitează viteza maximă la 95 km/h. Volkswagen Golf-e are un set de acumulatori litiu-ion de 26.5 kWh, localizaţi sub bancheta din spate, ceea ce nu reduce deloc volumul portbagajului şi creşte masa cu 205 kilograme în raport cu versiunea standard. Acumulatorii pot fi încărcaţi în doar 20 minute de la o priză specială cu trei faze sau în cinci ore de la o priză convenţională. Volkswagen Golf-e se mândreşte cu o autonomie de până la 175 kilometri, în funcţie de condiţiile de temperatură şi stilul de condus abordat.Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Via ElMundo
Sa vedem preturile.
Orice om intreg la cap, care-si foloseste masina si pe distante lungi, nu s-ar gandi sa dea ~40.000 E, cat se anunta ca va costa Golf-ul asta, pe o masina cu asemenea 'performante', fie ea nepoluanta (asta direct, pt ca la priza nu vine curent din spatiu, ci majoritar tot prin arderea de combustibili fosili).
Sa ne imaginam putin ca locuim tot in tara asta minunata si vrem sa mergem in concediu, sa zicem, la greci. Avem una bucata masina electrica cu range maxim teoretic de 175 km, in conditii ideale de condus, dar departe de ideale de confort, adica in mijlocul verii, fara clima, stand stresat cu piciorul pe pedala chinuindu-te sa mentii culoarea verde pe bord, adica sa te incadrezi in mers economic.
Sa presupunem ca din 175 in 175 km avem norocul, batand din poarta in poarta sau intreband chiar si pe la benzinarii, sa gasim o priza speciala trifazica, desi lucrul asta e aproape imposibil. Rezulta ca pana sa ajungem la destinatie, dupa ce ca ne taram cu o viteza demna de inceput de secol 20 si adaugam prin asta minim 1 ora de intarziere, cu copii plangand de plictiseala pe bancheta din spate si nevasta insistand sa dau drumul la A/C ca murim de cald, mai adaugam minim-minim 2 ore pt opriri de reincarcari rapide. Iar in eventualitatea foarte probabila (cam 99,99%) in care gasim numai prize normale, cele 2 ore se transforma intr-o neverosimila intarziere de...vreo 20 de ore. Adica, pana ajung la destinatie, imi creste barba, literalmente. Probabil, gata divortat si cu ura copiilor fata de mine pe viata.
Scuzati-ma, oameni buni, dar tuturor asa-zisilor ecologisti inchipuiti le doresc numai concedii de genul asta.
O sa zica unii, "da, dar asta nu e facuta pt asa ceva, ci mai mult pt mers in oras plus imprejurimi". Foarte corect, din punctul meu de vedere sa existe oameni si firme care sa aiba saci de bani cu nemiluita sa-si permita sa dea ~40.000 E pe masina de oras sau de firma. Numai ca asa ceva NU exista in lumea reala. S-a evoluat atat de mult pe masinile si infrastructura conventionala, incat nici un om normal nu se va intoarce la Ana si Caiafa cu asteptarile. Toata lumea se bazeaza acum pe viteza, timp redus, nu-ti poti pierde jumatate de viata in masina doar pentru ca niste mincinosi care fac bani din certificate verzi te mint cu nerusinare ca asa salvezi padurile tropicale. Ori vin cu o solutie ecologica adaptata vremurilor, ori se multumesc sa prosteasca guvernele si falsii ecologisti.
Acum dati-mi cate manute rosii vreti voi.
Ai uitat companiile care platesc mai mult de 2000 lei combustibil / luna / masina la angajatii care se plimba doar prin oras (si astia sunt enorm de multi). Te invit sa faci calcule si te asigur ca iesi in castig la astfel de companii cu electricele.
De la 15-20.000 pana la 40.000 e o diferenta de 20-25.000, asta insemnand 13-16.000 de litri de benzina, deci 260-320 plinuri.
