Volkswagen Golf, cea mai vândută mașină în Europa în luna octombrie: Dacia Sandero a ieșit din top 10, clienții așteaptă noua generație

de Daniel Popescu
Vineri, 27.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf a fost cea mai vândută mașină în Europa în luna octombrie cu 27.500 de unități și a surclasat Renault Clio și Opel Corsa. Dacia Sandero a ieșit din top 10 în contextul în care clienții așteaptă livrările noii generații.

Luna octombrie a fost în mare parte una tipică pentru piața auto europeană, potrivit unor date analizate de compania de analiză Jato Dynamics.

Pe baza vânzărilor înregistrate în cele 27 de state ale Uniunii Europene, Volkswagen Golf a fost desemnată din nou cea mai vândută mașină din Europa, cu 27.530 de unități.

Următoarele patru poziții au fost ocupate de modele utilizate preponderent în oraș. Astfel, podiumul lunii a fost completat de Renault Clio (22.600 de unități) și Opel Corsa (21.200 de unități), în timp ce Peugeot 208 și Fiat Panda au încheiat pe locurile 4 și 5, fiecare cu circa 19.000 de unități.

Primul SUV din top 10 apare abia pe locul 6 prin Renault Captur, care a fost comandat de peste 18.000 de clienți, iar acesta este urmat de Toyota Yaris, Peugeot 2008 și Skoda Octavia, fiecare cu peste 17.000 de unități. Topul primelor 10 modele este încheiat de Citroen C3, cu puțin peste 16.000 de unități.

Dacia Sandero era o prezență obișnuită în acest clasament european, însă de data aceasta hatchback-ul subcompact nu a reușit pătrundă în top 10.

Motivul este însă reprezentat de faptul că potențialii clienți așteaptă startul livrărilor pentru noua generație.

Loc Model Înmatriculări 
octombrie 2020
1 Volkswagen Golf 27.530
2 Renault Clio 22.588
3 Opel Corsa 21.220
4 Peugeot 208 19.130
5 Fiat Panda 19.046
6 Renault Captur 18.436
7 Toyota Yaris 17.671
8 Peugeot 2008 17.420
9 Skoda Octavia 17.216
10 Citroen C3 16.298

Via Jato Dynamics

Comentarii (17)

  • unii clientii, din Europa, asteapta cu nerabdare sa-si cumpere Sandero cu motor de 1litru si multi cai putere.
    Altii, nerabdatori, sunt nevoiti sa cumpere VW Golf.
    28 7
  • Calingura
    Ar fi interesant de vazut pe tari. Daca Golf vinde bine doar in Germania, nu mai e atat de interesant.

    Si acum pentru votul publicului: o sa reiau in fiecare luna mentiunea ca Golful va mai ramane lider o vreme.
    15 17
  • Hunter
    Tatramusca !!!! Baga-ti unghia in gat !!!
    6 17
  • andrei
    o masina excelenta. nu cea mai frumoasa, nu cea mai cea la niciun capitol, dar per ansamblu o masina excelenta. un pic cam scumpa in ultima vreme.
    13 15
  • Cred c-o să dau colțu” fără să aflu un răspuns clar la o întrebare de 100 de puncte:
    Care o fi procentul oamenilor ce-și cumpără mașina în funcție de statisticile de vânzări?!
    27 2
  • @Cunter,Io ma intreb care e procentul oamenilor care cred ca unii nu au altceva mai bun de facut si-si baga unghia in gat de oftica daca vad ca o banala masina care-i intereseaza ioc e pe primul loc la vanzari,in fine,nu inteleg de ce se vinde atat de slab pe langa Golf noua Skoda Octavia care e cu 10 clase peste el chiar daca e facuta pe acelasi sasiu.Sa fie faptul ca Golf-ul a devenit o masina cumparata mai mult de firme pentru flote?
    19 11
  • @tng

    O să vezi că vor cumpăra. Așa cum cumpărat 0.9 TCe, așa vor cumpăra și 1.0. Să nu crezi că grosul vânzărilor era asigurat de 1.5 dci.
    9 2
  • andrei
    deci octavia e 10 clase peste golf? loooooool. e clar ca nu ai mers cu niciuna. nici la spatiu nu e "10 clase" peste golf, nu mai vorbim de calitate.
    11 16
  • @Andrei,voit am exagerat un pic dar raportat la pret/ dotari mie mi se pare peste Golf si parca e si putin mai bine lucrata.
    12 5
  • andrei
    care pret/dotari? ca a ajuns sa coste exact cat golf. la 150cp la golf ai suspensie independenta, la octavia nu.
    octavia are marele avantaj cu spatiul. personal nu car porcul, deci nu am ce face cu ea.

