Volkswagen Golf 8 ar putea rămâne în producție până în 2035

de Tiberiu Safta
Marti, 30.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui oficial al mărcii germane, actuala generație Volkswagen Golf ar putea rămâne în producție până în 2035. Acesta ar urma să fie disponibil în paralel cu viitoarea generație Golf, care va fi doar electrică.

Generația cu numărul 8 a lui Volkswagen Golf este ultima oferită cu orice fel de motoare termice. Anul trecut, marca de la Wolfsburg a confirmat că următoarea generație a compactei germane va fi exclusiv electrică și ar urma să fie lansată în 2028.

Chiar și așa, se pare că durata de producție a actualului Golf ar urma să fie ceva mai lungă decât era de așteptat înainte. Potrivit lui Kai Grunitz, șeful departamentului de dezvoltare tehnică a mărcii, Volkswagen Golf 8 ar putea fi produs pentru încă 11 ani de acum înainte. Asta a afirmat el într-un interviu pentru versiunea olandeză a publicației Top Gear.

Astfel, actualul Volkswagen Golf va fi oferit în paralel cu viitorul electric timp de 7 ani. Cel mai probabil, o asemenea strategie a fost aleasă pentru a ușura tranziția către mașinile electrice. Dacă Volkswagen va decide să producă actuala generație Golf până în 2035, asta ar însemna o perioadă de producție de 15 ani pentru aceasta.

Volkswagen Golf 8 a fost prezentat la finele lui 2019 și a intrat în producție la începutul lui 2020.

Mai devreme în acest an, modelul a primit un facelift.

via Top Gear NL

Comentarii (45)

  • Diana Șosoacă
    # Golfu-i Golf !
    9 3
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Cum viitorul Golf va fi doar electric? Pai și TDI cu I-ul roșu???
    6 9
  • Îl mai țin 11 ani în producție să finanțeze Golful electric, în traducere.
    13 4
  • @dan_grc
    Il mai tin 11 ani in productie ca sa nu mai bage bani in facelift sau alte investitii inutile in termice adica.
    Ce rost are sa mai investesti intr-un diesel fara viitor, mai bine il tii doar in perfuzii pana moare.
    Cred ca nu esti la curent cu investitiile. Important e sa faci bani, chiar daca long term, decat sa bagi bani in ceva fara viitor.
    Cu electricele isi mai spala si ei pacatele de la DIZALgate. Daca ar fi bagat in electrice banii care i-au dat pe amenzi, iti dai seama cate masini produceau???
    https://fortune.com/2018/02/06/volkswagen-vw-emissions-scandal-penalties/
    25 billions...25 miliarde pe intelesul tuturor doar in state, dar au mai dat si prin alte tari.
    Daca ar fi sa calculam cu un vag electric care ar costa 50000$ asta ar insemna ca puteau produce vreo 500000 de masini electrice. Auzi tu, jumatate de milion de masini electrice care au fost date ca amenzi.

    Cat de prost investitor sa fii sa preferi sa pui un soft mincinos si sa platesti miliarde amenzi, cand puteai fi leader la vanzari si poate chiar peste Tesla?
    La intrebarea asta nu poti raspunde tu cu BMW, ca deja cand ei BMW esti varza la investitii.
    Mersul in paralel e bun, ca electricele ii ajuta sa isi atinga tinta de emisii, altfel ar cumpara credite de la altii si ar plati aiurea ca sa produca inca troace imputite.
    La fel face si BMW cu electricele, desi ei mint foarte mult. Cei ce cumpara masinile alea vechi imput cat nu reusesc electricele sa recupereze.
    4 15
  • Banditos
    Sa fim intelesi: 25 miliarde amenzi pe dizelgate nu se compara cu 2,5 miliarde pierdute de Ford pe electrice!

    Daa?
    7 5
  • Nu cred ca are sens să îi explici lui Dan ceva...
    2 6
  • Exact, sa ne înțelegem Banditos, pierderile Ford vor ajunge la 5.5 miliarde anul acesta, câți ani își va permite Ford asta ? Până în 2030 Dieselgate va va fi copil .
    9 3
  • Banditos
    @dan_grc

    deci pierderile din amenzi pe motiv de teapa se justifica, spre deosebire, cele investite intr-o tehnologie/oferta noua, care poate fi de succes (sau nu), nu se justifica.
    4 7
  • Pierderile din amenzi nu sunt programate/ asumate, dar cele asumate din prostie la nesfârșit se justifica, ok atunci, rămâne de văzut.
    8 1
  • Banditos
    Cine a spus ca sunt justificate la nesfarsit? Eu?

    Si apoi...pe bune...inselaciunea in forma continuata a celor de la VAG era ca un joc cu focul. Amenda aia a venit ca o consecinta a unei tampenii constiente si ASUMATE.

    Pierderile de miliarde a lui Ford (si, probabil nu numai) nu sunt o chestie noua. Isoric s-au pierdut bani nu pe fluturi ci pe masini TERMICE care au fost minuni, dar piata a vrut altceva.

    Deci hai sa incercam sa fim decenti.

    Si tot legat de pierderi...iti sugerez un canal de YT, probabil ca il stii, poate altii nu. Mie imi place la maxim..."@bigcar".
    2 3
  • Știi cum faci o mică avere din vânzarea electricelor ? Începi cu o avere mult mai mare, pe principiul unei femei materialiste care poate transforma un miliardar într-un milionar .
    8 1
  • @dan_grc
    Pierderile din amenzi nu sunt programate atat timp cat ai destui fraieri care cumpara si sustin.
    Pentru cultura ta generala toare produsele noi sunt extrem de scumpe pentru ca e greu de produs.
    Ca un simplu exemplu masinile costau enorm acum 100 de ani, acum orice agarici isi permite una la 18 ani.
    Telefoanele mobile erau foarte scumpe acum 20 de ani, acum pana si copiii de 10 ani au unul. La fel si calculatoarele, daca ne gandim cat costa un 286, 386 sau 486 si ce performante aveau, acum sunt super puternice niste laptopuri la 5% pretul de atunci.
    Un stick de memorie de 128 MB acum 20 de ani era mai scump decat unul de 128 GB acum.
    Exemplele pot continua la nesfarsit.
    Daca esti luminat intelegi cum sta treaba.
    Si dieselurile au fost extraordinar de scumpe si poluante la inceput apoi s-au ieftinit, s-au mai imbunatatit, au mai bagat astia DPF, au mai pus si Ad Blue, dar tot sunt departe si ca sa le faca mai putin poluante ar trebui sa puna atatea sisteme ca ar ajunge si triple ca pret si mult mai complicate ca sisteme fata de o electrica.
    Deci nu mai bate campii cu prostii, ca electrificarea vine ca telefoanele mobile, calculatoarele si altele, adica si le va putea permite lumea si se vor gasi solutii si pentru alimentare. Ca si titeiul asta e limitat ca resursa. Vrei nu vrei la un moment dat se termina si va fi lumea obligata sa gaseasca solutii.
    Tu daca nu vrei, revin-o la telefon cu disc, TV alb-negru cu lampi, masina de spalat Albalux 9, masina de tocat la manivela, aragaz cu gaz in loc de plita cu inductie, cuptor cu gaz in loc de electric.
    Si daca nu intelegi cu sta treaba cu electrificarea, iti recomand geamuri la masina la manivela, scaune reglate manual, stergatoare de parbriz manuale, faruri cu lumanari, oglinzi reglabile manual, roti de lemn, masina fara ABS, fara directie asistata electric, etc.
    Cand te prinzi cum sta treaba, mai vin-o pe aici.
    Lumea mai evolueaza, speram ca si voi, ca sa tinem pasul cu altii mai buni, nu mai prosti.
    1 6
  • Dai copy paste la niște idei, uneori funcționează, dar electricele nu sunt electrocasnice, nu ? Deci de ce dai exemple cu mobile, telefoane, televizoare ? Electricele NU vor urma această cale de ieftinire, indiferent de volumul produs, nu înțelegi cum funcționează industria auto, iar dacă tot dai exemple din trecut, niciun produs nou nu a fost introdus forțat, cu amenzi și restricții pt cele vechi, asta deranjează cel mai mult. Știu, ecologia, mediul, dar tot nu se justifica, când industria auto produce un sfert din poluare .

    Iar forțarea normelor de emisii au dus la Dieselgate, clienții voiau motoare mai puternice, imposibil de respectat acele norme, când se fac reguli din pix, la fel și soluțiile tot din pix vin, aceste păcăleli au continuat și mai continua si la electrice, cu autonomia, sunt foarte puține modele care respectă datele tehnice .
    8 4
  • @dan_grc
    Dane, dacă investești 1000 de RON în 3 ani și îi amortizezi in 10 ani, e normal sa ieși cu pierdere în primii ani, pentru ca ai cheltuieli mai mari decât venituri. Abia după aia 10 ani ești pe 0, chiar dacă în ultimii ani o sa apari cu profit.

    N-ai văzut un bilanț contabil în viata ta și asta e foarte bine. N-ai tu treaba mai sus de "da șefu', să trăiți șefu'".

    Oricine are un dram de educație financiară înțelege lucrurile astea.

    Cu fiecare mesaj arăți cât ești de habarnist dar și arogant. Un fel de Dutz dar care știe sa scrie românește.
    4 5
  • @dan_grc
    Eu ti-am dat multe exemple dar tu vrei sa fii contra.
    Poti face poze cu un aparat skina cu film de 24 sau 36 pozitii, sa te duci cu el la developat si apoi sa le printezi si sa le trimiti prin posta prietenilor ca o scrisoare.
    Sau poti folosi telefonul sa faci poze si sa le dai share pe WhatsApp, pe e-mail.
    Exemplele pot continua la nesfarsit.
    Ti-am dat cateva exemple si de cate dotari ai pe masina, ELECTRICE.
    Inainte mutai scaunul nu o tija pe dedesubt, acum ai reglare electrica pe inaltime, ai masaj electric, aia atatea optiuni TOATE actionate electric.
    Masinile electrice vor urma fix acceasi cale ca toate celelalte fie ca vrei tu fie ca nu vrei.
    Si asemanator cu telefoanele mobile care erau mari si grele din cauza bateriilor si putin performante, acum ai un telefon care are baterie, il tii in mana si e si camera foto si gps si calculator.
    Deci da, masinile electrice vor fi peste tot in viitorul apropiat si vor fi la fel de ieftine cum isi permit toti sa isi ia telefoanele mobile care era foarte scumpiri acum 20 de ani.
    Si infrastructura se va dezvolta, pentru ca si numarul de benzinarii a crescut foarte mult si numarul de centrale de apartament a crescut si au tras oamenii tevi de Gaz nu s-a pus problema ca nu se poate extinde reteaua de gaze.
    Doar un limitat nu poate vedea evolutia rapida din ultimii ani.
    Electricele vor avea curand range de peste 1000 km cu baterii la jumatate din greutate.
    Asa cum memoriile au evoluat, bateriile din telefoane la fel.
    Acum avem trotinete electrice, aspiratoare cu baterii, roboti de taiat iarba cu baterii, tot felul de scule cu baterii. Si sunt milioane si nu s-a pus problema ca nu se pot incarca. Vapoare cu baterii.
    Trenuri electrice de mare viteza (nu cu locomotive diesel). Tramvaie si troleibuze, nu diesel.
    Hai ca daca deschizi ochii se poate sa te luminezi.
    Trebuie sa renunti doar la troaca aia BMW DIZAL ca sa te luminezi.
    Din experienta pot spune ca cei mai prosti soferi si mecanici auto sunt la BMW.
    2 5
  • Eu unul ma bucur ca exista alternativa pana in 2035, caz in care nu are decat sa decida piata ce isi doreste cu adevarat.

    As fi preferat totusi sa tina in productie Golful 7 facelift, mie ala mi s-a parut (pe langa Golf 4) varful acestui model, se vede ca acolo VW s-a dat silinta sa scoata un produs extraordinar :)
    3 2
  • Fix aceleași argumente foloseai/foloseati și acum câțiva ani, realitatea te contrazice, iar când se întâmplă asta folosești un super argument " cine i-a obligat sa fie full electric până în 2030 " ? Golf 8 s-a vândut mult mai bine în 2024 decât variantele ID, logic ca s-au trezit și ei și vor o plasă de siguranță, nu sunt convinși ca va funcționa doar cu electric in câțiva ani, doar războinicii de tastatură au această siguranță.
    8 2
  • @dan_grc
    Războinicul tastaturii ești tu. Repeți ce auzi la altii și nu înțelegi, argumente obosite și ilogice, lipsă crasă de cunoștințe. Dar îți place mult să te auzi vorbind și să dai tu lecții.

    Dunning Kruger la (cap) pătrat.
    2 7
  • Din experienta vb tu.Ce experienta ai tu cu BMW mincinosule,tu nu ai bani de gogosi dar de un BMW.
    2 0
  • Este vb de golf panarama electrica nu de bmw.
    1 0
  • Ai bătut monedă pe ieftinirea electricelor ani de zile, dând aceleași exemple cu telefoane fixe, televizoare cu tub, etc, s-au ieftinit, vizionarule ? Acum 5 ani duduia online-ul cu marea avalanșă de stații de încărcare, milioane și milioane, unde sunt ? " Se vor face, se va face ", știm, doar ca nu știm cine va plăti, sau cine le va face .
    6 2
  • Nu frecventez site-ul acesta de ani de zile. De ani de zile te lupți tu cu morile de vânt.
    1 4
  • Andrei
    Evident ca s-au ieftinit. Te poți uita la ce preturi se vindea Tesla acum câțiva ani și ce preturi au acum.

    Cât despre stații de încărcare, mi-a luat doua minute sa caut:
    Marea Britanie: 65.000
    Germania: 100.000
    Franța: 120.000

    Cum au zis și alții, repeți clișee obosite pana la punctul în care nu te va mai lua nimeni în serios în afara de cei ca tine.
    1 6
  • @andrei
    Germania trebuie sa aiba peste 1.5 milioane statii pana in 2030, asta era planul, au ramas putintel in urma, ca si ceilalti .
    2 0
  • Băi băiatule, sunt sub 15.000 de benzinării în Germania. De ce ar avea nevoie de 1.5 milioane de stații de încărcare?? Una la fiecare 56 locuitori (inclusiv bebeluși)???

    Se vede ca e caniculă.
    1 4
  • Sa-i spună cineva lui Mihăiță Mateuț ca o benzinărie nu este egal cu o pompă de benzină, o benzinărie are multe pompe benzină și diesel.

    Nu în ultimul rând, stațiile de încărcare trebuie sa fie mai multe pentru ca timpul petrecut este mult mai mare, trebuie deblocate stația cu tot felul de aplicații, plata la fel, nu durează mult, apoi urmează timpul efectiv de încărcare.
    7 0
  • Să-i spună cineva lui Dănuț ca în Germania sunt 150000 de puncte de încărcare și 15.000 de benzinării, adică echivalentul a 10 pompe pe benzinărie. Lui nu-i place aritmetica.

    In UK numai anul trecut s-au instalat 24.000 de încărcătoare.

    Deblocarea stației cu aplicații a văzut el în vreun film horror pe TikTok. În realitate plătești cu cardul direct la "pompa".
    1 5
  • Considerând 5 minute un plin, în 24 de ore o pompă de combustibil deservește lejer 288 de clienți (12 clienți / h x 24 de ore).
    Considerând 60 de minute încărcarea rapidă medie (că nu sunt toate de 50 kW sau peste) un punct de încărcare poate deservi 24 de clienți electrici.
    Deci o benzinărie MICĂ de 6 pompe poate fi echivalată cu 72 de puncte de încărcare RAPIDE.
    Asta DACĂ o oră la stația rapidă oferă autonomie comparabilă cu plinul de combustibil făcut în 5 minute, oricare ar fi el.

    Deci cu îngăduință corespondentul electric la 15.000 de benzinării ar fi peste 1 milion de puncte de încărcare. Rapide și mai împrăștiate, să compenseze autonomia scăzută!

    Aritmetica e grea pentru trolli, ei doar vântură promisiuni și clișee!
    6 1
  • Numai ca:
    1. In medie pompele nu merg la foc continuu, departe de asta.
    2. Încărcătoarele sunt mai mult libere pentru ca problema majora e distribuția în spațiu, nu numărul lor

    Dacă o pompă deservește 288 de clienți și o benzinărie medie are 6 pompe, asta înseamnă 288*6=1728 clienți.

    Presupunem prin absurd ca toate pompele de la toate benzinăriile merg în continuu 24h, adică e coadă la toate. 15000x1728=25.9 milioane de clienți pe zi.

    Asta înseamă ca o treime din locuitori alimentează zilnic, un amănunt care depășește aritmetica ta.

    PS: multi, poate majoritatea, încarcă acasă, asta nu e inclus în cele 150.000 de încărcătoare.
    PS2: repet, problema nu e deloc numărul de încărcătoare; problema e distribuția lor. Degeaba sunt 100.000 pe un km2 dacă tu ești la 300km distanță.
    1 5
  • Cei trei neuroni au devenit doi, la Matei, a uitat ca din cauza autonomiei mult mai reduse, fericiții proprietari de electrice trebuie sa treacă mult mai des pe la stațiile de încărcare, dar el nu înțelege de ce în Germania sunt 15.000 benzinării, la zeci de milioane de termice, deci va fi la fel și la electrice după mintea lui :).

    Știu, vor urma autonomii de 1000 de km, dar cele câteva milioane de electrice care circula prin Europa au autonomii reduse, mai ales cele care au o vechime de câțiva ani, care dadeau bine doar pe hârtie, la fel ca emisiile înainte de Dieselgate, deci doar pentru cei care stau la case poate fi o alegere ok, pentru ceilalți e nevoie de foarte multe stații, mult mai multe decât în prezent, dar " se vor face " în curând, stai liniștit.
    5 1
  • Dane, fericiții posesori se bucura de ele. Nefericiții posesori de gunoaie aruncate de alții își dau aere de superioritate pe automarket.ro.
    1 5
  • Și nu ne mai explica noua, fericiților posesori, ce nasoale sunt electricele. Că ne-am prinde și noi dacă asa ar fi. Le-am vinde și am lua termice în locul lor.
    1 5
  • Dacă erai un fericit posesor de electric nu mancai atâta maro aici, mai ales ca era drăguț din partea ta sa împărtășești detalii și experiența cu o electrică .

    Acum nu te apuca te rog sa copiezi texte de pe forumuri ale posesorilor, dar ai putea totusi sa ne spui ce electrică ai .
    6 1
  • As putea dar nu o voi face pentru ca nu e treaba ta, și nu ți-ar servi decât ca sa ataci pe baza asta. Cum face și colegul tău de suferință, maestrul PMC. Când e lipsit de argumente, ca și tine, se ia de marca și mărimea mașinii celuilalt.

    Așa că mai bine te las în pace sa îți imaginezi. Iar dacă nu crezi ca am, te anunț ca ma doare fix unde nu bate soarele. Electrica mea merge foarte bine indiferent de opinia ta.
    1 6
  • As vrea sa te cred, dar ceva ma reține, pe principiul ca și termicele merg foarte bine, cu toată hatereala ta, plus ca n-ai niciun motiv sa nu spui ce electrică ai, prlblema e ca ai atâtea minciuni în cap încât nu te poți hotărî.
    6 1
  • Treaba ta ce crezi, e frustrare mare. Dar sa știi ca sunt și alți posesori de electrice - și ale lor merg bine și nu sunt nici ei sado-maso.
    1 5
  • Pot sa fac o poanta? :) Golf ramane in productie inca peste 10 ani pentru ca sa confirme ce am spus eu, si anume ca e cea mai buna masina pe care o poate cumpara cineva. :) Si nu de acum. Ci de peste 40 de ani incoace. La modul serios, chiar e cea mai buna masina, cam tot ce ai nevoie daca ai un cortex functional.

    Legat de nr de pompe vs puncte de incarcare: inca un argument foarte simplu la care nu ma gandisem pentru care toata povestea cu electricele e o tampenie fara margini. Punctele respective trebuie sa fie de vreo 50 de ori mai multe decat benzinariile pentru a putea face fata la un numar similar de electrocaZnice. Investitiile necesare sunt astronomice, motiv pentru care Musk, un tip f destept, a renuntat la toata povestea si lasa rahatul asta in grija "autoritatilor".

