Volkswagen Golf 8 se prezintă oficial: două versiuni hibride plug-in, variante mild-hybrid, dar și TDI-uri dezvoltate de la zero

de Mircea Meşter
Joi, 24.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a prezentat astăzi la Wolfsburg noua generație a bestseller-ului Golf. Noul Golf 8 vine cu un update tehnologic masiv și oferă o gamă de motorizări foarte interesantă.

Cel mai vândut model european primește astăzi o nouă generație. Volkswagen Golf ajunge la a opta iterare și a fost prezentat oficial în cadrul unui eveniment pe care Volkswagen l-a organizat la Wolfsburg. Odată cu modificările estetice care ating în special zona frontală, posterioară și interiorul, Golf se înnoiește mai ales la capitolele motorizări și tehnologie.

Între noutățile tehnice absolute notăm două noi motorizări TDI dezvoltate de la zero pe care Volkswagen le denumește "unele dintre cele mai curate motoare pe combustie din lume", două versiuni hibride plug-in și o serie de versiuni mild hibrid bazate pe gama de motorizări TSI. 

Volkswagen Golf 8: date esențiale

Motorizări și versiuni de propulsie

● Noul VW Golf va fi disponibil în momentul lansării în 5 versiuni de motorizare: diesel, benzină, mild hybrid, plug-in hybrid și gaz natural (doar pe unele piețe).

● Puteri oferite de noua familie Golf după lansarea tuturor versiunilor (inclusiv GTI și R, indisponibile de la început): între 90 și 300 CP.

Motoarele pe benzină sunt exclusiv versiuni turbo (TSI) și sunt oferite în variantele: 1.0 TSI (90 sau 110 CP) și 1.5 TSI (130 sau 150 CP). 

● Vor exista și motoare 2.0 TSI în gama Golf pe versiunile GTI, GTI TCR și R. Acestea urmează să fie prezentate în viitorul apropiat.

● Motoarele diesel sunt dezvoltate de la zero special pentru a opta generație Golf. Acestea sunt un 2.0 TDI de 110 CP și un 2.0 TDI de 150 CP. Transmisie manuală standard, transmisie DSG opțional. Sistemul de tracțiune integrală 4Motion este disponibil opțional pe versiunea de 150 CP.

● Ambele motoare diesel oferă un sistem nou de reducere a oxizilor de azot cu ajutorul injecției AdBlue, eficiența fiind cu "până la 80% mai mare decât pe modelul anterior". Conform celor de la Volkswagen, noile motoare diesel dezvoltate de constructorul german devin astfel "printre cele mai curate motoare pe combustie din lume". 

● Ulterior, Volkswagen va oferi un TDI mai puternic pe versiunea GTD.

Versiunile mild hybrid de pe Golf sunt construite pe baza motorizărilor TSI de 110, 130 sau 150 CP și se numesc oficial eTSI. Acestea adaugă un generator de 48V și o baterie Litiu-Ion de 48V care au rolul de a scădea emisiile și consumul preluând controlul electric al elementelor electrice conexe ale mașinii în anumite momente. Versiunile eTSI sunt oferite exclusiv cu transmisie automată DSG. 

Versiunile plug-in hybrid se numesc oficial eHybrid. Vorbim de două variante: una concentrată pe emisii și consum scăzut (putere totală 204 CP), cealaltă pe performanțe ridicate (GTE, putere totală 245 CP). În ambele cazuri sistemul este format dintr-un motor TSI de 1.4 litri cuplat cu un motor electric alimentat de la o baterie cu o capacitate de 13 kWh (+50% față de vechea generație a versiunii Golf GTE).

Volkswagen nu anunță autonomia electrică maximă în cazul acestor versiuni.

● Versiunea GTE se va evidenția în gama Golf, la fel ca până acum, printr-o serie de elemente estetice specifice. Acestea includ o semnătură luminoasă diferită la nivelul blocurilor optice frontale (o baghetă iluminată care unește farurile pe deasupra grilei), spoilere diferite de cele ale celorlalte versiuni, etriere roșii, jante de 17 inch dedicate acestei versiuni, difuzor posterior de aer și aripi ușor evazate.  

Versiuni de echipare și dotări

● Noul Golf 8 renunță la vechile denumiri ale echipărilor Volkswagen (Trendline, Comfortline și Highline) în favoarea nivelurilor de echipare Golf, Life și Style. Va exista, de asemenea o versiune cu caracter sportiv denumită R-Line.

● În echiparea de bază (denumită Golf), noul model vine cu elemente precum faruri și stopuri full LED, buton de pornire, instrumentar de bord complet digital (ceasurile analog nu mai există în echiparea noii generații), volan multifuncțional, sistem de climatizare automată, sistemele de siguranță Lane Assist (avertizare la părăsirea benzii), Front Assist (monitorizarea zonei din fața mașinii și frânare automată în cazul unui eventual impact cu detectarea mașinilor și a pietonilor).

● Echiparea Life oferă suplimentar jante de 16 inch, încărcarea prin inducție a telefonului mobil, integrare wireless Android Auto și Apple CarPlay, iluminare ambientală interioară în 10 nuanțe, cotieră centrală frontală, sistem de parcare ParkPilot

● Echiparea Style plusează cu jante de 17 inch, elemente cromate exterioare (printre care țevi de evacuare trapezoidale), scaune sport frontale, volan și levier îmbrăcate în piele, oglinzi laterale cu funcție de memorie, iluminare ambientală interioară în 32 de nuanțe, sistem cornering pentru faruri, semnalizatoare dinamice LED pentru stopuri, climatizare automată cu trei zone (Air Care Climatronic) și Lane Assist (sistem care aplică forțe asupra direcției pentru păstrarea benzii).

● Echiparea sportivă R-Line adaugă jante Sebring de 17 inch, spoilere față și spate cu design sport, difuzor posterior de aer, ornamente negru glossy la exterior, direcție progresivă, suspensii cu setare specială, selector pentru modul de rulare, mâner din aluminiu al schimbătorului, volan multifuncțional îmbrăcat în piele perforată, scaune sport cu tetiere integrate, cusături contrastante și pedalier din oțel inoxidabil.

Tehnologie

● Noul Golf 8 oferă două display-uri masive încă din echiparea de bază: instrumentarul de bord digital (10.25 inch) și ecranul central tactil (8.25 inch). Acestea sunt "unite" de același suport vitrat. Opțional, sistemul de infotainment poate fi îmbunătățit prin două sisteme cu diagonala de 10 inch, aceste versiuni superioare estetic fiind denumite Innovision Cockpit de Volkswagen.

● Golf primește și un sistem head-up display cu proiecție pe parbriz. 

● Volkswagen introduce sistemul Mobile key, care le permite posesorilor mașinii să o descuie/încuie cu ajutorul telefonului mobil.

Germanii spun că anumite modele de mobil construite de Samsung sunt compatibile încă de la startul carierei de piață a noului model. Nu e nevoie de conexiune de internet pentru asta, e suficientă apropierea mobilului de mânerul ușii pentru deschidere și amplasarea telefonului în consola centrală pentru pornirea motorului. "Cheia virtuală" poate fi trimisă și cunoscuților sau membrilor familiei, care pot astfel descuia și porni mașina la nevoie cu mobilele lor.

● Acest pachet este integrat într-o aplicație prin care pot fi verificate de la distanță starea mașinii, situația ușilor, a luminilor, informațiile de consum și rulare, poziția în parcare sau programările la service.

● Golf 8 este primul model Volkswagen care permite comunicarea Car2X cu alte mașini compatibile aflate în trafic (indiferent de marcă). Conform celor de la Volkswagen, asta înseamnă că mașinile pot comunica între ele la nivel de milisecunde pe o rază de până la 800 de metri și pot alerta șoferul în legătură cu accidente, mașini oprite pe marginea șoselei, aglomerații în trafic sau construcții pe carosabil.

● Travel Assist este denumirea sistemului semi-autonom pe care Volkswagen îl implementează pe Golf. Este vorba de un sistem avansat de Cruise Control Adaptiv care permite păstrarea mașinii pe centrul benzii la viteze de până la 210 km/h. Sistemul este activ doar dacă șoferul păstrează cel puțin o mână pe volan. După 15 secunde în care sistemul detectează lipsa mâinii pe volan, sistemul emite avertizări audio și vizuale. În cazul în care șoferul nu reacționează, mașina se oprește în siguranță de una singură.

● Deși oferă faruri și stopuri LED încă din echiparea de bază, Volkswagen vine cu alte două pachete suplimentare care au rolul de a îmbunătăți vizibilitatea. Pachetul de top se numește IQ.LIGHT și oferă un sistem Matrix LED prezent în versiuni similare pe Touareg și pe noul Passat. Sistemul utilizează 22 de module LED per far pe care le activează și le dezactivează individual în funcție de situația detectată în zona din față a mașinii.

via Volkswagen

Comentarii (67)

  • Motorizarile diesel dezvoltate de la zero sunt cu dedicatie pentru @PMC :).
    27 7
  • Optimus
    Design familiar, sobru şi robust. ÎOptmi place, îl cumpăr!
    19 29
  • andrei
    mi se pare exceptional cu ce vine pe varianta cheala. sa ai faruri full led e ceva, plus front assist, bord digital etc; la g7 plateai toate astea

    . inteleg de pe net ca etsi sunt toate cu dsg. eram curios de etsi ce performante au cu bateria aia, daca sunt ceva mai iuti in depasiri si daca au pus dsg umed la toate. plus dimensiuni si filme de prezentare. gte ala de 204 cp pare foarte interesant. sunt curios daca pierzi din portbagaj.

    nu vad nimic de preturi.
    20 15
  • Das beste Auto
    Cu toate ca este teoretic la sfarsitul ciclului de viata (vanzari) Golful 7 tot pe locul 1 la vanzari sta in Europa (cea mai competitiva si avansata piata auto de pe planeta asta). Puteau sa mai amane lansarea noii generatii. Dar ne bucuram si asa. E buna concurenta si provocarile. Sa vedem si preturile insa. Cu siguranta va ramane pe lucul 1 multa vreme de acum incolo.
    19 26
  • ACE - Craiova
    Varianta PHEV cu baterie de 13 kWh este posibil sa asigure o autonomie pur electrica de cca. 60 km WLTP.
    Sa asteptam insa anuntul oficial al VW.
    Un pas importand inainte il reprezinta bordul aerisit pentru care merita felicitati!
    26 10
  • Sincer cred ca era mai bine daca Vw renunta la motorizari diesel pt modelul Golf...
    Pt. un asa model important cred ca renuntarea la motoare diesel trimitea un mesaj incurajator pt toti constructori(care doresc eliminarea diesel si nu au curaj sa o faca)
    Cu G7 au reusit scaderea greutati cu 100kg gata de G6....ar fi bine de stiut daca aceasta generatie ar continua acel trend...
    In rest pare ok...oricum se stie ca va fi referinta segmentului(ca intotdeauna)
    22 22
  • E chiar “bini di tăt”. Să ai xenon în echiparea de bază e ceva, mai ales la VW...