    dar nu inteleg ceva, cand zici 10 clase peste, inseamna clase ca si calitate, nu raport pret/calitate. ala e cu totul altceva. un logan are pret/dotari mai bun ca un golf/octavia. dar asta nu inseamna ca nu ce iti ofera e mai calitativ. 2 lucruri total diferite.
    10 17
  • @andrei. N-o lua si tu mot a mot cand zic 10 clase.In Skoda m-am suit,Golf-ul nou l-am vazut doar in poze. Mi-au atras atentia mici chestii pe care nu le-am vazutbla Golf,amortizorul de capota,faptul ca spatiul dintre scaunele din fata e acoperit,per total mi se pare o alegere mai buna ca un Golf si imi pare si mai ok lucrata la interior.
    11 5
  • De ce va certati atata? Golf, Octavia, tot aia. Lumea cumpara in functie de ce reclame li se baga pe gat. Nu toti sunt cunoscatori. Auzi de VW peste tot, inclusiv cand e cu nasoale ca dieselgate, tii minte VW si cumperi VW.

    Cat despre noua generatie Golf, se simte ca au facut taieri serioase de costuri ca sa maximizeze profitul. Iar ca sa inchei mai in gluma, mai in serios, primul lucru cu care au inceput sa taie din cheltuieli a fost sa dea afara designerii :))
    19 5
  • @Liviu: mie nu mi se pare ca au taiat. Au simplificat la interior designul, intr-adevar. Dar la exterior, arata mai bine decat Golf 7. Interiorul e fara butoane. Si aici au fost multi care l-au criticat. Probabil ca o sa te poti obisnui si cu butoanele electronice si cu mai putine fizice. Dar daca poti face majoritatea operatiilor pe volan, esti ok.
    Cred ca G8 e o evolutie fata de G7. Cred ca e o masina mai buna. Vanzarile par sa arate ca le-a reusit si asta. Asa cum le iese de 40 de ani cu masina asta.
    18 4
  • inexorabil
    Staţi să înţelege şi je: cele mai vândute în Europa sau în UE? Că nu-i acelaşi zarzavat! Adică au fost luate în calcul şi datele din MB, Norvegia, Elveţia ş.a. ?

    Acum să nu fie cu bănat: unde se pot identifica pe “sinoptic” segmentele D, E şi F ??? Hai, bine, excludem F-ul, dar restul?...N-or exista şi destui oameni de statură mai înaltă printre “potenţialii clienţi” ? Normal, pentru dânşii se pretează modele de la D în sus. Sau nu cumva tocmai ei acceptă să-şi sacrifice propriul confort, de dragul (sau din disperarea?) de a face neapărat economii?

    Poate că unora dintre voi nu li se pare, dar pentru mine este grav dacă toată lumea se orientează către “liliputane” (indiferent că autoturisme sau CUV-uri). Poate şi pentru că din acestea vor “evolua”, de fapt, cuburile pentru prostimea “la grămadă” (adică vorbim despre o opţiune…instinctivă, inconştientă), din moment ce “silueta” de sedan nu are cum să se împace cu ele (deoarece semnifică individualizarea, personalitatea).

    Oricum, rămân “sedanist” (ah, da, “dinozaur”) până la moarte. Dar nu va mai fi nevoie să iau în considerare vreun clasament.
    9 0
  • Manu Mugurel
    Dacia este pe topogan la vale , va mai pierde din cota de piață și vînzări :)))))))
    5 4
  • E evident ca vin electricele tare din urma. Rup topul.
    E nerabdatoare lumea sa dea 40k pe o masina.
    Defapt toate vanzarile astea de masini ieftine sunt doar ca sa aiba cu ce merge pana cand le vine electrica.

    Iarasi vad in top doar masini care incep de sub 20 k euro.
    8 0
  • andrei
    @Liviu: eu zic sa mergi cu ea. o sa realizezi ca acele "Scaderi serioase" sunt de fapt mici scaderi in puncte irelevante. in schimb au crescut vizibil confortul unde conteaza si dotarile standard. scaunele, volanul si motorizarile sunt excelente. iar noaptea arata de vis cu benzile alea de lumina customizabile. si se si conduce foarte bine. as zice ca au pregatit-o de piata actuala.
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru