După ce au trecut prin cea mai dificilă jumătate de an din istoria companiei, șefii Grupului Volkswagen se repliază și promit o dezvoltare completă a companiei înspre zona ecologică. În strategia de dezvoltare pe următorii 10 ani, prezentată de CEO-ul Matthias Muller (foto) în fața investitorilor Volkswagen Group într-o întîlnire care a avut loc în această săptămână, Volkswagen Group a subliniat câteva direcții-cheie pe care va marșa în următorul deceniu, scopurile principale fiind reconstrucția imaginii mărcii și așezarea brandului pe o direcție "verde".
Emisii testate și retestate de companii externe
Pe lângă cele 30 de modele electrice pe care le va lansa până în 2025 și despre care am mai vorbit într-un articol anterior, Volkswagen va iniția un program de transparență care are rolul de a "tansforma compania într-un model la nivelul problemelor legale și de integritate". Primul pas în acest sens va fi implementarea unor metode externe independente de evaluare externe a emisiilor și consumului mașinilor proprii
"Am decis ca testele de emisii din compania noastră să fie, ca principiu general, evaluate extern de o companie independentă.
Vom introduce, de asemenea, teste în trafic real cu mașini alese aleatoriu. Consider că industria noastră are nevoie de mai multă transparență, de mai mult curaj și de deschidere în rezolvarea acestor probleme", a spus șeful Grupului Volkswagen în discursul avut în fața acționarilor.Filtre de particule pentru benzină
O măsură care va fi luată în următoarea perioadă este implementarea filtrelor de particule pe motoarele pe benzină ale mărcii, o mișcare ce are scopul de a reduce cu 90% emisiile de substanțe nocive scoase după procesul de ardere. Acest tip de filtre se regăsește deja pe majoritatea motoarelor diesel de pe piață și până acum câteva luni era considerat o piesă de care aveau nevoie mai ales modelele care funcționează pe motorină.
Introducerea unui sistem complex de filtrare a particulelor pe benzină va debuta în 2017 pe noua generație de motoare turbo de 1.4 litri de pe Tiguan și Audi A5, urmând ca apoi să se generalizeze pe întreaga gamă. Conform celor de la Volkswagen, 7 milioane de mașini TSi sau TFSI vor beneficia de filtre de particule până în 2022.
@andrei
Poate filtrul de motorină la un an.
dar habarnist cu filtru intact mai greu.
Problema e ca putine masini "full fara pele cu 123 mii km reali" au sub 250-300 mii km. De aici vin multe probleme cu filtrul de particule nu de la modul in care sunt conduse.
Multi au impresia ca isi iau un cadavru, pun un ulei scump, un haditiv la injectoare, baga o blana si masina e ca noua. Nu-i chiar asa.