    Ca design, nimic special. E doar o evoluție. În place linia laterală, chiar și spatele. Cu blocurile optice față am o problemă: par cam triste. Rămâne să-l văd pe viu...

    Dețin un MK6, luat de nou. Sunt impresionat de calitatea interiorului, de ținuta de drum (multilnk pe spate & 4Motion) și de faptul că se simte o mașină foarte sigură și robustă.

    Deci, mă gândesc serios la noul model. Să vedem prețurile...


    P.S. Mazda 3 rămâne cel mai frumos model. Îl prefer însă pe cel mai practic.
    14 9
  • Si iata ca deodata Golf sare cu 5 ani inaintea modelelor echivalente.

    Dotarile pe nivelul de baza sunt incredibile iar celalte noutati sunt in premiera absoluta pe gama lor, in gradina lor: oglinzi cu memorie, climatizare automata si in a 3-a zona, Car2X, Mobile Key si asa mai departe.

    Sa vedem pretul si daca genele alea oribile sunt mai acceptabile in realitate. Si ma bucur ca are si butoane fizice pentru climatizare
    23 21
  • @tzenu

    La diesel au renuntat cei care oricum nu vindeau mare lucru, cum sa renunte VW la diesel pe Golf ? Mai ales c-au dezvoltat de la zero motoarele, cine nu vrea diesel are de unde sa aleaga benzina si hibride.
    27 10
  • Nu pot decat sa ma bucur sa vad ca au dezvoltat noi motoare Diesel pentru Golf 2020. Nici pomeneala de renuntat la Diesel, ci inca au adus inovatii si mai ales, tractiune integrala pe Diesel, ceea ce nu era inainte decat pe modelul Alltrack.

    Ecranele alea 2 nu ma conving foarte mult... sper sa arate mai bine in realitate decat pe prezentare; de asemenea, dezamagitor ca au renuntat la pistoanele de la capota motorului, incalificabil gest cand e vorba de un Golf; au renuntat si la ceasurile analogice pentru ca s-au prins ca-s mai ieftine tabletele, din nou, o chestie care personal nu-mi place; pe viitor ceasurile analogice o sa fie montate pe masinile de lux, ca asa stim noi sa ne dam cu stangu-n dreptu', dar na... asta este. Sa speram ca millenialii o sa fie incantati de ecrane colorate, de parca n-ar fi oricum cu ochii-n ecrane, cat e ziua de lunga...

    Bravo VW! Abia astept sa conduc noul Golf 8 DIESEL cu DSG, 150 CP si sa ascult rontzaitul de Diesel, pistoane muzicale! :D

    @dan_grc: ;)
    18 23
  • Am vazut de prea multe ori cuvantul LED ,nu mai citesc, nu ma dau cu ledul...Totusi ce a adus nou in lumea auto ,inafara de briz -brizuri ,asa zise tehnologice?...mi lehamite de ...tehnologia asta...iluzorie...scarpinator ,cautator de paduchi,memorarea pozitiei pe veceu...bla bla bla.identificarea bla-blaurilor...in fine...
    37 20
  • Varianta de baza cu clima automata, franare automata, faruri led... e ceva. Saptamana asta a aparut noul Opel Corsa care nu a vea nici macar aer conditionat manua.
    Referitor la diesel, se merita pentru cei care conduc pe autostrata distante lungi. De ex Noua corola Hybrid are consum de 8,5 l la 140. Un diesel de 150 de pe Passat consuma pe la 5,5-6 la vitezele respective. Am testat. ( P.S. Locuiesc in Germania si dieselul e cu 15 centi mai ieftin ca benzina, la fel ca in alte tari- nu peste tot sunt aceleasi preturi ca in Ro)
    20 19
  • @andrei
    Nu ai nici un full led, sunt ieftinaturile alea statice. Full led sunt doar pe echiparea de top. Or sa rămână în continuare cu DSG uscat care se defectează in 30k km, cu punte spate la motorizările de pana în 150 CP, plusează cu 1.5k euro la preturi și pun plastic tare și la ușile fata. Basca tija de la capota, tabla mai subțire și faptul ca scaunele sport sunt doar în fata acum. Dar te păcălesc cu 2 ecrane care iarna au lag consistent și se defectează des și cu dotări de siguranță inutile în Ro (de ex lane assist care in Ro nu funcționează din cauza lipsei de marcaje).
    30 21
  • @Calingura
    Visezi. Concurenta are modele cu dotări superioare la preturi cu 10-15% mai mici. Așteaptă sa o vezi în realitate, nu mai este etalonul la materiale și finisaje.
    28 22
  • VW si motoarele " cele mai curate motoare pe combustie din lume" :))) te doare mintea. Ecran central "imens" de 8 cand si modele cu o clasa mai mica cum e Peugeot 208 au 10" :))) O mica evolutie fata de modelul precedent, in rest acelasi Golf la supra pret.
    38 18
  • Motoare diesel cu soft dezvoltat de la zero.cu siguranta ca fanii infocati vor decarta multi bani pentru chelia cu finisaje premium.
    26 17
  • @Ducu si Bobo = :) corect !
    12 8
  • Cred ca e prima data de cand citesc Automarket.ro (cam din 2007) cand literalmente comentariile pozitive la VW sunt mai multe decat haterala si veninuml concurentei. FELICITARI !!! Pe bune. Mi se umezesc ochii frate :):):):) Sau poate nu :)

    OK, @PMC, daca informatia mea e corecta, asta ar trebui sa fie cam ultimul motor diesel dezvoltat de VW de la zero. Enjoy while it lasts. Chiar sunt curios daca va fi asa.

