2020 a fost un an greu pentru industria auto. Saloanele auto au fost anulate, iar producătorii s-au confruntat cu întârzieri și chiar au fost nevoiți să reducă personalul din cauza pandemiei de SARS-CoV-2. Toate numele grele din domeniu au fost nevoite să se adapteze. Volkswagen, spre exemplu, a lansat cea de-a opta generație Golf la finalul anului 2019, iar debutul pe piață, care a avut loc in primele luni ale lui 2020, a fost întrerupt de pandemie.
Ca să rezumăm, celebrul model compact a fost nevoit să recupereze toate aceste dezavantaje în a doua parte a anului. Și pentru ca lucrurile să devină și mai interesante, tot în toamnă, clienții au făcut cunoștință și cu versiunile GTI, GTD și GTE.
Cu asemenea ajutor, Golf 8 nu numai că a recuperat, dar s-a și descurcat admirabil. Modelul din Wolfsburg a incheiat 2020 pe prima poziție în topul celor mai vândute mașini din Europa, cu circa 312.000 de exemplare livrate. De asemenea, a dominat și topul celor mai comercializate mașini din Germania, cu 133.900 de unități.
Practic, unul din trei exemplare Golf s-a vândut în germania. Să mai spună cineva că nemții nu sunt la fel de naționaliști ca românii, când vine vorba de mașini."In 2020, Golf-ul este încă acolo unde trebuie să fie", a spus Ralf Brandstatter, CEO al diviziei Masini de Pasageri din cadrul Volkswagen.
În ceea ce privește motorizările, se pare ca o bună parte din clienți au optat pentru un Golf hibrid. Până la finalul anului 2020, unul din trei Golf-uri comercializate a fost echipat cu sistem de propulsie hibrid.
Pe lângă aceste performanțe, Volkswagen Golf a fost desemnat - tot în 2020 - cea mai bună mașină din segmentul compact de către presa germană și a câștigat toate cele 16 teste comparative realizate de publicații precum Auto Motor und Sport, Auto Bild si Auto Zeitung.
Da, parte din problemele de software privind functionalitatea mai fluida a sistemelor inca exista, parte dintre ele au fost remediate. VW a recunoscut faptul ca saltul asta in digitalizarea interiorului le-a dat batai de cap si s-au trezit ca soft-isti lor mai au de munca. Tocmai de aceea au si pus la dispozitie parca 5 miliarde de euro pe urmarii ani, tocmai pentru partea asta de software si personal calificat.
Iar update-urile ce vor mai veni, cu siguranta vor mai remedia diferitele sincope ce inca exista.
Si cu toate astea, intr-un an ciudat, plin de blocaje si probleme, Golf tot a vandut peste 300.000 de bucati. Treaba asta spune multe. Dar spune multe pentru cei care inteleg ideea de Golf. Ii inteleg pretul, ii inteleg dotarile si mai ales inteleg competitia. Si nu doar prin prisma pretului trebuie comparat un Golf cu restul din clasa.
Pana la un punct, ma indoiesc ca lumea se uite pe un clasament si apoi decide ce masina sa ia.
Golful se vinde bine pentru ca ofera de toate la un nivel bunicel. Nu e cel mai distractiv dar nici nu e codas pe viraje, nu e frumos dar e practic, nu e primul la finisari dar nu are hibe majore, consuma putin si e destul de fiabil (aici trebuie inteles ca la ei nu e ca la noi si este complet irelevant ca dupa 200000 km pica nu stiu ce. Ei le cam schimba dupa 4-5 ani.
Bravo cunoscatorule al comportamentului uman.
Esti cel mai tare. Vezi sa nu te fure guvernele. Esti o valoare inestimabila.
PS
Bai frate! De unde iesiti? Esti troll sau un simplu hater?
De exemplu, am vazut că firme din Cehia, sucursale din Romania, toate mașinile pe care le folosesc sunt Skoda. Și nu vorbesc de firme mici, sunt firme mari cu filiale in toate judetele. Așa se întamplă și cu Golf 8, probabil o mare pondere din vanzări o are utilizarea de către firme.
