Compania de analiză Jato Dynamics a publicat luni o amplă analiză cu privire la vânzările de mașini noi din Uniunea Europeană în primele 6 luni ale anului.
Așa cum era de așteptat, Volkswagen Golf și-a păstrat prima poziție în clasament după o creștere de 8%, la aproape 258.000 de unități. Între timp, în ciuda unei creșteri modeste de 1%, Renault Clio și-a consolidat locul 2 cu 185.000 de unități, în timp ce Volkswagen Polo a urcat pe ultima treaptă a podiumului cu aproape 164.000 de unități.
Comparativ cu clasamentul din primele 3 luni, Ford Fiesta a coborât pe poziția a patra, în timp ce Nissan Qashqai rămâne cel mai bine vândut SUV din Europa cu 134.000 de unități, în ușoară scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Prima jumătate a anului a fost una prolifică pentru Dacia, care a înregistrat vânzări record datorită lui Sandero și Duster. Pe de o parte, Sandero ocupă locul 13 cu cu 115.000 de unități, în creștere cu 10%. Vestea și mai bună este că subcompacta de la Mioveni este la numai 3.000 de unități în spatele lui Opel Corsa, model care ocupă locul 10 și a fost comercializat în aproape 118.000 de unități.
Pe de altă parte, Dacia Duster s-a bucurat de o creștere consistență de 31% la puțin peste 97.000 de unități, urcând astfel pe locul 18 la nivelul global. SUV-ul de la Mioveni a înregistrat a doua cea mai mare rată de creștere a vânzărilor, fiind surclasat la acest capitol de un alt SUV, Peugeot 3008 (+43%).
Ford Ecosport, SUV-ul produs la Craiova, nu apare în top 25, însă a ajuns deja la 55.000 de unități comercializate, de 3 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. De altfel, cele mai mari creșteri în primele 6 luni au fost înregistrate în drepturilor unor SUV-uri: Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross, Opel Crossland, Seat Arona și Skoda Kodiaq. La polul opus, Opel a înregistrat un declin puternic în vânzările modelelor Meriva, Corsa, Mokka și Astra.
Loc | Model | Vânzări | Creștere |
1 | Volkswagen Golf | 257.550 | 8% |
2 | Renault Clio | 185.234 | 1% |
3 | Volkswagen Polo | 163.924 | -4% |
4 | Ford Fiesta | 157.286 | 1% |
5 | Nissan Qashqai | 134.547 | -1% |
6 | Peugeot 208 | 132.764 | 1% |
7 | Volkswagen Tiguan | 129.237 | 1% |
8 | Skoda Octavia | 123.710 | 3% |
9 | Renault Captur | 121.235 | 8% |
10 | Opel Corsa | 117.981 | -15% |
Via Jato Dynamics
Golf se vinde bine pentru ca in continuare e cea mai serioasa masina de pe piata si nu are un concurent la fel de puternic. Cumparatorii nu vor experimente de design si forme ciudate, vor o masina care sa ofere senzatie de calitate si care sa fie la fel de usor de utilizat ca un iphone. Masina e ok si pentru cei de 1,50 m, si pentru cei de 2,00 m, si daca ai 50 kg sau 200 si vine cu o gramada de motoare.
Aaa stiu de ce, se strica, sar distributii, nu mai pornesc, se infunda EGR, etc....
asa si cu femeile...daca "e" gunoi preferi una la mana a doua (SH adicatelea, verificata, trecuta prin boli, reparata, polishata sa nu isi arate "kilometrii", etc). Asa'i?
Eu la mașina perfectă mă refer :P
Lucru de neacceptat pentru unii spalati pe creier...
Numarul de masini vandute spune ceva despre faptul ca vei putea gasi mai usor si mai ieftin piese de schimb. Lucru care nu trebuie neglijat azi oricare ar fi marca masinii. Spune ceva despre faptul ca la un volum mare de vanzari si sumele destinate cercetarii-dezvoltarii au fost mai mari, deci posibil o calitate mai ridicata a masinii.
Nu pot sa nu ma gandesc ca acesti clienti de Golf, in cazul de fata, au fost de acord sa dea o suma mai mare de bani pe aceasta masina, mai scumpa in clasa ei decat altele. Si n-au dat cocalarii din Romania ca sa se dea mari prin targ, ci cumparatorii de prin NVestul Europei, cunoscuti pentru zgarcenia si chibzuiala lor. Si astia au schimbat ceva masini la viata lor nu ca noi, stiu sa faca o comparatie si stiu cum e cu valoarea unui obiect. Oricum subiectul merita cercetat tinand cont de multe variabile, char si de gradul de spalare pe creier a cumparatorilor diferitelor natiuni.