    In rest ramane cum am stabilit. Daca generatiile trecute de Golf s-au vandut pe rupte in ciuda spurcaciunilor aruncate pe AM, cred ca asa o sa bata toate recordurile. Mai ales ca are motorizari pe toate gusturile, calitate brici si echipamente moderne din cap pana in picioare.

    Mi-e mila de concurenta lor. Partea proasta e ca dealerii aia or sa aiba acum si mai mult timp de taiat frunza la caini si o sa ne impiedicam de ei pe AM la orice ora din zi si din noapte. Asa-i in tenis. Nu poti sa castigi in toate si intodeauna.
    17 23
  • @lcs
    - asteapta preturile
    - consumul instant nu are nicio relevanta (ma pot "lauda"cu unul de 23%) Mai important e consumul realizat pe 10.000km (sau un an) de utilizare
    19 6
  • Anonim
    WV a ridicat mingea la fileu ! Fara suparare este 2 clase peste concurenta directa ,gama de motorizari complecta pe toate gusturile , tehnologie la interior , sunt convins ca nu scartie si nu se desprinde nimica la interior ca la 208 ca tot la dat cineva de exemplu si cu siguranta va avea 5 stele la siguranta nu 4 ca Peogeot 208 noul model lansat . Am mai scris unii doar comenteaza altii cumpara fiecare cu ce poate .
    13 35
  • Edikkk
    Ha ha ha.... Motor diesel dezvoltat de la zero. I-au pus partea cu injectare AdBluue şi gata e nou.

    Că are ecran de 8" ... lane assist... Keyless... faruri led.... Wow... Ce inovaţii !


    Golful că este cel mai vândut.... Cred şi eu!!! Cu Germania, Austria, Elveţia sunt cel mai mare, numeros popor din UE !

    Şi la cât de naţionalişti sunt germanii și iubitori de talpă pe autostradă... că deh... cel mai mare poluator AUTO DIN LUME PE CAP DE LOCUITOR GERMANIA este.

    O maşină scumpă care arată scump, o maşină bună în genere, dar de fiţe şi total înapoiată tehnologic.

    Deşi cică este modelul nou nr 8 este total învechită, uzată moral de nouă.

    "Felicitări" şi românilor cumpărători de canceroase TDI SH care au îmbogatit germanii de au avut mereu avans GRATIS pentru Golful lor nou mereu.

    Ca apoi tot ei să se laude că este cea mai vândută maşină din Europa. Mda. Mă lasă rece abureala lor. Să îşi facă maşinile în Turcia lor, aia musulmană care o critică pe de o parte dar etc pe altă parte.
    26 29
  • Ciprian
    Cred ca pretul de pornire o sa fie destul de sus.
    Nu mai avem 1.6 TDI? 2.0 TDI cu 110 CP suna bine.
    6 9
  • Anonim
    @ Edikkk tu nu esti decat un frustrat aproape toate comentariile tale bat campii si sunt pline de frustrare . Nu vreau sa fiu rau dar ca Toyota aia a ta arata la interior ca o masina din anii 2000 si ce scoate Toyota acuma in materie de sisteme de navigatie , multimedia este la ani lumina de WV . Asta nu o spun doar eu o spun toti din presa auto care testeaza modelele lor . Ca sa nu mai vorbesc de pseudo hybride si fantastica cutie CVT . Nu spun ca sunt rele dar nu sunt peste WV si la vanzari in Europa se vede clar lucrul asta . Pe mine nu ma intereseaza ce masini se vand in America sau Asia ca nu traiesc acolo aia au lumea lor . Cat despre nationalism ce cumpara asiaticii nu masinile lor ? Vorbesti ca sa nu adormi mai ales ca este devreme .
    21 26
  • someone
    @ tzenu: cica g8 are 50 kg mai putin decat g7. deci dieta inca functioneaza
    @edikk: daca niciversiunile g8 gte nu te impresioneaza, clar la fel de economice ca si versiunile toyota dar muuuult mai puternice si clar mai fun de condus, atunci tu ai ochelari de cal, cel putin. nu stiu ce inseamna la tine o masina tehnologizzata, daca g8 cu dotarile lui este " inapoiata" . te rog detaliaza-ne in clasa compacta ce inseamna tehnologie, dar pune lucruri care nu le gasesti pe g8.
    probabil ca odata cu lansarea id3, aceasta sa chiar fie ultima generatie de tdi, dar va fi prezenta si pe g9 cel putin. indiferent ce si cate scriem noi aici manati de chestii subiective sau nu. nimeni nu face o noua generatie de motoare doar pentru 5 maxim 6 ani de utilizare, adica ciclul de viata a unui model. motoarele pe benzina sant mild-hybrid in al 2-lea ciclu de viata deci teoretic ar trebui sa fie mai prietenoase cu mediul. astept versiunile cu motoare de 2.0 tsi
    11 12
  • @calingura... haaaaaaaa... haaaaaaaaaaa...haa... Cu ce a sarit inaintea concurentei, cu 2 tdi 110 cai? Haaaaa si FAP!
    15 18
  • Golf este masina pe care toata lumea vrea s-o bata, nu exista constructor prezent in Europa care sa nu aiba aceasta tinta, stie si @ Edikk asta, acest model este cel mai vandut de cateva decenii in Europa, este un brand in sine.