Asta conteaza :))
Calitate? Rechemate pentru softuri cu probleme?
Nu conteaza, are sigla VAG, e buna.
La fel ca romanii...deci ar fi trebuit sa iei o Dacie daca tot esti asa zmeu, nu un SH german.
Ei au optat pentru masini noi si s-au axat pe hibridizare:)
Deducem deci ca jafurile diesel au fost cumparate de cei ca tine :))
In afara de Daimler (inainte de a se fi dovedit ca au fost si ei implicati in dieselgate si urmeaza acum amenzi) restul in ultimii 5 ani sunt pe MINUS :))
Adica cei ce vor bani nu vor investi in marci mincinoase.
Nu avem nimic de castigat, evident ca nu suntem actionari, dar este amuzant cum realitatea bate online-ul.
Bine, minciunile aduc si amenzi, dar asta nu prea mai aud oamenii de rand care ajung la resoftari :))
Uite un articol interesant pentru tine, poate te mai trezeste:
https://www.carscoops.com/2020/07/vw-becomes-the-worlds-most-indebted-company-owes-more-than-south-africa/
Daca nu stii engleza bine, articolul urmator zice asa:
VW este cea mai indatorata companie auto. Pe langa ei se mai mentioneaza si Mercedes si BMW. Deci germanii tai stau bine la datorii.
Datorii de 192 miliarde:))
Stii cum se recupereaza datoriile?
Din profit si vanzari. Deci trebuie sa isi faca mult reclama si sa gaseasca sustinatori.
Europa este a europenilor, cel putin la vanzarile de masini, voi asteptati Nio si Engqi..., dar nu functioneaza asa :).
CEO VW... CEO VAG... presa germană....
LOL
un fel de masturbare articolul acesta
Speram ca ce au inceput americanii sa se ceara si in Europa si germanii mincinosi sa isi ia amenzi pentru ceea ce au facut.
Lasa Toyota, ca ei sunt departe la tehnologii, ei au Prius de pe vremea cand germanii nu puteau tine pasul si inventau softurile mincinoase si ilegale.
Toyota are Myrai, Toyota are Corolla, cea mai vanduta masina din lume, ei sunt departe fara minciuni.
Faptul ca asemenea articole pe unii ii deranjeaza si se simt frustrati cred ca putem banui de ce. Lipsa de educatie, lipsa de cultura auto, lipsa de resurse materiale, complacere in mediocritate. Si atunci normal ca un Golf e scump, e prost, nu merita banii. Ideea este ca mereu au fost, sunt si vor fi alternative, mai ales in domeniul auto, in orice clasa si segment. Fiecare isi cumpara ce doreste si ce poate. Faptul ca unii nu au bani nici sa treaca strada dar vin cu pareri de mari cunoscatori este alta mancare de peste. Sau faptul ca marea majoritate a celor care urmaresc acest site si poate mai si lasa cate un comentariu, abia au bani de un SH obosit, pe care nu sunt in stare nici sa il intretina corespunzator si automat acea masina ajunge o epava, deci e proasta, din nou, este un alt aspect.
Sa ii raspund celui de mai sus, care crede ca lucrez la VAG. Nu, nu lucrez la VAG. Lucrez in domeniul auto si imi ajung pe mana masini de la toate marcile. Nu sunt mecanic, deci nu pe filiera asta am de-a face cu automobile.
Insa dupa un Golf 3 (in anii 90), doua Golf-uri 4 (unul hatch si unul variant), un Golf 5 (variant), un Golf 6 (hatch) si in prezent doua Golf-uri 7 (unul hatch si unul variant), eu personal stiu prea bine ce inseamna Golf si de ce am ales mereu Golf.
