Luna octombrie a fost în mare parte una tipică pentru piața auto europeană, potrivit unor date analizate de compania de analiză Jato Dynamics.
Pe baza vânzărilor înregistrate în cele 27 de state ale Uniunii Europene, Volkswagen Golf a fost desemnată din nou cea mai vândută mașină din Europa, cu 27.530 de unități.
Următoarele patru poziții au fost ocupate de modele utilizate preponderent în oraș. Astfel, podiumul lunii a fost completat de Renault Clio (22.600 de unități) și Opel Corsa (21.200 de unități), în timp ce Peugeot 208 și Fiat Panda au încheiat pe locurile 4 și 5, fiecare cu circa 19.000 de unități.
Primul SUV din top 10 apare abia pe locul 6 prin Renault Captur, care a fost comandat de peste 18.000 de clienți, iar acesta este urmat de Toyota Yaris, Peugeot 2008 și Skoda Octavia, fiecare cu peste 17.000 de unități. Topul primelor 10 modele este încheiat de Citroen C3, cu puțin peste 16.000 de unități.
Dacia Sandero era o prezență obișnuită în acest clasament european, însă de data aceasta hatchback-ul subcompact nu a reușit pătrundă în top 10.
Motivul este însă reprezentat de faptul că potențialii clienți așteaptă startul livrărilor pentru noua generație.Loc | Model | Înmatriculări octombrie 2020 |
1 | Volkswagen Golf | 27.530 |
2 | Renault Clio | 22.588 |
3 | Opel Corsa | 21.220 |
4 | Peugeot 208 | 19.130 |
5 | Fiat Panda | 19.046 |
6 | Renault Captur | 18.436 |
7 | Toyota Yaris | 17.671 |
8 | Peugeot 2008 | 17.420 |
9 | Skoda Octavia | 17.216 |
10 | Citroen C3 | 16.298 |
Via Jato Dynamics
Altii, nerabdatori, sunt nevoiti sa cumpere VW Golf.
Si acum pentru votul publicului: o sa reiau in fiecare luna mentiunea ca Golful va mai ramane lider o vreme.
Care o fi procentul oamenilor ce-și cumpără mașina în funcție de statisticile de vânzări?!
O să vezi că vor cumpăra. Așa cum cumpărat 0.9 TCe, așa vor cumpăra și 1.0. Să nu crezi că grosul vânzărilor era asigurat de 1.5 dci.
octavia are marele avantaj cu spatiul. personal nu car porcul, deci nu am ce face cu ea.
dar nu inteleg ceva, cand zici 10 clase peste, inseamna clase ca si calitate, nu raport pret/calitate. ala e cu totul altceva. un logan are pret/dotari mai bun ca un golf/octavia. dar asta nu inseamna ca nu ce iti ofera e mai calitativ. 2 lucruri total diferite.
Cat despre noua generatie Golf, se simte ca au facut taieri serioase de costuri ca sa maximizeze profitul. Iar ca sa inchei mai in gluma, mai in serios, primul lucru cu care au inceput sa taie din cheltuieli a fost sa dea afara designerii :))
Cred ca G8 e o evolutie fata de G7. Cred ca e o masina mai buna. Vanzarile par sa arate ca le-a reusit si asta. Asa cum le iese de 40 de ani cu masina asta.
Acum să nu fie cu bănat: unde se pot identifica pe “sinoptic” segmentele D, E şi F ??? Hai, bine, excludem F-ul, dar restul?...N-or exista şi destui oameni de statură mai înaltă printre “potenţialii clienţi” ? Normal, pentru dânşii se pretează modele de la D în sus. Sau nu cumva tocmai ei acceptă să-şi sacrifice propriul confort, de dragul (sau din disperarea?) de a face neapărat economii?
Poate că unora dintre voi nu li se pare, dar pentru mine este grav dacă toată lumea se orientează către “liliputane” (indiferent că autoturisme sau CUV-uri). Poate şi pentru că din acestea vor “evolua”, de fapt, cuburile pentru prostimea “la grămadă” (adică vorbim despre o opţiune…instinctivă, inconştientă), din moment ce “silueta” de sedan nu are cum să se împace cu ele (deoarece semnifică individualizarea, personalitatea).
Oricum, rămân “sedanist” (ah, da, “dinozaur”) până la moarte. Dar nu va mai fi nevoie să iau în considerare vreun clasament.
E nerabdatoare lumea sa dea 40k pe o masina.
Defapt toate vanzarile astea de masini ieftine sunt doar ca sa aiba cu ce merge pana cand le vine electrica.
Iarasi vad in top doar masini care incep de sub 20 k euro.