    N-am avut niciodata VW si nici nu intentionez, dar la clasa asta sunt buni, dincolo de marketing.
    21 16
  • andrei
    @@andrei: daca vrei sa fii rau intentionat, sa fii sanatos. sa vii sa afirmi ca nu e mare scula ca ai leduri standard doar ca nu ai cornering e din ciclul "a mea e mai mare ca asa zic eu". ok. tie o sa iti dea una standard cu halogen. sunt curios ce o sa zici dupa aia :)

    evident, daca aveau si cornering, ca sunt useless ca nu sunt matrix led. si tot asa. orice se face nu e bun.
    9 16
  • @dan grc
    E ca si cu Iliescu in anii 90...psihoza generala ,nu mai puteai scapa de el ...uite in vremurile astea de azi ,nu vrea sa moara...Corect?
    13 15
  • Marius Filipescu
    Carevasazica Flociwagin a dezvoltat dizăl tedeiu de la zero ? Mai sa fie .....cu manipulator activ sau fara ? Clar Golful e o masina pe care toti vor sa o bata , mai ales bara aia pe puntea spate e de invidiat .
    14 22
  • @zarne: Mai vedem cum e cu "ultimul motor Diesel" si cu informatiile tale :) Deocamdata se dezvolta in continuare motoare Diesel nou noute, brand new and shiny, vorba lui Trump. Mazda e o alta companie insignifianta care luna asta a anuntat noi motoare Diesel. Mai e mult pana departe. :)

    Pana atunci, ia si citeste si tu si Edikk (care vad ca nici scrie nu stie, pe romaneste...) cum e cu motoarele astea Diesel care nu vor sa dispara dom'ne! :)
    https://www.fleetowner.com/equipment/rumors-diesel-s-demise-are-just-blowing-smoke
    Da, da... stiu ce o sa spuneti, ca e America, ca aici e Europa. Da, e adevarat. Dar tot ce se intampla in America se oglindeste in Europa.

    Articolul mi-a venit pe feed-ul de news din goagal, pe telefon, nici macar nu l-am cautat. :)

    Sa spicuim din articol zic, ca presupun ca multi dintre voi "stiti", si in general nu va sinchisiti sa cititi mai mult decat factura la curent: "... IHS projects diesel will still own the Class 8 majority through 2040. Humans could conceivably colonize Mars before diesel is usurped as the de facto fuel powering the transport..."

    GO GO DIESEL! :)
    12 10
  • Antoniu
    Urata rău! De acum nu se mai pot lauda posesorii cu cel mai bun interior din clasa, a ajuns o chinezărie ordinara!
    15 18
  • Detalii în plus (chiar dacă AM iar întârzie cu salariul :-)):

    - Investiția-n dezvoltarea Mk8 a fost de *numai* 1,8 miliarde € -- relativ puțin, fiindcă s-au putut utiliza de ex. 80% din utilaje pt platforma MQB ușor gâdilată.
    (n.b. D-aia unele declarații gen *TDI-uri reproiectate de la zero* rămân gogoși de marketing -- nu intru-n amănunte, c-aș termina poimâine.)

    - Se va fabrica exclusiv la Wolfsburg, de către 8.400 angajați (OK, și-n China pt. gălbiori, dar măcar nu în Sovacia, Turcia etc.) Productivitate OK deci (+50 mașini/angajat), chiar dacă ceva sub japi...

    -...fiindcă volumul planificat de producție e de 450.000 anual, așa că orice hatereală e aiurea-n tramvai -- mai exact, cam atâtea se vor și vinde.

    - Traseul mașinii pe banda de montaj (de la tabla brută la testarea finală) e de 70 km (!!)
    (n.b.: Coincidență interesantă -- tot 70 km e autonomia-n regim electric a versiunilor PHEV, la Vmax de până-n 140 km/h.)

    Subiectiv acum, designu-mi pare reușit (vb. de exterior, că ecranele mă lasă rece), cu doar câteva puncte discutabile:
    - *piciorul* oglinzilor retrovizoare mai prost integat ca la Mk7 (gen Pug 207 acum)
    - *cocoașa* capotei motorului cam proeminentă, cu o curbură descendentă cu 2-3 cm prea jos finalizată (greu de crezut cât de mult contează 2-3 cm...)
    - apropo de faruri, îmi par OK ca formă, da-s cam jos amplasate și ele, sigur la limita minim legală -- senzația de *răutate* frontală antropomorfizată :-P e-n ochii privitorului oricum... pe care Mk8 îl privește totuși agresiv, dar ăsta-i trendul
    - curbarea mai accentuată a plafonului vs. Mk6 echilibrează totuși profilul mașinii (care arată super, ca să fiu în standard AM-comment :-)))
    - stopuri doar acceptabile -- puteau fi mai originale (v. Captur-2 etc).

    În rest, dimensiunile-s exact cum... v-am zis eu !!! :-)
    De apreciat așadar nu doar lungimea sub 4,30 m, ci și lățimea păstrată la 1,79 m m (sub un Clio-5, clar prea lat pt o citadină -- care, btw, are și el faruri LED încă de la versiunea așa-zis cheală.)
    ...Și garda la sol mai omenească decât a unor competitori merită cred remarcată.

    A, să nu uit -- surse directe (și nu doar *voci* :-)) mi-au confirmat că asta-i ultima serie Golf -- ce pot să zic? Păcat.
    Concluzie: dacă tot e o serie cumva *istorică*, un Variant Alltrack parcă m-ar tenta peste 2-3 ani -- dar numai dacă-l pot comanda fără ecrane. :-)
    37 7
  • Eh... daca e "pe surse", si eu am sursele mele, sa stiti! Mie sursele imi spun ca masinile cu baterii sunt la ultima generatie deja, ca apar alea cu hidrogen si o sa le ia gâtu'!

    audvoci.ro
    16 12
  • Vad ca sunt aprinse discutiile aici si zic sa imi dau si eu cu parerea.