Ca puteam mereu sa aleg variante mai ieftine de la alti producatori, total de acord. Dar am ales ce am considerat eu ca merita sa cumpar, pe banii mei. Si la fel, an de an, milioane de oameni au facut, fac si vor face acelasi lucru.
Idei de genu ca de 25000 de euro, in loc de Golf iti cumperi Kia Ceed sau Opel Astra sunt idei ale celor care nu au bani nici de Logan.
Pentru ca nu poti cumpara nimic, cu banii altora. Cine are 25000 de euro pt un Golf si considera sa dea banii aia pe un Golf, ii da. Cine are 25000 de euro si nu vrea sa isi cumpere Golf, ia orice altceva. Si in acelasi timp, cine si-ar permite sa dea mai multi bani pe o masina, de multe ori nu va lua acea masina de 30-35000 de euro, si poate isi cumpara Golf la 25000. In functie de situatie, fiecare in parte face alegerea potrivita. Insa strugurii sunt acrii pt multi.
:)))
Da, sunteţi iubitor de Golf, ceea ce este foarte bine, dar nici nu trebuie jigniţi (săracii?) cei care preferă alte maşini (gen Kia)
Nu?
Cu alte cuvinte mergi la sigur cu un golf. De aici vin vanzarile bune.
Am spus ca cei care nu au bani nici sa treaca strada sunt aceeasi care se dau cu parerea despre X, Y, Z lucruri pe care nu le-ai detinut niciodata. In schimb, frustrati fiind, din varii motive, sunt experti din idei auzite, din pareri la fel de avizate ale altora ca ei sau din intunecimea mintii lor.
De aia e pe locul intai. Si in Germania si in Europa.
Ușor cu pianul pe scări, amice. Ai Golf? Foarte bine, "să-ți trăiască", dar nu veni cu panseuri cu valoare de axiomă. Ai scris la nervi, sau ai vreo durere la lingurică?
Daca zic ca golf e o cutie neinteresanta pe roti, nu inseamna ca nu apreciez si calitatile masinii sau sunt automat hater.
Cred insa ca e bine sa sprijinim daca se poate productia locala apoi cea europeana si in ultima instanta restul, dar decizia de cumparare e mai complexa poate iesii si-o asiatica mica.
Golful se vinde in principal datorita pietei imense germane care e semnificativa per total in europa, apoi dintr- un spirit de turma, apoi de relatii complexe de business ale celor care detin flote precum si din ratiuni mai demne de apreciat. ID3 va fi in curand inlocuitorul, parerea mea
Unuia i.a căzut cutia la 30k, dar cumva nu avea garanție, altul se plânge de rechemari (deși toate mărcile le fac) iar alții vorbesc din filme.
Asta e frumusețea democrației.
Johnny ţi-a răspuns foarte clar şi corect.
Europenii sunt cam naţionalişti, ceea ce poate nu este rău (aşa sunt şi americanii, chinezii,.. ) ceea ce duce la vânzări mai mari ale VW ( dar şi celelalte germane Audi, Porsche, Mercedes) în Germania - cea mai mare piaţă europeană
dar adăugaţi şi Austria şi Elveţia.
OK?
aşa că lasă-ne cu strugurii tăi, ăia cu maimuţa
1) eu sunt la al 2-lea G7 si nu mi-a zis nimeni ca nu as fi acoperit
2) nu am auzit in viata mea sa nu fie acoperite astfel de componente. Este penibil si sa te gandesti la asa ceva.
Desi e pierdere de timp, asta e farmecul internetului: sa te certi cu necunoscuti desi ai zero sanse sa ii convingi.
Deci: in ce calitate ai vazut in service aceste grozavii? Stii tu sigur, ai acte ca nu erau pe garantie?
Daca iti spun ca mie nu mi-au schimbat pistoanele pentru ca erau consumabile, ma crezi? Si daca iti spun ca am vazut in service, e mai ok?
Vă spune din experienţa dumnealui.
Poate dvs nu aţi avut nicio problemă dar dânsul clar a avut.
Am cunoscuţi care au avut probleme similare.
