Volkswagen sfidează încă o dată instabilitatea economică din Europa şi anunţă o creştere a vânzărilor în prima jumătate a anului 2012. Brandul german, nu grupul VAG, a reuşit să livreze clienţilor săi 2.79 milioane de maşini, cu 10.2% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Lucrurile au mers bine şi în luna iunie, chiar mai bine cu 13.7% decât în iunie 2011. Nemţii au vândut 498.600 de maşini şi au confirmat evoluţia pozitivă de care rivalii se temeau.
La nivel european, Volkswagen şi-a îmbunătăţit rezultatele de vânzări cu 3.1%, reuşind să totalizeze 907.800 de maşini. Evoluţia a fost una pozitivă, în ciuda cererii mai mici cu 4.7% în Europa de Vest.
Au compensat însă pieţele din centrul şi estul continentului, care au bifat o creştere de 45.2 procente (134.000 de maşini vândute), dar şi cea locală, din Germania, unde s-a consemnat o îmbunătăţire cu 2.6 procente.Pe celelalte pieţe mondiale brandul german s-a descurcat de asemenea bine: în Rusia s-au vândut 81.000 de maşini (+78.1%), în China 982.600 (+15.2), în America de Nord 295.300 (+24.2%) şi în America de Sud 390.900 (+4%).
via carscoop
stiti vorba aia : v-a dat-o pe la nas!
Nu e VW brandul cei mai "smecher" insa la vanzari sunt tot sus de cand a venit criza. Si nu uitati ca masinile lor de buget sunt de vreo 2-3 luni pe piata. Ma refer la VW Up!.
Multa prostie pe meleagurile patriei
Cica "marca istorica cu prestigiu" :)))) Ce ISTORIE sa aiba o marca creata in 1937 din dorinta lui Hitler, cand principalele marci europene aparusera deja cu 40-50 de ani mai devreme ? Si ce PRESTIGIU cand cel mai popular model al lor, Vw Beetle, era perceput ca o masina ieftina. fara pretentii. "Masina poporului" iti spune ceva? Beetle a fost copiat dupa Tatra T97. Auzi, "prestigiu" ! :))
stai jos ai 2 pentru azi. Mai pregateste-te mai cresti da-ti BAC-ul si dupa aia sa vorbesti.
Esti ridicolul intruchipat....
si ce daca wv a fost creat in 37?
si ce daca a fost moftul lui Hitler?
ce daca cel mai popular produs al lor a fost broasca?
pana la urma ce te f...e pe tine grija? nu poti dormi noaptea, ai cosmaruri, ti-a cazut paru de pe limba de grija prestigiului wv? ORICE companie are un anumit inceput (mai modest sau nu) are o anumita evolutie, iar prestigiul lui wv se bazeaza inclusiv pe broasca. Bine, tu nu ai auzit de Transporter de Golf....
Da, WV are un prestigiu, o istorie incarcata si ne convine sau nu acum este o putere in automotive. Dovada o reprezinta cifra de vanzari, sumedeniile de marci din cadrul grupului si capacitatea acestui monstru de a oferi de la masini populare pana la cele de lux.
Motiv pentru care as vrea sa va intreb: cate modele pastreaza aceiasi denumire sau amintesc de masini care au facut istorie acum... hai sa nu zicem 50 de ani... sa zicem 30. In minte imi mai vin acum doar 2: BMW (Mini) si Fiat (500). Poate uitati cati si-au schimbat denimirile modelelor de-a lungul generatiilor, cat si designul. Pastrarea denumirii si anumitor caracteristici estetice inseamna omagiu, resprect si ducerea mai departe a increderii si traditiei pe care piata si-a facut-o pana in acel moment. Asta e o chestie e care nu ma astept sa inteleaga oricine (defap nu cred ca va intelege cineva mesajul asta- sincer nici nu am pretentia).
Pentru cel care spunea de Renault-Nissan. Omiti un lucru important: acolo e vorba de alianta. Nissan este coordonat de Renault pana la un punct. Si invers. Nu poti spune de exemplu ca Infiniti are vreo legatura directa cu Renault, asa cum nici Nissan 370Z sau Pathfinder de exemplu nu au. Intelegi ideea?:)
Ori aceasta "mizerie" numita VW detine Seat, Skoda, Audi, Lamborghini, Bugatti, Bentley mai nou tot mai mult din Porsche si este actionar majoritar la MAN, care la randul ei detine Scania. Deci practic VW este in stare sa-si bage mainile pe oriunde, fie ca VW Up!, fie ca e Lamboghini Aventador LP700, fie ca e un Bentley Mulsanne. Dovada e ca undeva va fi mereu o sigla VW ascunsa... evident unii inteleg ca asta inseamna VW= Bentley, Audi, Lamborghini etc...
Si inca ceva referitor la traditii: mai nou toti se lauda cu motoare mici supraalimentate. Parca primii care au oferit asa ceva in serie mare a fost VW (1.4 TSI- ca sa vezi, asta parca este considerat un exemplu de motor bun - vezi clasamentele din fiecare an de la Engine of the Year). Asta se intampla in 2005. Cand au inceput sa ofere Ford, Opel, Renault, Peugeot etc. motoare asemanatoare? Parca acum cel mult 2 ani. Iar acele TDI-uri mancatoare de ulei si injectoare picate cum le place unora sa zica... de bine, de rau s-a demonstrat ca se pot parcurge muuulte sute de mii de km destul de usor, inca din 1989 de cand au aparut. E drept insa ca cei care au implementat tehnologia asta prima data, a fost Fiat in 1986. Ce dieseluri avea concurenta pe-aunci? Ca Opel si-a revenit cu motoarele diesel dupa ce a colaborat cu Fiat (cele de Isuzu nicioadata nu au fost catalogate ca fiind o referinta), iar Ford dupa ce a colaborat cu PSA.
Ar mai fi de spus, dar deja unii incep sa creada ca sunt un "pupincurist" al nemtilor. Nu ar fi vorba de, cum se bat unii cu pumnul in piept pe-aici, cultura auto.