    Noul Golf 8 este reusit, chiar mai reusit la interior decat la exterior dmpdv.
    Sunt curios cam cat a crescut spatiul la interior si in portbagaj, lucruri care o fac foarte atractiva.
    O chestie tipic VW (cred) este faza cu motoarele mild hybrid. Ma asteptam sa ofere doar astfel de motoare si nu sa fie optional sa iti achizitionezi Mild Hybrid, probabil va fi cu 500-1000 EUR mai scump si 100% nu isi va merita banii.
    Desii multi o sa hatereasca faptul ca au pus motor de 2.0 TDI 110 cai, mie mi se pare un lucru normal din ratiuni de costuri. La fel de curios sunt ce vor spune cei care comentau de rau Mazda cu motorul aspirat de 2.0.

    Acum, despre cei care sunt efectiv exaltati si uimiti de dotarile standard, va reamintesc ca bord digital plus tableta cu navi si Apple Carplay sunt in standard pe Honda Civic. Ba mai mult, Civicul cu motorul de 1.0 mai vine si cu suspensie spate independenta, active cruise control, lane keep assist, si sisteme de siguranta active. La Mazda 3 are in standard faruri LED, la fel.
    Deci e foarte bine ca Golful tine pasul si adauga aceste dotari standard, dar nu este vreo noutate.

    Categoric masina asta este un etalon in segmentul ei, insa in mare parte aici in Europa, piata mult mai mica decat cea Asiatica spre exemplu (ca tot zicea cineva ca Europa e miezul...)

    Ca sa inchei, e foarte amuzanta exaltarea unora :).
    22 9
  • @Pantofaru: Hai sa vorbim si de chestiile neplacute. Din ce am vazut eu, pe noul G8 n-o sa fie oferit Android Auto si Apple Car. :) De ce? Pt ca germanii vor sa se bucure de legile protectiei datelor din Germania (a se citi "n-i frica de amerikanski, NSA, CIA, NASA, uuuuuu!")

    In acelasi timp, cica VW o sa plateasca operatori de telefonie in asa fel incat masinile sa fie tot timpul conectate si "in cloud". Sa vedem cum le iese asta in Romania :))))))))
    9 6
  • P.S. 1: Nu ştiu de unde a scos AM cei 110 CP pt 2.0 TDI-ul de bază, care produce în realitate 115 CP (de fapt şi mai... real-măsurabil, probabil +125 CP. :-P).

    2. Spaţiul interior ar fi practic acelaşi, cu un minor câştig la capacitatea portbagajului -- dimensiunile exacte exterioare fiind: 4284 mm lungime, 1789 mm lăţime şi 1456 înălţime,
    Şi ampatamentul e majorat doar de ordinul milimetrilor... după unii (dar după ADAC ar fi mai mic cu una bucată mm, :-) -- în fine, şi la nemţi apar deocamdată unele date aiuristice.)

    3. Importantă-i mai ales scăderea Cx-ului la 0,275, o valoare (sigură asta) apreciabilă pt un hatch compact.
    Care, împreună cu micşorarea suprafeţei frontale (înălţimea noului fiind cu 3 cm mai mică), duce la un SCx sensibil sub cel al Mk7-ului.
    Şi clar că aerodinamica optimizată înseamnă consum redus la drum întins.
    29 3
  • Prometeu
    Daca singura masina condusa este un Golf 4, pentru ca asa ai auzit tu ca este "shukar", normal ca esti extaziat de masina asta. Daca ai mai condus si alte masini in viata ta iti dai seama ca Golf-ul este o masina banala, ff scumpa pentru ce ofera si cu o fiabilitate de rahat. Cand sunt atatea modele reusite pe piata in clasa asta, sa alegi Golf-ul este ca si cum iti tragi singur un scuipat intre ochi.
    23 25
  • Ia zi mai prometeu care e masina ta ca sa ne-o cumparam si noi, sa nu luam tzeapa cu gunoaiele astea de vw.
    19 12
  • @Prometeu, pentru commentul asta ti-as face cinste c-o bere!
    12 20
  • Claudiu
    Dotarile de baza sunt impresionante, gama de motorizari e foarte generoasa, dar astept sa vad si pretul de pornire pentru fiecare motor. Design-ul e un capitol pur subiectiv, ori iti place ori nu, dar sunt sigur ca foarte lume va fi incantata si se va vinde foarte bine. Pentru binele concurentei, sper ca pretul de baza sa fie cu 2-3 mii de euro mai mare, altfel le va fi foarte greu sa concureze.
    13 12
  • @Prometeu: moaaaaa, ce haiterealaaaaaaa.... Pun pariu pe o bere-n vama ca nu-ti permiti nici macar Golful ala 4 de care zici. :)
    14 14
  • Zeus again
    pai zi mah prometeus, ce masina ai? Ti-e rusine sau esti un trol care vrea sa faca spam pe aicea?
    16 10
  • Popescu Mateiescu
    Se pare ca multi habar n-au sa faca diferenta intre sistemul de iluminare de TOP si afumatura de marketing standard pe led a noului Golf. Degradatii domeniului auto au pus botul imediat la abureala lui Hitler. Reamintesc faptul ca si Dacia venea standard cu "faruri led" . Ce insemna asta ? Insemna un bec led ( pe care orice dobitoc il poate cumpara cu 10 lei din Kaufland si pus pe pozitie laudandu-te dupa ca ai "lumini de zi pe led " pe o coaja de Bemveu din 900 toamna, practic asta face si Dacia , are un bec led pe DRL, dar pe faze tot halogene. Aceasta strategie o mai folosesc si șmenarii parcurilor auto SH ca sa "ia ochii" la fraieri . Adevaru' caaa....doar un cunoscator al domeniului auto se prinde de teapa asta pe care insusi marcile germane le atribuie sub diferite denumiri ....Se pare ca functioneaza ....Multi spalati pe creier deja au impresia ca Golf 8 are " faruri led " in standard sau mai rau "faruri full led" ( cum spunea un inteligent mai sus ) ...hahahaha.....Hai ca am ras copios . Pana si AM a scris ca sistemul de iluminare Matrix full led e standard .

    @căcășteanu' . Vezi ca la Zarnesti au bagat canalizare, asa ca pilulele le vei putea recupera din vasul de WC de acum ....inainte cadeau in buda si era mai greu. Acum nu mai ai scuză daca o dai in nebuneala iar ;-)
    17 28
  • Popescu Mateiescu
    nu e standard*
    6 19
  • Asteptati-va ca preturile sa inceapa la peste 20K Euro, la cate "optionale" au inclus acum in pachetele de baza. Dupa ce vor fi publicate, Civic X va parea o oferta chiar buna :)

    Volan si schimbator in piele abia in varianta de top...

    Ca design pe mine deja m-a adormit. Are personalitatea unui fier de calcat.

    Dezamagit de faptul ca inca mai propun diesel in oferta dar vorbim de nemti, deci nu e de mirare. Bucurati-va ca o sa trebuiasca curatat DPF-ul destul de des cei ce-l vor exploata in oras. Ah, am uitat ca e mai usor de anulat.
    18 13
  • Claudiu
    @Popescu Mateiescu

    Din pacate esti dezinformat. Toate modelele Golf 8 au standard faruri LED(sau FULL-LED cum se mai zice) atat faza scurta cat si faza lunga, doar ca sunt 2 tipuri de faruri disponibile. Cele standard sunt compuse dintr-un singur bec mare de tipul LED, in timp ce varianta optionala de top va fi compusa dintr-o matrice de mai multe LED-uri grupate(probabil care se pot dezactiva partial pentru a nu deranja conducatorii auto ce vin de pe contrasens, dar pastrand o buna iluminare pe restul drumului). Nu tin minte ca sa fie alt hatchback compact pe piata care sa ofere standard faruri led, nu doar cele standard si obligatorii de zi.
    17 9
  • nu ma dau in vant dupa Golf-uri dar daca vorbim de motorizare trebuie sa fim sinceri si sa spunem ca este o gama COMPLETA. sunt convins ca , din nou, vor avea mare succes. motorul 1.4 plug in hybrid si 204 CP mi se pare perfect pt masina asta. daca o sa aiba o autonomie de macar 40km, chiar e afacere. la interior arata bine, la exterior se putea MULT mai bine. toate cele bune!
    10 7
  • Exaltarea ca exaltarea, dar este amuzant cand vor fi anuntate vanzarile peste un an.

    Acum sa nu fie doar laude, ca sa fiu si eu putin carcotas, doar mie mi se pare ecranul navigatiei si modul de integrare in bord, aproape identic ca la X5/ X7 ? N-am terminat, prelungirea farurilor pe aripi ma duce cu gandul la seria 5 E60, putin asa, asta dupa ce observasem la electrica id3 ca maneta de comanda este luata cu totul de pe Bmw i3 :).
    18 6
  • Popescu Mateiescu
    @Claudiu


    Are Golf 8 standard "faruri led" cum are si Dacia pe lista de dotari tot "faruri led" . Amice, farurile alea standard led de pe G8 se refera la DRL nu si la fazele de drum. Capisci ?

    Si zici ca Golf este singura masina de volum compacta care ofera optional faruri cu matrice full led ? Pai cred si eu ....la 6j de mii ( adica la pretul nesimtit de mare ) trebuia sa ofere macar ceva in plus mai pt prosti ;-) . Haules baules !
    14 24
  • Popescu Mateiescu
    @Alex

    20 mii este Polo 1.0 TSI 100+ cai ( dracu stie ce putere mai are ca au schimbat puterile mereu ca sa acopere faradelegile vis a vis de manipularea emisiilor ) "chel" amigos :))...marca lui Hitler nu-si cruța deloc iubitorii senili cand vine vorba de preturi. Produse exacerbat de scumpe raporatate la un produs inferior calitativ si o "fiabilitate" de invidiat. Gandeste-te ca faci si tu o realizare in viata si pseudo-cunoscator auto fiind faci alegerea gresita sa dai 6j de mii pe Golf 8 , toate bune si frunoase platesti avansul exacerbat ca mai apoi sa dai restul de bani esalonat , ca mai apoi dupa ce faci 30 mii km si mai ai de platit inca o caruta de bani bancii acreditate sa iti sara lantul de la punct sa ramai in drum spre mare si cu gagica dupa tine ? Pai nu ca-i un vis urat ?
    13 21
  • Popescu Mateiescu
    Grecule, ai sa-ti faci pri albi cand vei configura Golful 8 in varianta de TOP, o sa coste cat un BMW X5 entry level :))). Nu-s Bemveist, dar cred ca mai bine mi-as cumpara pe cel din urma :))
    15 19
  • @Popescu: am o intrebare. Vad ca-i dai inainte cu "fiabilitatea" Golfului. Ai condus vre-unul? Si nu ma refer la de-alea aduse din tara lui Hitler cu 380.000 de km pe ceas. O masina noua, Golf, ai condus? Unde ai citit tu despre "fiabilitate"?

    Si de unde atata pizma? Te obliga cineva s-o cumperi sau sa te uiti la ea chiar? Daca te doare retina cand le vezi, uita-te-n alta parte, ca nu cred ca-ti blocheaza campul vizual vreun Golf.

    De unde apareti, fratilor? Ai simtit tu nevoia sa impartasesti lumii ideile cu "fiabilitatea" fara sa ai cel mai mic habar despre ce vorbesti. Hai, canta la alta masa! Repeti tampenia ca o moara stricata.
    18 11
  • Popescu Mateiescu
    @PMC

    Ce intrebare stupida mai e si asta ? Nu stiam ca trebuie sa conduci masina sa iti faci o parere de fiabilitate , poate sa o detii ;-) . In rest ai fi putut sa treci PCR in loc de PMC , ori de libertatea de exprimare n-ai auzit sau de dreptul la opinie ? Hai fugi la o tura cu Tedeiul pana nu-ti interzice primarita ;-)
    12 22
  • Multi oameni toxici pe aici, multa hatereala.

    Din ce spune articolul:
    "În echiparea de bază (denumită Golf), noul model vine cu elemente precum faruri și stopuri full LED". Deci, full LED! nu pozitie, nu doar faza scurta, ci faruri si stopuri full LED. Cititi articolul vietii inainte sa intoxicati lumea cu parerile putrezite de 2 bani (AKA Popescu).

    @PMC, vine si cu Android Auto si Apple Carplay, doar ca, normal face parte din strategia VW, asa ca trebuie sa iti iei echiparea Life.

    Inca o data ma repet, masina este misto si va fi un etalon aici pe la noi in piata (europeana). Insa, la aceiasi bani sau chair mai ieftin exista si alte masini care au un pachet mai mare de optiuni/beneficii.
    15 6
  • Tot secretul e in culoarea aia... ca prea sare mustaru' peste tot...
    15 4
  • @Pantofaru: asa e, este Android Auto contra cost. Apoi am aflat si eu.

    @Popescu: Libertatea de expresie e una. Libertatea de a dezinforma e alta.
    9 3
  • E buna, cea mai cea, dar daca e 24k tot nu e afacere, un megan e acu 12k la oferta. O fi ea buna dar sa coste cat 2 masini tot e prea mult. Daca dai un ban macar sari la un premium sau una normala dar dotata full. E ca si cum ai vrea adidasi sport pentru maraton si iei de la Adidas, dar editia de strada. De ce sa nu iei de la Decatlon, dar seria pentru maraton sau direct Nike Vaporfly de alearga chenienii cu ei, daca te tine buzunarul.
    12 6
  • Fara alehas
    Ptr. o masina asa high-tech cei din service-urile vag vor trebui sa se recalifice.
    Bineinteles, lucrand la ele pe ,,garantie,,.
    11 12
  • Edikkk
    @Anonim dle LAŞ asta cu frustratul o spuneţi în faţa oglinzii :))))
    Acolo singur cu lumina la lumânare, în baie, cu faţa la oglindă.

    Hai pa anonimule, neimportantule
    6 17
  • Popescu Mateiescu
    @PCR


    Ai inteles gresit sensul cuvantului amicule prieten. De cand feedback-ul negativ ce exercita o opinie democratica reprezinta dezinformare ? Acum hai fuguța rapid la Tedeiu, tre' sa simulezi dinainte sa te scoli intre orele 22 si 07 ca atunci ai acces gratui la caxanul fumegator in oras ;-) ....Zdraveiti !
    7 17
  • @Popescu: contrar aparentelor, nu-mi plac "contrele" pe net. Nu am chef de contradictorii, mai ales cand e vorba de niste unii care nu pricep propozitii scurte, simple. Totusi, unde vezi tu o "opinie democratica" in afirmatia falsa ca Golfurile nu sunt fiabile? Statisticile si milioanele de clienti te contrazic. Aici nu e opinie, aici e vorba de o stare de fapt. Matematica, cifre reci. Pe care tu le contrazici pentru ca ai tu ceva cu VW.

    Data viitoare, inainte sa scrii, gandeste. Fa o fapta buna, n-o sa te doara. Mult succes!
    12 7
  • @All, chiar n-ati inteles pana acum ca @popica mateiescu e acelasi rusofon @mafia, @mascarescu, etc etc.

    Cine incearca sa argumenteze logic cu lubenita asta crapata si-a ars timpul pretios al vietii degeaba. Imi pare rau de oamenii pe care nu-i cunosc, oameni care au impresia ca discuta cu o fiinta normala, sa-i vad absolut de fiecare data ajunsi in aceeasi fundatura "intelectuala" dupa un dialog cu basina asta.

    Un week end placut tuturor, inclusiv harbuzului. E toamna, a trecut ziua recoltei, dar asta sa se coaca la minte, nici macar la anul nu mai am sperante.
    15 7
  • Cred ca in realitate arata si mai bine. Uitati-va la poza de pe prima pagina: https://www.volkswagen.de/de.html
    8 3
  • @calingura

    la cate toale are pe ea nu imi dau seama, dar mi-ar placea sa o cunosc in real life
    8 1
  • @kiro: ia ce zic astia ;)

    https://www.motor1.com/news/379050/vw-golf-9-planned/amp/

    Deci va fi un Golf 9 Diesel :-D
    1 0
  • OVIDIU
    ESTE IN ORDINE
    NU CRED CA CEI DE LA VW SUNT CAPABILI SA MAI DEZVOLTE UN DIESEL DE LA ZERO
    CERE MULT TIMP BANI SI CUNOSTINTE
    ORI EI NU MAI AU NIMIC DIN ASTEA
    IN REST NU MA INTERESEAZA DE LOC
    0 0
  • fan skoda
    @OVIDIU

    Ba da este in ordine dar tu esti prostalau si nu cunoti industria auto.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru