Momentul de sărbătoare a fost onorat de prezenţa lui Martin Winterkorn, preşedintele Consiliului de Administraţie Volkswagen AG, cel care a primit cu această ocazie premiul Car of the Year 2013, acordat lui Golf în cadrul Salonului Auto de la New York, în luna martie. "Istoria lui Golf este în acelaşi timp istoria progresului auto. Cu tehnologii precum tracţiunea faţă a primei generaţii, debutul TDI-ul pe cel de-al treilea Golf, ESC şi cutia cu două ambreiaje pe Golf 4 şi cu sistemul de frânare automată post-coliziune de pe cea mai recentă generaţie, această maşină continuă să democratizeze progresul", a declarat oficialul german.
Prima generaţie Golf a fost prezentată oficial în 1974, designul şi dispunerea motorului (frontală în loc de posterioară) subliniind o diferenţă majoră faţă de ceea ce există până atunci în gama Volkswagen. Semnat de Giorgetto Giugiaro, primul Golf a continuat să stea pe piaţă până în 1983, primind o serie de derivate interesante.
Astăzi, Golf se află la a şaptea generaţie, aceasta fiind lansată pe piaţă în toamna anului trecut.Modelul care va purta numărul 30.000.000 - un Golf TDI BlueMotion, cea mai eficientă versiune din istoria compactei germane - va fi prezentat sâmbătă publicului şi angajaţilor uzinei din Wolfsburg, fiind vedeta unui eveniment Porţi Deschise. Evident, maşina va ajunge ulterior la muzeul Volkswagen.
via VW
Primele trei generatii de Golf mi s-au parut si mie de vis. Pe urma.......s-a abatut asupra lui amprenta "vremurilor", adica VW s-a complacut intr-o abordare "boring". Transmisa si confratelui A3. Oricum, felicitari lui VAG pentru aceasta atingerea acestei valori uriase de vanzari. De fapt, Golf-ul semnifica un complex exceptional de factori favorabili, care maguleste standardele omului postmodern. O reusita isteata, utila, nu estetica, nici romantica. Foarte rar il veti auzi pe @inexorabil proslavind abundenta mercantila......
Sunt capitole la care da cu mucii in fasole dar unde conteaza mai mult este bijuterie. In speranta ca al meu va fi si fiabil le doresc multe alte milioane vandute.
Golful, orice s-ar spune, e o maşină excelentă pentru nevoile unui om normal. Nu e nici kitsch, nici cool, nici fansy, nici trendy ci exact ce trebuie să fie!
Masinuta mea, care isi are originile intr-o masina care a facut istorie si a facut accesibil automobilul pentru foarte multi oameni, a dat nastere unei alte legende: Porsche 911. In acelasi timp VW nu uita de unde a plecat, designul si perceptia fata de un model fiind transmisa de la o generatie la alta aproape nealterata. Asa se face ca Golf pastreaza aceiasi linie de design inca din 1974. Asa se face ca si in cazul lui Beetle s-a pastrat acelasi lucru. In plus pastrarea denumirii unui model de-a lungul generatiilor inseamna omagiu si respect adus generatiilor precedente si, poate cel mai important, faptul ca nu te feresti sa iti amintesti de generatiile din trecut. Adica este un motiv de mandrie.
Cand cumperi astfel de masini, eu cred ca nu cumperi doar un simplu automobil, ci cumperi si o farama din istoria automobilului. La fel se intampla si cand cumperi un Fiat 500, un Mini sau de ce nu, un Corvette sau Mustang.
Cutia cu dublu ambreiaj (DSG) eu stiu ca doar de la GOLF 5 in sus sa pus !
At the time of launch in 2003[2][6] - it became the world's first dual clutch transmission in a series production car,[2][6] in the German-market Volkswagen Golf Mk4 R32[2][6] and shortly afterwards, worldwide in the original Audi TT 3.2;[7] and for the first few years of production, this original DSG transmission was only available in transversely oriented[2] front-engine, front-wheel-drive — or Haldex Traction-based four-wheel-drive vehicle layouts.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Pe de alta parte daca pentru unii masinile nemstesti sunt asociate cu cocalarii si pitipoancele nu prea mai ai ce sa discuti cu ei. Pentru ca nu mai ai nici un subiect... nu pot intelege mai mult decat atat. Sa-i explicati ca totusi greseste. Si vedeti, reusiti?
Majoritatea insa trebuie sa tina cont de detalii mult mai practice caz in care uneori masinile extravagante nu ajung pe lista finala.
Apoi na...fiecare cu gusturile lui.
Golf 4 ramane cea mai buna masina, pentru timpul in care a aparut, dintre cele 7 generatii
Sincer da. Pentru ca designul lui Golf, inainte de a fi criticat, trebuie inteles. Toata lumea mizeaza pe exclusivism, pe ceva diferit, in afara de Golf. Este singura masina de volum care mai poate aminti de masinile de trecut, nu doar cu numele. Asta este deosebirea dintre Golf, Corolla si Civic chiar daca denumirile sunt folosite de zeci de ani. Si VW pe asta mizeaza. Ca tie nu-ti place... da, inteleg. Este alegerea ta. Dar atata timp cat foarte multi au apreciat si apreciaza aceiasi linie de design a lui Golf de zeci de ani, ei bine pentru VW asta conteaza cel mai mult.
Si referitor la Insignia, care in opinia mea este una dintre cele mai bune masini de clasa medie, versiunea OPC mi se pare ca arata ca o Insignia puternica si cu tuning.