Ca sa fim corecti, luam cat poate duce cu o incarcare o masina electrica numai cu mers in oras. Mai mult de 100 km, si la halul in care merg angajatii firmelor, n-are cum sa duca. Deci pe luna n-ar putea face mai mult de 2200 km, hai 2500 km sa fiu generos.
La aceiasi 2500 km, luam cel mai rau caz pt motorizare conventionala, si anume un plin la 400 km. Deci, rotunjit, 6 plinuri pe luna. Asta inseamna, tot rotunjit, ca o masina electrica pleaca cu un deficit de 43-53 de luni.
Adica, eu in minim 4 ani de-abia imi scot parleala pe ea fata de una normala? Si asta in conditiile in care curentul electric ar fi gratis.
Nu vreau sa dau faliment, multumesc.
Uiti: costurile masinii le deduci, drumurile angajatilor in interes pesonal care tu le platesti, servisare etc.
Problema cea mai mare o vad la acumulatori in cazul VW si al altora. Solutia Renault mi se pare cea mai convenabila insa. Masina costa cat un diesel si platesti chirie pe acumulatori, putand fi inlocuiti fara costuri. Gandeste-te si la panouri solare, eoliene etc.
Te asigur ca nu ar scoate masinile alea daca nu ar avea potential. Numai ca se confrunta cu conceptiile si mentalitatile bine inchegate.
nu pari sa fii un tip prost, dane. Dar pleci de la o premisa total eronata pentru a-ti construi un esafodaj pe care (in vazul tuturor) te perii si te mangaii pe crestet de si ne arati tu noua (astora m,ai tampitei) ca "io sunt dastept si nu ma las pacalit de foci si ursii polari"
Am sa-mi permit sa fac o mica paralela cu laptopurile din anii '80 (care la vremea aparitiei lor costau cat jumatate de automobill) ori televizoarele cu plasma (care, tot asa, costau cat vechea mea garsoniera) ori cu telefoanele mobile care cantareau 2,5Kg si iti trebuia conditie fizica pentru a le folosi, etc, etc
Voi face deci apel la inteligenta ta si am sa te rog sa ti-o orientezi catre o cale mai de bun simt si mai logica: TOTUL are un inceput. Nici laptopurile nu erau folosite in programele nucleare nici cu telefoanele mobile nu puteai cuminica cu ET si nici plasmele nu erau pentru un student rupt in fund.
Te-ai prins....nici masinile electrice nu salveaza focile si nici nu te vor duce pana in Grecia.
Restu...e poezie "a la dan"....multe zise, nimic spuse
TVA la masina se deduce, si carburantul se deduce, jumatate parca, deci ambele tipuri de masini se aliniaza tot cu aproape acelasi deficit intre ele. Deducere limitata ai si la servisare, RCA, rovinieta, ITP, etc.
Bateria este un consumabil extrem de scump si da, solutia Renault pare buna, dar pusa pe hartie, e acelasi r***t, dar mai suportabil.
Panouri solare, eoliene, pe la noi nu contribuie prea mult la sistemul energetic si creeaza si un paradox: cresc factura la curent pt toata lumea, culmea, pt ca guvernul sa plateasca certificate verzi celor care investesc in asa ceva. Si la panouri solare, daca faci un calcul si vezi ce viata au si la cat timp tb sa le schimbi, rezulta ca pt un investitor de genul asta se vor plati certificate verzi forever. La eoliene, intretinerea e un calvar, iar daca mai ai si ghinion cu pale rupte, ai pus-o.
Crede-ma, am incercat sa investesc in asa ceva, eu VREAU ecologie si sunt PENTRU un aer mai curat, dar nu prin pacaleala asta. E pur si simplu o noua metoda de a rula banii si atat. La noi la firma intotdeauna am recomandat la achzitii de masini sa se cumpere cele mai putin poluante posibil si chiar am insistat, cu riscul unor injuraturi de morti si mama de la colegi, sa se tina cat mai mult in frau cheltuielile cu combustibil prin carduri limitate, foi de parcurs si tot ce trebuie. Apropo de cheltuielile angajatilor in interes personal, mai ales cu combustibilul: consider ca firmele care accepta sa ceva isi merita soarta de a da faliment.