PS ştiţi care e cel mai bun motor?
Motorul electric.
:)
Dar de, obișnuinta e a 2-a natura umana...
Cum pot eu sa stric din neglijenta cutia la automata? De fapt, pe ce motiv i.au respins garanția? Nu voi crede ca i.au scris ca e consumabila. Niciodată.
Ca de stricat...s.o fi stricat. Nu am zis ca nu. Și mie mi.a dat eroare EGR la 2 luni și peste 2000 de ture nu puteam trece. Și la Caorolla mi s.a stricat o tija la direcție în primul an.
Serios !
Respectivul a testat şi VW ID.3 la -22 °C, (doar că, de această dată, nu a dormit toată noaptea, ci doar 3 ore apoi făcând calculele)
https://youtu.be/URzZjdE0hGY
Maşina a făcut faţă cu brio, excelent
dar are un mic punct faţă de Tesla.
Tesla având un mod dedicat CAMPING nu încearcă să reîncălzească bateria ca pentru drum, dar VW ID.3 neavând un mod dedicat CAMPING la fiecare oră consumă ceva energie pentru a păstra bateria mai caldă decât trebuie.
Oricum foarte bună şi pompa de căldură de pe VW ID.3 , este impresionată - acum aceste diferenţe faţă de Tesla sunt de fineţe, de superlativ.
m-am uitat si eu la filmele "norvegianului" ...
nu mai lauda asa id3-ul ca nu e chiar asa falos cum zici mataluta-puisor !!!
id3 cam are lipsuri fata de tesla dar si fata de kia e-niro !!!
consumul pe drum e mai mare cu 15-20% ... pompa aia de caldura nu lucreaza cit si cind ar trebui ... in special cind tre sa pregateasca bateria pt incarcare de unde rezulta timpi de incarcare muuult mai lungi ...
legat de asta azi am vazut si un scurt film al lui adrian mitrea de la 0-100.ro in care zicea ca pe un drum spre constanta pe ploaie a crescut consumul de energie de la 17 kwh/100 km la 25 ...
la norvegian am vazut in conditii de -20-25 grC si 34 kwh/100km !!!
deocamdata tesla conduce ca sa-l citez pe norvegian la 3 capitole mari care intereseaza: autonomie,
vit de incarcare si
retea de incarcare ...
in timp vom vedea cu ce vin astialalti constructori, dpmdv coreenii hyundai-kia si chevroletul bolt al lui gm sunt pe locul 2 ... restul ... invatacei cind ma refer la criteriile de mai sus, adica vit de incarcare si autonomia;
sa pricep ei europenii la masini, stiu sa le faca sa stea fain pe drum, experienta de condus e super, dar la partea electrica au plecat cu trenul de 17:00 in loc de 05:00 ... numa' ca ala de la 05:00 plecase cu citiva ani mai devreme !!!
vom trai si vom vedea ...
in anii urmatori se anunta schimbari mari si nu are rost sa facem acum pronosticuri fara acoperire !
drumuri bune sa ai !
ps: daca esti asa bezmetic cu electromobilitatea de ce nu iti "tragi" o helektrika si un canal youtube sa ne areti si noua cu ce se maninca he-lektro-mobilitatea din punctul tau de vedere ?
io era sa ma gomflez cu un bolt ev anul trecut si as fi facut filme ... dar nu m-a lasat muierea sa imi vind pe "doina" a mea ca am avut "petitori" !!! asa ca o mai tin o leaca ... poate iasa pe piata si gm-ul cu noua masina EUV (electric utility vehicle) derivata din bolt si cine stie, poate ma va convinge cu un pret corect sa iau una ... daca va fi la inaltime dpdv tehnologic ... intre timp tre sa apara id4, acu a inceput sa vina Mach-e ... adica anul asta pe piata nord americana, etc ...
ca sa nu mai zic de hyundai-kia care au zis parca de un plan cu vreo 20 de modele in urmatorii 5 ani !!!