Volkswagen a anunţat recent un pachet financiar impresionant pentru clienţii americani afectaţi de Dieselgate, prin care vor primii banii înapoi pe maşini şi bonusuri de până la 10.000 de dolari.
Oficialii Uniunii Europene au cerut ca această politică să fie aplicată şi în Europa, însă Volkswagen a exclus din start această variantă. Explicaţia este cât se poate de banală: în SUA, Volkswagen va suporta costuri pentru 475.000 de maşini, însă în Europa numărul maşinilor afectate de Dieselgate este de 8.5 milioane, adică de aproximativ 20 de ori mai mare.
Cu alte cuvinte, costurile pentru Europa s-ar ridica la echivalentul a 200 de miliarde de dolari. "Avem o situaţie diferită aici, în Europa. Nu trebuie să fii matematician pentru a realiza că acea compensaţie arbitrară de înalt nivel ar copleşi Volkswagen", a declarat Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Pe de altă parte, Volkswagen susţine că decizia este influenţată şi de faptul că limitele de emisii din SUA sunt semnificativ mai stricte decât pe teritoriul Uniunii Europene, astfel că situaţia nu este una similară cu cea din State."În Statele Unite, limitele de emisii sunt mai stricte, ceea ce face ca reparaţia să fie mai complicată.
Iar sistemul de răscumpărare a maşinii este voluntar pentru clienţi în SUA, ceea ce nu este cazul în Germania, de exemplu. Autorităţile americane vor că numărul de maşini răscumpărate să fie cât mai mare, astfel că VW trebuie să acorde bonusuri, ceea ce înseamnă că situaţia nu este comparabilă", a adăugat Mueller.Via Reuters
Piata auto americana e mai pretentioasa decat cea europeana. Asta s-a vazut si-n trecut la nivel de dotari, fie ca vorbim de cele de siguranta sau de cele legate de confort, majoritatea aparand initial pe modele americane. Japonezii sunt unde sunt acum (valabil si pentru coreeni) din cauza pietei americane pe care au trebuit sa devina competitivi si sa creeze din ce in ce mai mult, lasand in urma modelele initiale care erau niste copii ale unor producatori americani mult mai consacrati.
VW e de altfel singura firma de volum europeana care a avut un succes relativ acolo de-a lungul ultimilor 50 de ani. Pacat ca succesul din ultimii ani e bazat pe fraude si pacalirea clientului.
Francezii cu Renault si PSA au testat piata respectiva, au fost uneori prezenti pe ea, insa s-au retras mereu cu coada intre picioare pentru ca nu au oferit modele care sa ofere ceva in plus fata de concurenta. Noroc ca in cazul Renault exista Nissan care are prezenta bine impiciorogata acolo.
Italienii au reusit prezenta Fiat dupa ce Fiat a devenit FCA si au astfel acces la Jeep (care apropo se descurca excelent si-n Europa si alte zone ca vanzari), Chrysler si Dodge.
Dupa cum zicea si dan_grc inaintea mea, diesel-ul in SUA la automobile (nu vorbim de camionete, camioane si alte vehicule comerciale) a fost stupid din start. Mult mai stupid ca-n Europa, unde exista scuza preturilor mari la combustibili. Daca si noi in Europa am avea preturile din SUA, cu siguranta ca 90% am conduce masini de peste 250 cp.
Ce caracter de... nemti... Cat le-au fost cumparate masinile si incasarile cresteau ca in basme erau prieteni cu toata lumea, acum cand trebuie sa returneze banii, da-i si lupta cu procese... Nu va suna cunoscuta aceasta situatie? Cum face acum statul cu timbrul de mediu? Nu? Eh, daca nu vi se pare cunoscut, asta e...
Astept avalansa de manute rosii...
Bafta ptr. jumătate din nemțălăi a fost America că altfel încăpeau absolut toți în mâna sovieticilor lui stalin.
Dar neamțul e (în continuare) ,,corect,, și plin de ,,caracter,,....
Principalele piete GM:
http://media.gm.com/content/Pages/news/us/en/2016/Jan/0121-global-sales/_jcr_content/top_parsys/image.img.jpg/1453382060351.jpg
Opel a vandut 788.000 de auto in 2015 in Europa (1.1 mil cu tot cu Vauxhall):
http://media.opel.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/01-08-best-european-sales-results-since-2011.html
GM vinde 70% in afara SUA, vanzarile totale in 2015 fiind de 9.8 mil auto.
Valabil si pentru Ford.
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2016/01/12/ford_s-european-new-vehicle-sales-rise-11--in-2015--europes-no--.html
1.3 mil auto vandute in EU in 2015.
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2016/01/08/ford-sets-annual-sales-record-in-china--more-than-1-1-million-ve.html
1.1 mil auto vandute in China in 2015.
http://www.detroitnews.com/story/business/autos/2016/01/05/auto-sales/78295542/
2.6 mil auto vandute in SUA in 2015.
Restul pana la 6.63 mil auto au fost vandute pe alte piete:
http://www.statista.com/statistics/380104/global-vehicle-sales-of-ford/
Rezulta ca Ford vinde 60% din automobile in afara SUA.
Industria SUA vinde mai mult afara decat acasa.
Merita sa faci un studiu inainte sa comentezi din burta, plin de idei preconcepute de prin anii '90.
In schimb, dupa cum ziceam, din EU doar VW, Fiat plus producatorii premium vand in SUA. VW ca brand vinde jumatate de productie in China.
Cei din estul Europei sunt destul de proști ca să se mobilizeze și îi vor ajuta pe cei din vest să scape de jafuri.
De asta vesticii au dus-o mai bine și o vor duce și mai bine, ajutați de cei mai săraci cu duhul.
Sunt atâtea mărci mai bune ca Vw la prețuri comparabile, că mereu ma mir cum de sunt unii atât de limitați și nu văd altceva.
@vw nu te duce in directia asta oricat iubesti RT ca pe acelas principiu japonezii trebuiau inhamati la carute chinezesti si coreene vreo 15 generatii
Dragă hans, RT(Rât) de care pomenești e cumva postul ăla tv sovietic ? Dacă, da ai uitat să pui ghilimelele la cuvântul ,,iubești,, în ceea ce mă privește (legat de rusia).
Principiul e același indiferent de culoarea pielii atunci când vine vorba de jeguri (ex.neamțul =grandoman pe spatele altor nații mai slabe la minte atunci când vine vorba de sclipici și imagine, înșelători parșivi inclusiv cu binefăcătorii lor,etc).