Marii producatori lanseaza asa ceva, dupa parerea mea, tocmai pt a sustine aceasta afacere cu certificate verzi, cu taxe pe CO2 si cu alte scheme financiare.
@Foca Tu vorbesti acolo despre tehnologii cu adevarat noi, de inventii, cu potential enorm de asimilare de catre piata. Masina electrica e pe pamantul asta de pe la incepututl anilor 1900, daca nu stiai. Si atunci tot asa era, cu caratul de zeci sau sute de kg de baterii. Scuza-ma, dar in 100 de ani, eu aveam pretentia ca am evoluat. Raportand la ce spui tu, tb sa avem baterii la masina cat cele de laptop care sa duca minim 500 km si sa se incarce in max 5 min. Nu vreau sa par ca sustin teoria conspiratiei, dar eu cred ca tehnologiile astea exista de ceva timp si s-ar putea implementa.
Totul are inceput, dar un lucru inceput de 100 de ani si taraganit asa pana la limita la care ne-am intors inapoi in timp nu pare sa fie un inceput promitator, nici macar un serios ca solutie efectiva, de viitor.
Te-ai gandit ce se intampla cu pila de combutibil, de ce unele companii par sa se indrepte catre solutia asta? Nu crezi ca o incarcare de 2 min, o distanta de 500 km parcursa cu un plin si vapori de apa pe teava de esapament suna mai bine decat 100 kg de baterii poluante chimic la fabricare, cu 175km chinuiti si 5 ore de incarcare?
Alta chestie e ca masina asta nu e facuta pentru Europa de Est, nici macar centrala. As fi surprins sa vad o masina ca asta in Romania, sa stiu ca un roman e mai hipster decat ala cu Bugatti.
Fac apel la inteligenta pe care o avem nu la spiritul de romanas: masina e facuta pentru Germania, chiar as zice Germania de Vest (Frankfurt, Koln, Bonn etc) unde distantele dintre orase sunt foarte mici si ai nevoie de o masina subventionata pentru a merge la servici, destul de mica, probabil ca ai acasa deja un CC sau un Passat.
Si cred ca subventia pentru Golf-e va fi de cel putin 6000 de Euro in Germania.
As fi preferat un GTD hibrid, dar cum VW e de abia la inceput, cred ca Volvo V60 hibrid e mai potrivit in momentul asta.
Dar i-a spune-mi tu...cam de cand tehnologia masinii electrice este cu adevarat abordata? Si daca nu stiai nici macar de cand tehnologia acumulatorilor cu adevarat performanti a prins la populatie (vezi laptopuri/telefoane mobile)....S-a tot taraganat abordarea problemei dintr-un singur motiv: ineficienta economica. Si cine da ineficienta economica? Lipsa peietei de desfacere. Care ai ghicit este chiar acceptul clientilor de a incerca si altceva.
Si inchei cu un lucru pe care nu il stiai: tehnologia pilei cu combustibil nu pare sa dea rezultatele scontate cu toate aliantele inter-concurentiale.
Cel mai la indemana ramane electricitaea. Este un pas inainte (indiferent de parerea ta - de care mi se flutura), este un pas intermediar catre tehnololgii mai performante, dar macar se poate vedea (printre atatia pesimisti atot-cunoscatori ce pun caruta in fata boilor) ca ceva se misca si usor usor exista alternative la combustibilii fosili.
PS...iti place ori nu full-electricele vor aparea in masa inaintea celor cu pila de combustibil (care cu buna stiinta omiti sa spui cam de unde provine acesta)
salut pe aceasta cale si fratii de la polul nord si pe eschimosul bob care imi mai repara masina si toate cele bune tuturor. no, pa.