    Daca gandesti un pic, totul e cat se poate se clar si limpede. Si daca nu esti foca lobotomizata, desigur. :)

    @Matei
    Fucktard, chiar nu realizezi nici acum ca esti de rasul tuturor? :) Nu-ti ajunge nici pana acuma cata bataie de joc iti iei pentru ca esti tolomac? :)) Si pe bune, esti deja obositor, pur si simplu ai imbacsit sectiunea de comentarii cu prostiile tale. Chiar nu ai nimic mai bun de facut? Ai zis ca esti aitist. Cine dracu te plateste sa stai sa aberezi toata ziua p'aici? Chiar e curios, sincer. Incredibil, man. Get a life! Am inteles, traiesti si respiri baterii, dar calmeaza-te. Toti s-au saturat de ineptiile tale. Ai demonstrat ca nu judeci nici cat o gaina beata. Opreste-te! :)
    3 3
  • @cocalar hAUR
    Oprește-te tu, gherțoiule. Degeaba te gândești tu ca tot o vomă încălzită îți iese.
    1 3
  • Te-ai simțit cu musca pe căciulă, maestre.
    1 1
  • E amuzant tare cum încerci sa pari evoluat și educat dar tot îți dă cu virgulă. Așa e când te naști stigmatizat, petreci 7 ani acasă între semenii tăi și apoi încerci să pari ceea ce nu ești.
    1 1
  • Daca nu ma credeti pe mine si ma faceti in toate felurile, poate il credeti pe unul din cei mai tehnici si mai priceputi oameni din domeniul Auto din Romania la ora actuala, Vlad Micsunescu. Atentie: nu pun comentariul lui pentru ca e o personalitate care se pronunta anti-electrice. Nici articolul la care se refera. Sunt niste nuante importante aici si toti electroderanjatii isterici de pe'aici si de aiurea ar trebui sa incerce sa citeasca CU ATENTIE. Nu cred in minuni, stiu ca orice argument logic nu valoreaza 2 lei cand esti spalat pe creier, dar totusi, sunt unii oameni lucizi care pur si simplu se lasa convinsi de presa "cualiti". Sau nu se pricep.


    Vlad Micsunescu

    Toată treaba asta cu forțarea electricelor pe piata in acelasi stil precum se întâmplă cu anumite mesaje politice la Eurovision si Olimpiadă este un fiasco total.
    Nu ideologia in sine e problema ci felul in care e băgată pe gât.
    Întotdeauna economia libera e cea funcțională, in momentul in care apare controlul politic se răstoarnă balanța.
    Pe mine ma apucă rasul cand vad diverși oameni care sustin ca viitorul in parcursul sau natural va fi electric.
    Este fix ca filmulețul de pe YouTube cu 7 red lines despre ipocrizia corporatista.
    Am testat numeroase electrice si imi plac in ideea in care sunt o alternativa viabila pentru un segment din piata dar problema sta in imaturitatea tehnologiilor din infrastructura.
    Pana si comunicatele de presă au ajuns niste indigo-uri seci, cu 20-80% in x minute, autonomie x, 0-100, nu mai e niciun pic de pasiune si unicitate si s-a ajuns la niste masini insipide cu nume celebre resuscitate într-o forma banala.
    Majoritatea promotorilor viitorului electric nu prea se pricep deloc la detalii tehnice si nu vad ansamblul industriei auto si judeca masinile precum niște electronice...o companie care face aere condiționate, baterii sau telefoane nu are cum sa iti faca brusc o mașină competitivă.
    Asa cum zice si acest articol, piata libera și consumatorii sunt singurii care pot decide succesul unei tehnologii,nu niste politicieni care habar nu au despre domeniile pe care le coordonează.

    Articolul:
    https://www.msn.com/en-us/money/other/heads-should-roll-over-the-electric-car-fiasco/ar-BB1qIqaA
    2 1
  • Dinozaurii nu se lasă duși ușor. Dar de dus, se vor duce, și mamiferele le vor lua locul. Un articol patetic. Cry me a river, cum ar zice englezul. Next...
    0 1
  • @17:51 Uite, ma simt generos azi. Sunt dispus sa-ti dau dreptate. Se vor duce dinozaurii.

    Insa prostia care te chinuie sigur nu se va duce niciodata. Va reverbera peste milenii, in universalitate. :)))
    0 0
  • @cocalar hAUR
    Mda, nasol, ce sa zic. Dar și tu tot porumbel ramai. Prostia altora nu o poți tu evalua.
    1 2
  • Calingura
    Ce inteleg eu din cearta de azi este ca imbatranim. Tinerii de pe site (aici risc o presupunere) au nevoie sa se afirme, sa isi lase amprenta asupra lumii.

    Nu le este frica sa bata campii, sa o tina langa, sa insulte.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru